Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، ترکیه که پیش از این میزبان حدود ۴ میلیون پناهنده سوری و بسیاری از مهاجرانی که قصد سفر به اروپا دارند بوده این بار همزمان با کنترل افغانستان به دست طالبان و فرار بسیاری از مردم افغانستان از کشورشان تدابیر امنیتی در مرز‌های مشترک خود با ایران را به منظور ممانعت از ورود این افراد به ترکیه تشدید کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس، مقامات ترکیه گفته اند قرار است تا پایان سال جاری میلادی ۶۴ کیلومتر دیگر از مرز مشترک خود با ایران را دیوار مرزی بسازند. خندقها، سیم‌های خاردار مفتولی و گشت‌های امنیتی در حال حاضر سایر بخش‌های مرز ۵۶۰ کیلومتری ایران با ترکیه را پوشش می‌دهند.

بسیاری از مهاجران افغانستانی این روز‌ها با پای پیاده خود را از طریق ایران به مرز ترکیه رسانده اند، ولی به محض ورود به نقاط مرزی با تدابیر شدید امنیتی مواجه شده اند.

محمد امین بیلمز، فرماندار استان مرزی وان در این باره گفت: ما می‌خواهیم با این اقدام خود به جهان نشان دهیم که مرز‌های ما قابل عبور نیست. امیدواریم با این اقدام بتوانیم ورود موج عظیمی از مهاجران افغانستانی را کنترل کنیم.

با این حال، ترکیه تنها کشوری نیست که مانع ورود مهاجران افغانستانی به کشورش می شود. در همسایگی این کشور یونان نیز اخیراً حصار‌ها و سیستم امنیتی و نظارتی خود به طول ۴۰ کیلومتر را تقویت کرده تا از این طریق مانع ورود مهاجرانی شود که قصد ورود به اتحادیه اروپا را دارند.

مقامات ترکیه می‌گویند بالغ بر ۱۸۲ هزار مهاجر افغانستانی ثبت شده در ترکیه و حدود ۱۲۰ هزار مهاجر ثبت نشده در این کشور وجود دارند. رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه از کشور‌های اروپایی خواسته مسئولیت هر گونه هجوم مهاجران را برعهده بگیرند و هشدار داد ترکیه نباید به کشور ذخیره مهاجران اروپا تبدیل شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مرز ترکیه مهاجران افغانستانی دیوار مرزی مرزهای ایران مهاجران افغانستانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۸۶۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت محموله ترانزیتی افغانستانی در گمرک

ناظر گمرکات خراسان رضوی در خصوص آخرین وضعیت محموله ترانزیتی افغانستان گفت:‌ این محموله هنوز به گمرک مرزی جهت طی تشریفات اظهار نشده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، پیگیری وضعیت محموله ترانزتیی افغانستان به ترکیه نشان میدد هنوز محموله مذکور به گمرک ورودی اظهار نشده است.

ناظر گمرکات خراسان رضوی در خصوص اخرین وضعیت محموله ترانزیتی افغانستان گفت:‌این محموله هنوز به گمرک مرزی اظهار نشده است و تا زمان عدم اظهار کالا به گمرک نمیتوان درخصوص وضعیت آن اظهار نظر کرد.

وی با اشاره به اینکه محموله مذکور شامل 22 واگن بوده که تا کنون به گمرک اظهار نشده ، گفت: هم اکنون (روز سه شنبه) نماینده صاحب کالا به گمرک دوغارون در خراسان رضوی برای انجام تشریفات گمرکی مراجعه کرده است.

به گفته جعفری، بعد از انجام تشریفات گمرکی(شامل پلمب کالا) و اظهار آن طبق قوانین و مقررات گمرک ایران، مشکلی برای ادامه مسیر این کالای ترانزیتی وجود نخواهد داشت.

همچنین در این خصوص راه آهن جمهوری اسلامی اعلام کرده است، علیرغم طی نشدن روال قانونی و عدم اخذ مجوز از سوی کنسرسیوم توسعه ریلی افغانستان، با توجه به رویکرد توسعه‌ای راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در حوزه کریدورهای بین‌المللی ریلی، راه‌آهن از روز دوشنبه سوم اردیبهشت ماه آمادگی خود جهت اعزام 10 واگن موجود در مرز شمتیغ به ترکیه را اعلام کرد. متاسفانه پس از گذشت 7 روز کنسرسیوم مذکور هنوز مجوز  گمرک را برای ترانزیت واگن‌های مذکور اخذ نکرده است.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • پیشنهاد بی‌سابقه و عجیب در فضای مجازی برای مهاجران افغان در ایران! | تصویر
  • شناسایی خانواده شهید نسیم افغانی + فیلم
  • آخرین وضعیت محموله ترانزیتی افغانستانی در گمرک
  • آخرین اقدامات برای جلوگیری از ورود تروریست ها به ایران از پاکستان
  • مرزهای جغرافیایی صادرات فرش باید توسعه پیدا کند
  • دستگیری اعضای یک باند وابسته به داعش در ترکیه
  • دانشگاه‌های ایران اجازه ورود نیروهای امنیتی به دانشگاه را نمی‌دهد
  • نیروهای امنیتی ما در بدترین شرایط اجازه ورود به دانشگاه‌ها را ندارند
  • دانشگاه‌های ایران اجازه ورود نیرو‌های امنیتی به دانشگاه را نمی‌دهد
  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه