Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حجت‌الاسلام علی‌رضا شاهسونی مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا (س) با اشاره به اجرای هفتمین دوره طرح ملی رحله، گفت: این دوره همراه با دوره آزمایشی مراکز شبانه‌روزی حفظ تخصصی یک ساله قرآن کریم مؤسسه در ۲۳ نقطه کشورمان برگزار شد.

او با بیان اینکه دوره مذکور از اواسط تیرماه آغاز به کار کرد، افزود: مراسم اختتامیه این دو دوره ظرف یک هفته آینده در ۲۳ نقطه کشور برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاهسونی با تصریح اینکه بیش از یک هزار نفر از نقاط مختلف کشورمان در این طرح‌ها شرکت کردند، گفت: برگزیدگان دوره آزمایشی و طرح‌های رحله می‌توانند در قالب حفظ یک ساله در مراکز شبانه‌روزی حفظ تخصصی مؤسسه به حفظ خود ادامه دهند یا اینکه در حوزه علمیه قرآن‌محور مؤسسه در کنار حفظ قرآن آموزش‌های حوزوی را دنبال کنند.

عضو هیئت مدیره اتحادیه تشکل‌های قرآنی کشور بیان کرد: قرآن‌آموزان در طرح ملی رحله حافظ دو جزء (جزء اول و ۳۰) خواهند شد و قرآن‌آموزان شرکت‌کننده در شش دوره نیز حسب محفوظات گذشته، ضمن مرور و تثبیت محفوظات، حفظ دو جزء جدید را دنبال می‌کنند.

او درباره برگزاری مراسم فارغ‌التحفیظی حافظان کل قرآن این مؤسسه که هر ساله در شهریورماه برگزار می‌شود، نیز گفت: با توجه به تقارن ماه محرم و صفر با شهریورماه امسال برنامه‌ریزی انجام دادیم تا این مراسم را در ماه‌های آبان و آذر برگزار کنیم البته این مسئله هم منوط به شرایط شیوع کرونا و اجازه ستاد مبارزه با کرونا خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اختتامیه طرح ملی رحله 7 موسسه قرآنی بیت الاحزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۸۶۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری‌ مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان در یزد

سعید غفاریان رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان یزد، از برگزاری مرحله استانی چهل و دومین دوره مسابقات قرآن کریم دانش‌آموزی خبر داد و گفت: این مسابقات ۱۱ و ۱۲ اردیبهشت ماه جاری با حضور دانش‌آموزان برگزیده مرحله ناحیه‌ای در مجتمع فرهنگیان یزد برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۶۵۰ نفر از دانش‌آموزان توانستند به این مرحله راه یابند، که دانش‌آموزان پسر در ۱۱ رشته و دختر در ۱۰ رشته طی دو روز به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت اظهار کرد: مسابقات امسال متفاوت از گذشته برگزار می‌شود به نحوی که مرحله غیر حضوری حذف و متسابقان در مرحله حضوری به رقابت می‌پردازند.

غفاریان با اشاره به اینکه مسابقات از حالت پایه‌ای خارج و در مقاطع تحصیلی برگزار می‌شود افزود: در مسابقات گذشته پس از برگزاری مسابقات، مراسم اختتامیه در همان روز برگزار و برترین‌ها تجلیل می‌شدند، اما امسال بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، مراسم واحد برای اختتامیه خواهیم داشت که با حضور مسئولان استان از برگزیدگان و راه یافتگان به مرحله کشوری تجلیل خواهد شد.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان یزد با اشاره به برگزاری مسابقات قرآن فرهنگیان گفت: این مسابقات نیز ۱۳ اردیبهشت‌ماه برگزار و ۴۰ نفر از فرهنگیان که توانستند در مرحله غیر حضوری رتبه برتر را کسب کنند، در پنج رشته در مرحله حضوری به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • حضور قاری افغانستانی در بیست و نهمین جشنواره بین المللی قرآن و حدیث
  • برگزاری دوره تربیت مربی آموزش نوین قرآن در کهگیلویه
  • اختتامیه جشنواره قرآن و حدیث در تانزانیا برگزار می شود
  • برگزاری مراسم اختتامیه هفته سلامت در شهرستان پیشوا
  • 60 فعال فرهنگی گلستانی گواهینامه دوره آموزشی «متنا» را دریافت کردند
  • برگزاری‌ مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان در یزد
  • آیین اختتامیه هفته برزگداشت سعدی برگزار شد
  • برگزاری آیین اختتامیه جشنواره قرآنی «پله های آسمان» در تبریز
  • برگزاری آیین اختتامیه جشنواره قرآنی «پله‌های آسمان» در تبریز
  • هجدهمین جلسه استماع قرآن به یاد معلمان فقید برگزار شد