Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی روسیه۲۴، سرگئی لاوروف وزیر امورخارجه روسیه با حضور در نشست مقامات ارشد و نامزدهای انتخاباتی حزب حاکم روسیه واحد به تحولات افغانستان و اقدامات طالبان اشاره کرد و گفت: گروه طالبان در حال حاضر، اقداماتی را برای پایان اعمال نظامی، عفو همه افراد درگیر این رویارویی مسلحانه و همچنین گفت‌وگوهای ملی بمنظور تشکیل سازمان های دولتی بکار گرفته اند و و به ادعاهای خود پایبند هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: آن ها حتی در روزهای اخیر با حامد کرزای، رئیس جمهور پیشین افغانستان، عبدالله عبدالله رئیس شورای عالی مصالحه ملی و حتی با نمایندگان منطقه پنجشیر در شمال افغانستان که رهبران تاجیک مقاومت در برابر طالبان را اعلام کرده‌اند، مذاکراتی را آغاز کردند.

لاوروف در این راستا افزود: حتی این اخبار نیز منتشر شد که طالبان با نمایندگان مقاومت در دره پنجشیر تماس حاصل کرده اند که این مساله برای روسیه از نقطه نظر امنیت شرکای آن در منطقه آسیای مرکزی حائز اهمیت است.

روسیه نیز همانند بسیاری از کشورها در روزهای گذشته با گروه طالبان تماس برقرار کرده است.

ولادیمیرپوتین، رئیس جمهور روسیه در سخنانی در خصوص اوضاع افغانستان گفت: اوضاع در افغانستان بر امنیت روسیه تأثیری مستقیم خواهد داشت و ما نمی‌خواهیم افرادی مسلح را در پوشش پناهندگان افغان شاهد باشیم.

رئیس جمهور روسیه همچنین گفت: ایده غرب مبنی بر اسکان پناهجویان افغان در کشور‌های آسیای مرکزی قبل از دریافت روادید آمریکا و اروپا، مضحک است.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه نیز پیش از این در کنفرانسی مطبوعاتی پس از پایان مذاکرات سران روسیه و آلمان، در پاسخ به سوالی در مورد احتمال به رسمیت شناختن طالبان از سوی روسیه در افغانستان، پاسخ داد و گفت که همه چیز بستگی به اقدامات طالبان و پایبندی به وعده‌های آن‌ها دارد و این واقعیتی است که همه آن را درک می‌کنند. همه چیز دیگر بستگی به نحوه عملکرد طالبان بر اساس عمل به اظهارات و وعده‌های آن‌ها دارد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: لاوروف طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۸۶۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسکو: ناتو برای تقابل احتمالی با روسیه آماده می‌شود

سخنگوی وزارت خارجه روسیه با بیان اینکه هدف کشورهای ناتو از رزمایش «مدافع ثابت‌قدم» آمادگی برای تقابل با روسیه است، گفت ادعای ناتو مبنی بر حمله ترکیبی روسیه علیه اعضای این ائتلاف تلاشی است برای توجیه نظامی‌گری اعضای ناتو.

به گزارش ایسنا، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت رزمایش بزرگ «مدافع ثابت‌قدم» ناتو نشان می‌دهد این ائتلاف نظامی در تدارک یک «مناقشه احتمالی» با روسیه است.

این رزمایش بزرگ ناتو از ژانویه ۲۰۲۴ آغاز شده و تا پایان ماه میلادی جاری ادامه خواهد داشت. این رزمایش با حضور بیش از ۹۰ هزار سرباز از تمامی ۳۲ کشور عضو ناتو برگزار شده و هدف آن آزمودن آمادگی نیروهای این ائتلاف در یک تقابل احتمالی با کشوری «تقریباً هم‌قدرت» ناتو است.

زاخارووا در پیامی که در کانال تلگرامی خود منتشر کرد، نوشت: «ناتو اکنون در نزدیکی مرزهای روسیه در حال برگزاری بزرگ‌ترین رزمایش خود از زمان جنگ سرد است. بر اساس سناریوی ناتو، آن‌ها از تمامی ابزارهای خود شامل سلاح‌های متعارف و ترکیبی استفاده می‌کنند و در حال تمرین عملیات مشترک علیه روسیه هستند.»

زاخارووا ادامه داد: «باید اعتراف کنیم که کشورهای عضو ناتو واقعاً در تدارک یک مناقشه احتمالی با ما هستند و مقامات عالی‌رتبه این ائتلاف هم به‌صورت علنی درباره آن صحبت می‌کنند.»

این دیپلمات روس گفت کشورهای ناتو با متهم‌ کردن روسیه به انجام حملات ترکیبی علیه اعضای ناتو، سعی دارند جوامع اروپایی و آمریکایی را فریب داده و توجه آن‌ها را از اقدامات کشورهای عضو این ائتلاف منحرف کنند.

هفته گذشته شورای آتلانتیک شمالی بیانیه‌ای صادر کرد که در آن روسیه را به انجام حملات ترکیبی علیه کشورهای عضو ناتو متهم کرده بود.

 زاخارووا در واکنش به این ادعا گفت: «ائتلاف آتلانتیک شمالی (ناتو) و رهبرانش کاری را می‌کنند که در آن خبره هستند، یعنی اشاعه اطلاعات نادرست و افزایش سطح روس‌هراسی.»

 بر اساس بیانیه‌ای که وزارت خارجه روسیه از زاخارووا منتشر کرده، هدف ناتو و سردمدارانش از این قبیل اقدامات توجیه نظامی‌گری و بودجه‌های نظامی هنگفتی است که اعضای این ائتلاف تصویب کرده‌اند.

 انتهای پیام

دیگر خبرها

  • روسیه: به نظرات طالبان در نشست‌های بین‌المللی اهمیت می‌دهیم
  • طالبان خواستار سرمایه‌گذاری تاجران روسی در افغانستان شد
  • مسکو: «اوچریتینو» به تصرف روسیه درآمد
  • طالبان خواستار بازگشت افغانستانی‌های مقیم خارج به وطنشان شد
  • اوکراین : جنگنده سوخوی 25 روسیه را سرنگون کردیم
  • زاخارووا: ناتو برای درگیری با روسیه آماده می‌شود
  • انحراف آب هیرمند توسط طالبان به شوره زارهای افغانستان | افغانستانی‌ها آب شیرین را تلخاب می کنند! | واکنش معاون رئیس‌جمهور به این اقدام عجیب طالبان
  • بازگشت بیش از ۱ و نیم میلیون پناهجوی افغانستانی‌
  • مسکو: ناتو برای تقابل احتمالی با روسیه آماده می‌شود
  • نمایش تسلیحات اهدایی آمریکا و ناتو به اوکراین در مسکو