Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، امیر دریادار امیر رستگاری یکشنبه شب با حضور در یک برنامه زنده تلویزیونی به مناسبت ۳۱مرداد روز صنعت دفاعی، به تشریح دستاوردها و راهبردهای صنعت دفاعی کشور پرداخت.

وی در آغاز درباره اهمیت صنایع دفاعی کشور گفت: استراتژیست‌های جهان معتقد هستند صنایع دفاعی هر کشور به دلیل استفاده از نخبگان، جزو راهبردی‌ترین صنایع آن کشور بوده و ماموریت ویژه این صنایع تولید قدرت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: صنایع دفاعی از صنایع پیشرو در هر کشور است و از سر ریز دانش و  فناوری‌هایی که در این صنعت به آن دست می‌یابیم و در حوزه‌ها و صنایع دیگر، به سبکی دیگر استفاده می‌شود.

وی در ادامه به فناوری موتورهای BLDC یا جریان مستقیم ساخت صنایع دفاعی اشاره کرد و گفت: در زیردریایی‌ها از موتورهای BLDC یا جریان مستقیم استفاده می‌کنیم و امروز از سرریز دانش طراحی این موتورها، الکتروموتورهای دوچرخه و موتورسیکلت برقی و همچنین کولر آبی استفاده می‌کنیم.

مدیرعامل سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، افزود: در حال حاضر بخش خصوصی در حال مذاکره با ما برای بدست آوردن این فناوری‌های بومی بمنظور ایجاد خط تولید اینگونه محصولات در کشور است.

دریادار رستگاری در ادامه با بیان اینکه در حوزه رانش واترجت به خودکفایی کامل رسیده ایم و برای شناورهای خود به طور بومی تولید می‌کنیم، گفت: امروز با سازمان بنادر و دریانوردی برای شناورهای جستجو و نجات آنها قرارداد منعقد کردیم، همچنین نخستین سامانه رانش واترجت ۱۷۰۰ اسب بخار تا پایان سال ساخته می‌شود.

وی همچنین به ناو مین شکار بومی شاهین نیز اشاره کرد و افزود: در ناو مین شکار "شاهین" از بدنه‌ی ۱۳ میلیمتری از جنس کامپوزیت استفاده شده که با فولاد با ضخامت ۱۰ میلی‌متر برابری می‌کند.

او گفت: این شناور نخستین شناوری است که به دست پرتوان متخصصان ایرانی طراحی و ساخته شده است.

دریادار رستگاری در پایان درباره آخرین دستاوردهای این مجموعه در سال گذشته نیز، افزود: الحاق ناوشکن دنا در تیرماه سال گذشته، اولین ناو مین شکار ایران با نام شاهین که تماما توسط متخصصان ایرانی طراحی شد، چند سامانه دیگر مانند سامانه رباتیک کشف و انفجار مین و چندین شناور سطحی و زیر سطحی، برخی از دستاوردهای این مجموعه در سال گذشته بود که البته اینها گوشه‌ای از دستاوردهای قابل ذکر، هستند.

برچسب‌ها ناو مین شکار شاهین ناوشکن دنا وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ناو مین شکار شاهین ناوشکن دنا وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ناو مین شکار شاهین ناوشکن دنا وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ناو مین شکار صنایع دفاعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۸۶۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمادگی ایران برای همکاری دفاعی و امنیتی با هند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی در دیدار با دبیرکل وزارت دفاع هند با اشاره به اشتراکات تمدنی، تاریخی و فرهنگی بر ضرورت رایزنی درباره موضوعات دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی میان دو کشور تاکید کرد.

آنگونه که ایسنا روایت کرده، وی با اشاره به واقع شدن دو کشور در یک منطقه راهبردی اظهار کرد: ظرفیت‌های متعدد همکاری تهران و دهلی نو می‌تواند در برقراری صلح و امنیت در منطقه حساس غرب آسیا و شبه‌قاره هند به کار گرفته شود.

آشتیانی با اشاره به تحرکات داعش در منطقه بر ضرورت همکاری مشترک جهت پیشگیری از قدرت‌گیری این گروه تروریستی و نیز رایزنی در زمینه تحولات منطقه افغانستان تاکید کرد.

وی با اشاره به اهمیت همکاری‌های دفاعی و نظامی دو کشور در برقراری ثبات و امنیت در منطقه آمادگی خود را جهت توسعه همکاری‌های دفاعی و نظامی میان دو کشور با طرف هندی در حوزه‌های مختلف اعلام کرد.

دبیرکل وزارت دفاع هند نیز در این دیدار با ابراز همدردی و تسلیت شهادت مستشاران نظامی جمهوری اسلامی ایران در سوریه بر ضرورت برقراری امنیت و و آرامش منطقه تاکید کرد.

وی با اشاره به حوزه تمدنی مشترک دو کشور بر ضرورت توسعه همکاری‌های اقتصادی و زیرساختی به‌ویژه مشارکت دهلی نو در پروژه بندر چابهار تاکید کرد.

دبیر کل وزارت دفاع هند با اشاره به اهمیت همکاری‌های دفاعی دو کشور بر ضرورت توسعه هرچه بیشتر مناسبات فیمابین در حوزه‌های دریایی، شرکت در رزمایش دریایی، تحقیقات دفاعی، آموزشی و تبادل دانشجو تاکید کرد.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900118

دیگر خبرها

  • «رخنه» توان علمی و دفاعی کشور در صنعت هوافضا را به رخ می‌کشد
  • الجزایر در آستانه پیوستن به بانک بریکس
  • توسعه همکاری های دفاعی و نظامی ایران و هند 
  • اعلام آمادگی ایران برای همکاری دفاعی و امنیتی با هند
  • هشتمین دوره توانمندسازی و هم افزایی مدیران گام دوم انقلاب اسلامی
  • در سال جهش تولید با مشارکت مردم، نواقص گذشته جامعه کارگری برطرف شود/ نیروی کار و کارگر موتور محرکه اقتصاد کشور است
  • زنگ خطر کاهش رشد جمعیت در خوشاب
  • بازگشت سد دفاعی از پرسپولیس تا حذفی
  • کارگران موتور محرک چرخه اقتصاد کشور هستند
  • پروژه‌های فعال مسکن ملی کشور از مرز ۲ میلیون و ۵۴۰ هزار واحد گذشت