Web Analytics Made Easy - Statcounter

روزانه عبارت و مفاهیم متعدد و صد البته متفاوتی از سوی کاربران فضای مجازی در شبکه‌های اجتماعی و موتور‌های جستجوگر جست و جو می‌شود؛ مفاهیمی که بعضاً با تحولات خبری ارتباط تنگاتنگی دارند و کاربران به دنبال اطلاعات بیشتری در مورد آن‌ها هستند. در بسته خبری پیش روی، به مهم‌ترین مفاهیم جست و جو و بیان دیگر، ترند‌های گوگل در ۴۸ ساعت گذشته اشاره شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش «تابناک»؛ در بازه زمانی مورد اشاره، مفاهیم و عباراتی چون «حواشی شستا»، « سویه لامبدا ویروس کرونا»، « واکسن اسپایکوژن»، «ان‌اف‌تی» چیست؟»، «پیوستن اشکان دژاگه به استقلال»، « آیا کسانی که واکسن زده اند ناقل هستند»، « روز پزشک چه روزی است» و... از مهم‌ترین موضوعاتی است که کاربران ایرانی در اینترنت به دنبال اطلاعاتی در مورد آن‌ها بودند.

حواشی شستا

شستا یکی از سهم های مهم بازار سرمایه است که در ماه های اخیر و همسو با روند کلی بورس با ریزش سنگینی رو به رو شد.

اخیراً و در شرکت شستا (سرمایه گذاری تأمین اجتماعی) و در سطح مدیریتی آن حواشی فراوانی رقم خورده است که سبب شده است این سهم به یکی از ترندهای گوگل تبدیل شود.

محمد رضوانی فر، مدیرعامل پیشین این شرکت در روزهای پایانی فعالیت مسئولان کنونی وزارت کار از سمت خود برکنار شد.

او خود در این باره به رسانه ها گفت: در روزهای اخیر فشارهایی از سوی وزارت کار و رفاه اجتماعی و همچنین سازمان تأمین اجتماعی برای دریافت مبالغ مختلف به شستا وارد شد، بر این اساس مطالبه پرداختهای غیرقانونی به این  مجموعه بنا بر هیچ مصلحتی قابل قبول نبود و در نهایت باید تأکید کرد که هر دستگاهی اختیار تغییر در مدیران زیرمجموعه خود را دارد اما در این بین نباید روایتهای غلط و اشتباه به افکار عمومی ارائه شود.

وی با بیان اینکه "سهامداران وقتی می‌توانند سود عملکرد شرکت را دریافت کنند که مجمع عمومی برگزار شده باشد و پیش از آن امکان‌‌پذیر نیست، این پرداخت علی‌الحساب و زودتر از موعد قانونی و زودتر از برگزاری رسمی مجمع خلاف قانون است" افزود: پرداخت حقوق بازنشستگان محترم یک اولویت محسوب می‌شود اما مجموعه دولت و سازمان تأمین اجتماعی برای این اولویت نباید از روشهای غیرقانونی و فراقانونی استفاده کنند، چراکه پرداخت منابع و دریافت سود از شستا قبل از موعدهای مقرر قانونی به‌اذعان سازمان حسابرسی و سازمان بورس یک فرایند غیرقانونی محسوب می‌شود.

رضوانی‌فر ابراز کرد: این روند قطعاً به‌ضرر سهامداران شستا در بورس تمام خواهد شد و به‌عنوان مدیریت مجموعه شستا نبایستی و نمی‌توانستیم به فرایندهای غیرقانونی تن بدهیم. اگر ما‌به‌ازای این مطالبه یک دارایی به شستا تعلق می‌گرفت باز هم توجیهی برای ارائه به سهامداران وجود داشت اما اینکه بدون ارائه یک دارایی مجموعه دولت به‌دنبال دریافت منابع از شستا آن هم قبل از موعدهای قانونی پرداخت سود باشد قطعاً با چارچوبهای قانونی سنخیتی ندارد.

بیشتر بخوانید 

عضو سابق هیات‌رئیسه فوتبال رئیس شستا شد؛ ساختمان فدراسیون آزاد می‌شود سویه لامبدا ویروس کرونا

ویروس کرونا در مدت زمانی که جامعه جهانی را به خود درگیر کرده است، مدام در حال تغییر حالت است و سویه های جدیدی از آن کشف می شود.

یکی از جدیدترین سویه های شناسایی شده از ویروس کرونا سویه لامبدا است که نگرانی های فراوانی را در میان انسان ها ایجاد کرده و همچینین به یکی از ترندهای گوگل تبدیل شده است.

یورونیوز در این باره نوشته است: سویه لامبدا ویروس کرونا آخرین موردی است که سازمان جهانی بهداشت آن را در فهرست جهش‌هایی طبقه بندی کرده است که باید مورد بررسی و توجه قرار گیرد. این گونه زیر نظر گرفته می‌شود اما هنوز نگران کننده نیست.

با ادامه جهش‌های ویروس کرونا، برخی از سویه‌های موجود مسری‌تر هستند و حتی منجر به بیماری‌ شدیدتری می‌شوند؛ بنابراین از بقیه نگران‌کننده‌تر هستند.

ویروس‌ها همیشه تغییر می‌کنند. ویروسی که باعث بیماری کووید-۱۹ می‌شود تاکنون چندین هزار جهش داشته اما تنها چند مورد این جهش‌ها نگرانی بیشتری ایجاد کرده است.

سویه‌های آلفا و دلتا مسری‌تر هستند و به‌طور بالقوه منجر به بستری شدن بیشتر بیماران نسبت به ویروس اولیه می‌شوند.

آخرین سویه‌ای که از سوی سازمان جهانی بهداشت طبقه بندی شده است «لامبدا» نام دارد که نخستین بار در دسامبر گذشته در کشور پرو شناسایی شد. نام علمی این گونه ث.۳۷ (C.37) است. این گونه پیش از این در برخی از ایالت‌های آمریکا و دست‌کم ۲۹ کشور دیگر که اغلب در آمریکای لاتین هستند شناسایی شده است.

در حال حاضر نگران‌کننده‌ترین موضوع درباره لامبدا، نام یا ویژگی‌های آن نیست (که البته تاکنون ثابت نشده خطرناک‌تر از دیگر سویه‌ها است) بلکه این واقعیت است که در حال حاضر گونه غالب در پرو، «لامبدا» است.

بیشتر بخوانید

احتمال بالای ورود سویه لامبدا به ایران واکسن اسپایکوژن

در میان همه واکسن های ایرانی که برای مقابله با ویروس کرونا در حال آزمایش و تولید هستند، اخیراً واکسن اسپایکوژن توجهات زیادی را به خود جلب کرده و همینطور به یکی از پر جست و جوترین عناوین در گوگل تبدیل شده است.

در ادامه در مورد این واکسن توضیحاتی به اختصار می آید:  واکسن اسپایکوژن از شرکت سیناژن وجود دارد که توجه بسیاری را در داخل کشور و به خصوص فضای مجازی جلب کرده و افراد زیادی برای حضور در آزمایشات بالینی آن ثبت‌نام کرده‌اند. واکسن اسپایکوژن محصول مشترک شرکت ایرانی سیناژن و شرکت استرالیایی وکسین (Vaxine) است و در استرالیا کوکس-19 نامیده می‌شود. اما در خصوص این واکسن چه می‌دانیم و آیا در کارآزمایی بالینی این واکسن شرکت کنیم یا خیر؟ واکسن سیناژن نسبت به دیگر واکسن‌های ساخت داخل چه تفاوتی دارد و مشابه کدام واکسن خارجی موجود است؟ چه کسانی مجاز به شرکت در این کارآزمایی هستند و دریافت واکسن سیناژن چه عوارضی دارد؟

واکسن اسپایکوژن چگونه ساخته می‌شود؟

واکسن اسپایکوژن از دسته واکسن‌هایی است که در آن از خود ویروس (ضعیف‌شده، کشته شده یا حتی بخشی از ویروس) استفاده نمی‌شود. این واکسن از پروتئین‌های اسپایک ویروس کرونا که در آزمایشگاه ساخته شده‌ تولید و برای تحریک دستگاه ایمنی استفاده می‌شود.

این واکسن از دو بخش آنتی‌ژن و ادجوانت تشکیل شده است. سیناژن خود مدعی است که ادجوینت استفاده شده در این واکسن به افزایش تولید آنتی‌بادی و کاهش عوارض در این واکسن نسبت به نمونه‌های مشابه کمک کرده است.

چند دز اسپایکوژن باید تزریق شود؟

این واکسن در دو دُز تزریق می‌شود و فاصله هر دُز ۲۱ روز خواهد بود.

واکسن اسپایکوژن چه مراحلی را در استرالیا طی کرد؟

مطالعات اولیه این واکسن در مرکز پژوهشی وکسین استرالیا انجام شده است.

علاوه بر مراحل اولیه پژوهشی مطالعات حیوانی و فاز یک انسانی اسپایکوژن در استرالیا انجام شده است. مطالعات حیوانی آن شامل مطالعه بر موش‌ها، میمون‌ها و راسوها است که در همه این مطالعات، تزریق این واکسن باعث ایجاد ایمنی قابل‌قبول در برابر ویروس کرونا و جلوگیری از بروز بیماری کووید-۱۹ شده و هیچ عوارض شدیدی گزارش نشده است.

مطالعه فاز یک واکسن در تیر ۱۳۹۹ در شهر آدلاید کشور استرالیا آغاز شد و طی آن ۴۰ داوطلب سالم بزرگسال (سن بین ۱۸ تا ۶۵ سال) واکسن و شبه واکسن دریافت کردند و به مدت 6 ماه پایش شده‌اند. در پایان این فاز هم هیچ‌گونه عارضه جدی مشاهده نشده و بیشترین عوارض دیده شده شامل سردرد و احساس خستگی بوده است.

تولید اسپایکوژن در چه مرحله‌ای است؟

فاز دوم کارآزمایی بالینی واکسن ساخت شرکت سیناژن با تزریق روی 400 داوطلب در ایران انجام شد و نتایج این فاز هنوز منتشر نشده است. اما این نتایج فعلا به سازمان غذا و دارو کشور ارسال شده و مجوز شروع فاز سوم آزمایشات انسانی به سیناژن داده شده است. ظاهرا نتایج این فاز هم کاملا مطلوب بوده و دلیل تاخیر در انتشار آن درخواست شرکت استرالیایی برای بررسی این مطالعات به شکل اختصاصی و پیش از انتشار است.

حالا اما فاز سوم کارآزمایی بالینی این واکسن در حال انجام است و در سایت سیناژن (spikogen.com/trial) ثبت‌نام از داوطلبین انجام می‌شود. پیش از این اعلام شده بود که باید حداقل 17 هزار نفر در فاز دوم و سوم مشترکا مورد آزمایش قرار گیرند. آنطور که مسئول علمی بخش تحقیق و توسعه واکسن اسپایکوژن می‌گوید ظرف 10 روز از شروع فاز سوم (شنبه 16 مرداد تا 25 مرداد) به ۶ هزار و ۳۰۰ نفر دوز اول تزریق شده است.

گفته می‌شود بیش از 17 هزار نفر برای شرکت در این کارآزمایی ثبت‌نام کرده‌اند، اما همگی واجد شرایط نیستند.

بیشتر بخوانید 

واکسن ایرانی - استرالیایی کرونا در چه مرحله‌ای است؟ «ان‌اف‌تی» چیست؟

ان‌اف‌تی‌ها یا همان توکن‌های غیرقابل معاوضه دارایی‌های دیجیتالی منحصربه‌فرد و قابل شناسایی هستند که بین ایجاد‌کننده آن و خریداران معامله می‌شوند.

اخیراً بازار ان اف تی ها نیز در جهان و ایران گرم شده و توجهات بسیاری را به سمت خود جلب کرده است.

بازار ان‌اف‌تی‌ها با سرعتی رو به افزایش درحال گسترش است و این پرسش برای بسیاری از سرمایه‌گذاران مطرح است که ان‌اف‌تی چیست. ان‌اف‌تی‌ها یا توکن‌های غیرقابل معاوضه، در محل‌های بازار ارزهای دیجیتالی ایجاد می‌شوند و در آن شما می‌توانید به خریدوفروش ان‌اف‌تی بپردازید. ماه مارس ارزش فروش‌ در این بازار به یک‌میلیارد دلار افزایش یافت. سرمایه‌گذاران درباره ان‌اف‌تی‌ها بسیار کنجکاو هستند و مایلند بدانند این فناوری مبتنی بر بلاک‌چین چیست و چه ظرفیت‌هایی برای توسعه دارد.

یکی از کارشناسان می‌گوید: ان‌اف‌تی‌ها یک امضا یا اتوگراف هستند و آنچه شما با پرداخت پول می‌خرید تایید اعتبار دارایی است. هنگامی که شما یک ان‌اف‌تی می‌خرید در واقع یک توکن دیجیتالی قابل تایید را که نشان‌دهنده مالکیت شما بر آن دارایی است، خریداری می‌کنید. تقریبا هر تصویر دیجیتالی را می‌توان با استفاده از یک ان‌اف‌تی خرید.

غیر قابل معاوضه بودن ان‌اف‌تی به این معناست که هر یک از آنها ویژگی‌های بارز خود را دارند و با هم برابر نیستند در نتیجه نمی‌توان آنها را معاوضه کرد. هیچ دو ان‌اف‌تی یکسان نیستند و همین ویژگی آنها را از توکن‌های قابل معاوضه نظیر ارزهای دیجیتالی و حتی ارزهای متعارف نظیر دلار و یورو متمایز می‌کند. بخش اعظم ان‌اف‌تی‌ها روی بلاک‌چین ارز دیجیتالی اتریوم قرار دارند. بلاک‌چین اتریوم شبیه بلاک‌چین بیت‌کوین، رکوردهای دائمی دیجیتال از تمام تراکنش‌هایی که با آن ارز انجام شده است، به‌وجود می‌آورد. این بلاک‌چین همچنین یک دفتر کل غیرقابل اصلاح از تراکنش‌های ان‌اف‌تی به وجود می‌آورد.

ایجادکننده ان‌اف‌تی، کپی‌رایت و نیز حق تکثیر آن را به هر مقدار که بخواهد کسب می‌کند. ایجادکننده می‌تواند کپی‌های متعدد از ان‌اف‌تی اصلی به وجود آورد و اگر خریدار ان‌اف‌تی بخواهد کپی‌هایی از آن به وجود آورد، باید از ایجادکننده اولیه مجوز بگیرد. هر یک از کپی‌ها منحصربه‌فرد خواهند بود. این پرسش مطرح است که آیا می‌توان از ان‌اف‌تی‌ها مالیات گرفت. واقعیت این است که ان‌اف‌تی‌ها دارایی‌های قابل جمع‌آوری هستند و این نوع دارایی‌ها، سرمایه‌گذاری‌های جایگزین محسوب می‌شوند و اگر از فروش آنها درآمدی کسب شود این درآمد مشمول مالیات بر عایدی سرمایه می‌شود که در آمریکا ۲۸درصد است.

پیوستن اشکان دژاگه به استقلال

در بازار نقل و انتقالات فوتبالی و در میان همه اسامی که در حال پیوستن به تیم های مختلف هستند، نام اشکان دژاگه و احتمال پیوستن او به استقلال تهران سر و صدای زیادی به پا کرده و ترند شبکه های اجتماعی شده است.

اشکان دژاگه بر اساس آخرین خبر رقم درخواستی خود را به استقلال اعلام کرده و منتظر اعلام نظر مسئولان این باشگاه است.

کاپیتان سابق تیم ملی ایران بعد از جدایی از تراکتور فعلا بدون تیم مانده و هنوز مشخص نیست فصل آینده چه تصمیمی دارد.

 البته که شایعه شده تیم‌های زیادی در پی به خدمت گرفتن او هستند، ولی نام استقلال زودتر از بقیه تیم‌ها به رسانه‌ها درز کرده است. آنطور که از شواهد امر پیداست اشکان دژاگه در فهرست خرید استقلال قرار دارد و حتی مذاکرات اولیه هم صورت گرفته است. مذاکراتی که پای عدد و رقم هم به میان کشیده است. طبق چیزی که خبرآنلاین نوشته اشکان دژاگه برای یک فصل بازی در استقلال خواستار ۳۵۰ هزاردلار شده است. با تبدیل این رقم به تومان با نرخ کنونی، چیزی نزدیک به ۹ میلیارد تومان برای یک فصل.

در مورد اشکان دژاگه در ویکی تابناک بیشتر بخوانید آیا کسانی که واکسن زده اند ناقل هستند؟

همزمان با آغاز برنامه واکسیناسیون علیه کرونا، برخی این پرسش را مطرح می‌کنند که آیا فردی که واکسن تزریق کرده است می‌تواند ناقل ویروس باشد؟

این سوال حالا به یکی از ترندهای گوگل نیز تبدیل شده است. به ویژه به این دلیل که روند واکسیناسیون در کشور شتاب بیشتری گرفته و افراد بیشتری حالا مشمول این سئوال هستند.

پیشتر دکتر فیض الله منصوری- متخصص بیماری های عفونی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه ماهیت واکسن کرونا با خود ویروس کرونا متفاوت است، گفت: در ساخت واکسن به زبان ساده از تکه یا بخش هایی از این ویروس استفاده شده و این تکه ها یا بخش ها نمی توانند بیماری کرونا ایجاد کنند، بنابراین کسی که واکسن کرونا تزریق کرده، ناقل این بیماری نیست و جای نگرانی برای اعضای خانواده این فرد وجود ندارد.

منصوری خاطرنشان کرد: در برخی موارد نادر، این احتمال هست که افراد قبل از تزریق واکسن آلوده شده اند و پس از تزریق واکسن علائم بیماری را نشان می دهند، پس این میان بیماری آنها ربطی به واکسن کرونا ندارد.

این متخصص بیماری های عفونی با بیان اینکه هیچ واکسنی ایمنی 100درصدی ایجاد نمی کند، گفت: برخی واکسن ها تا 85 درصد و برخی تا 90 درصد ایمنی ایجاد می کنند، بنابراین احتمال ابتلای این افراد به کرونا وجود دارد.

وی افزود: تفاوت در این است که این افراد به نوع شدید کرونا مبتلا نمی شوند و اگر بیمار شوند علائم بیماری در آنها بصورت خفیف بروز خواهد کرد.

منصوری خاطرنشان کرد: بنابراین تزریق خود واکسن کرونا بیماری ایجاد نمی کند و افراد با تزریق واکسن نمی توانند ناقل بیماری کرونا باشند، اما احتمال ابتلای افرادی که واکسن زده اند به ویروس کرونا وجود دارد و این افراد در صورت ابتلا می توانند ناقل کرونا باشند.

وی افزود: توصیه می شود افرادی هم که واکسن زده اند همچنان رعایت پروتکل های بهداشتی را داشته باشند تا از انتقال این بیماری به دیگران پیشگیری کنند.

بیشتر بخوانید 

آیا فردی که واکسن کرونا زده ناقل ویروس است؟

 روز پزشک چه روزی است؟

روز پزشک روزی است به منظور تجلیل از خدمات پزشکان به افراد و جوامع. این روز بسته به کشور بر حسب رخداد مورد تجلیل در آن روز فرق می‌کند.

در ایران، اول شهریور ماه، هم‌زمان با زادروز بوعلی سینا، به پاس تألیفات و خدمات وی، به علوم پزشکی و فعالیت وی در این رشته، و تجلیل از پزشکان، روز پزشک نام‌گذاری شده‌است.حالا و با فرا رسیدن یکم شهریور و روز پزشک این روز نیز به یکی از ترندهای گوگل تبدیل شده است.

توضیح بیشتر در مورد این روز اینکه روز یکم شهریور ماه در ایران مصادف با روز تولد حکیم ابوعلی سینا به عنوان روز پزشک نام گذاری شده است.

توضیح دیگر اینکه در کشورهای مختلف این روز متفاوت است و به طور مثال در آمریکا ۳۰ مارس برای بزرگداشت پزشکان و تقدیر از خدمات ارزنده آنها اختصاص داده شده است، به گونه ای که در این تاریخ و سال ۱۸۴۲ دکتر لانگ برای نخستین ‌بار داروی بیهوشی “اتر” را در عمل جراحی به عنوان بیهوش ‌کننده استفاده کرد.

در مورد روز پزشک در ویکی تابناک بیشتر بخوانید 

منبع: تابناک

کلیدواژه: محرم افغانستان اشرف غنی رای اعتماد کابینه پیشنهادی رئیسی طالبان احمد مسعود ان اف تی واکسن اسپایکوژن اشکان دژاگه روز پزشک سهم شستا محرم افغانستان اشرف غنی رای اعتماد کابینه پیشنهادی رئیسی طالبان احمد مسعود سویه لامبدا ویروس کرونا واکسن اسپایکوژن واکسن زده اند بیشتر بخوانید تبدیل شده واکسن کرونا قابل معاوضه اشکان دژاگه ان اف تی ها گوگل تبدیل بلاک چین اند ناقل روز پزشک واکسن ها انجام شد سویه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۸۶۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخالفت دقیقه نودی دولت رئیسی با لایحه عفاف و حجاب/برای مقابله با بی حجابی معطل تصویب قانون جدید نمی مانیم

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، روزنامه کیهان نوشت:

علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت طی گفت‌وگویی درخصوص اظهاراتی مبنی بر موکول کردن ساماندهی وضعیت عفاف و حجاب به پذیرش بار مالی آن از سوی دولت، تاکید کرد: اخیراً مکاتبه‌ای از سوی مجلس شورای اسلامی مجدداً درخصوص ماده‌ای صورت گرفته بود که در آن ماده قید شده هزینه‌های حمایت از فرهنگ عفاف و تقویت بنیان خانواده، به‌عنوان هزینه قابل‌قبول مالیاتی تلقی شود و این نوعی مشوق سرمایه‌گذاری و هزینه‌کرد در این زمینه است.

وی افزود: دولت طبیعتاً با اقدامات حمایتی در حوزه‌های تبلیغی، ترویجی و فرهنگ‌سازیِ مقوله‌های مرتبط با حجاب و عفاف و حمایت از بنیان خانواده موافق است و بحثی در این‌زمینه وجود ندارد. درخصوص کلّیت لایحه عفاف و حجاب نیز قبلاً گفتیم که قوانین موجود در حوزه‌های مختلف اجرائی، فرهنگی، تبلیغی، اجتماعی، انتظامی و قضائی روشن است.

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: شاید ضرورتی به تصویب قانون نداشته باشیم و هیچ الزامی نبود که این مسئله معطل مانده باشد تا یک قانون تصویب شود که اقدامی در این‌زمینه انجام بگیرد. قبلاً رفت‌وبرگشت‌هایی در این زمینه انجام شده بود و مذاکراتی در جلسات نهادهای مختلف صورت گرفته بود و لایحه‌ای از سوی مرجع قضائی تقدیم دولت شد.

بهادری‌جهرمی ادامه داد: دولت با همراهی و همدلی و همچنین با اصلاحات حداقلی در سریع‌ترین زمان ممکن، طبق تعیین تکلیفِ قانون اساسی مبنی بر اینکه لوایح قضائی باید از مسیر دولت به مجلس تقدیم بشود، لایحه را تقدیم مجلس شورای اسلامی کرد.

وی عنوان کرد: به‌نظر می‌رسد الان و یا هر مقطع دیگری هیچ مرجعِ اجتماعی، فرهنگی، انتظامی، قضائی و اجرائی معطل تصویب قانونی در این زمینه نیست و قوانین موجود تکالیف همین مراجع را در این موضوع‌های فرهنگی و اجتماعی مشخص کرده است.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901235

دیگر خبرها

  • کلاهبرداری با جعل هویت یک خواننده سرشناس 
  • کلاهبرداری اینترنتی با جعل هویت یک خواننده سرشناس 
  • ترانه کودکان که ترند شد: ببعی چقدر باهوشی!
  • مخالفت دقیقه نودی دولت رئیسی با لایحه عفاف و حجاب/برای مقابله با بی حجابی معطل تصویب قانون جدید نمی مانیم
  • استایل عجیب ستاره سیتی: هالند سیبیلو شد! (عکس)
  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • سامانه دهک ریاست جمهوری فعال نشده است | مردم از باز کردن لینک ارسالی خودداری کنند
  • مخالفت شدید هواداران میلان با لوپتگی؛ هشتگ اعتراضی ترند شد، کوروا سود هشدار داد
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!