Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا قاسم سلیمانی دشتکی عصر یکشنبه در نشست کارگروه تخصصی خرما در استانداری خوزستان بیان کرد: از مهمترین چالش‌های پیش‌ رو به منظور تداوم خرید توافقی خرما در خوزستان ، وجود ۱۰ هزار تن خرمای خریداری شده از پارسال در انبار اعضای اتحادیه خشکبار است.

وی ادامه‌داد: به گفته اعضای این اتحادیه، وجود این میزان خرما در انبارها، باعث کاهش قدرت نقدینگی خریداران محصول امسال شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار خوزستان اضافه‌کرد: این حجم از خرمای خریداری شده از پارسال، بدون متقاضی در انبار واحدهای فرآوری و بسته بندی باقی مانده است.

سلیمانی دشتکی با اشاره به اینکه خوزستان در آستانه برداشت محصول خرمای امسال است گفت: به‌منظور تعیین تکلیف در خصوص نحوه ورود واحدهای فرآوری و بسته‌بندی خرما به موضوع خرید توافقی، با مقامات وزارت جهادکشاورزی مذاکره جدی صورت گرفته است.

وی ادامه‌داد: اعضای اتحادیه خشکبار بدون دریافت مشوق‌ دولتی و تسهیلات ارزان قیمت تمایلی برای مشارکت در خرید توافقی ندارند،  لذا به همین منظور تسهیلات ارزان قیمت با نرخ چهار درصد از سوی استان و سازمان تعاون روستایی کشور پیشنهاد شده است.

استاندار خوزستان افزود: در صورت موافقت شورای ملی قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی، اعضای اتحادیه خشکبار در خوزسان می‌توانند نسبت به دریافت تسهیلات ارزان قیمت مشروط به تایید سازمان جهادکشاورزی اقدام کنند.

قیمت خرید توافقی خرما تعیین تکلیف شود

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز با بیان اینکه مشوق‌های پیشنهادی سازمان تعاون روستایی کشور دربرگیرنده خریداران است گفت: پیشنهاد می‌شود به‌منظور تسریع در فرآیند خرید خرما، قیمت خرید توافقی این محصول در استان خوزستان هرچه زودتر تعیین تکلیف شود.

شهلا عموری افزود: امسال محصول خرما نسبت به سال‌های گذشته افزایش بیشتری دارد و به همین دلیل تولیدکنندگان درخواست دارند که خرما با قیمت منطقی از آنها خریداری شود.

وی ادامه‌داد: انتظار می‌رود با مذاکراتی که صورت می‌گیرد، هرچه زودتر قیمت توافقی خرید خرمای امسال خوزستان تعیین تکلیف شود تا از این طریق نیز صادرکنندگان بتوانند از مشوق‌ دولتی برای پرداخت طلب نخلداران نیز بهره‌مند شوند.

بر اساس این گزارش، قیمت توافقی سال ۱۳۹۹ برای خرید هرکیلوگرم خرما از نخلداران خوزستان ۷۳ هزار ریال بود اما امسال هنوز در خصوص قیمت نهایی این محصول توافقی بین نخلداران و اعضای اتحادیه خشکبار صورت نگرفته است.

استان خوزستان به عنوان دومین تولیدکننده خرمای کشور، ۴۲ هزار هکتار نخیلات دارد و تعداد بهره برداران از این نخلستان‌ها بیش از ۴۰ هزار نفر هستند. متوسط خرید خرمای صادراتی استان خوزستان سالانه ۹۰ هزارتن است که ارزش تقریبی آن ۱۰۰ میلیون دلار است.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی استانداری خوزستان خرما

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی استانداری خوزستان خرما وزارت جهاد کشاورزی استانداری خوزستان خرما اعضای اتحادیه خشکبار خرید توافقی تعیین تکلیف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۸۵۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید بیش از ۵۶۰ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستان

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، امید جهان نژادیان به خبرنگار ما گفت: خوزستان یکی از قطب‌های تولید محصولات کشاورزی ازجمله گندم است و برداشت این دانه‌های طلایی در استان از بیستم فروردین امسال از مناطق جنوبی استان آغاز شد و تاکنون ادامه دارد.

وی میزان خرید روزانه خرید گندم از کشاورزان خوزستان را بیش از ۶۰ هزار تن اعلام کرد و افزود: از ابتدای فصل برداشت تاکنون، بیش از ۵۶۰ هزار تن از این محصول راهبردی خریداری و به سیلو‌ها انتقال داده شده است.

جهان نژادیان درخصوص میزان خرید گندم نسبت به پارسال می‌گوید: تاکنون شاهد افزایش دوبرابری این محصول هستیم و استقبال کشاورزان برای تحویل به مراکز خرید خوب بوده است.

به گفته مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان؛ در سال زراعی جاری هر کیلوگرم گندم به قیمت ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان و هر کیلوگرم گندم دروم به قیمت ۱۸ هزار تومان از کشاورزان به صورت تضمینی خریداری می‌شود.

وی اضافه کرد: پارسال در خوزستان بیش از یک میلیون و ۷۲۰ هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شده است.

در سال زارعی جاری در ۷۵۴ هزار هکتار از اراضی خوزستان کشت گندم انجام شده است.

دیگر خبرها

  • اعضای شورای شهر و روستا در تحقق شعار امسال همت مضاعف داشته باشند   
  • رصد بازار حبوبات در استان یزد
  • خرید بیش از ۵۶۰ هزار تن گندم در خوزستان
  • ۱۰۵ مرکز خرید تضمینی گندم در گلستان آماده فعالیت هستند
  • خرید گندم در خوزستان به ۵۶۰ ‌هزار تن رسید
  • خرید گندم در خوزستان به بیش از ۵۶۰ ‌هزار تن رسید
  • خرید بیش از ۵۶۰ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستان
  • پذیرش بیش از ۳ هزار دانشجو در دانشگاه های لرستان
  • زنجیره ارزش راهبردی خرمای خوزستان از نقاط قوت نمایشگاه ایران اکسپو
  • پروژه قزوین- الموت در تابستان امسال به بهره برداری می‌رسد