Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس فوتبال»
2024-04-28@07:36:12 GMT

بازیکنان آماتور؛ باشگاه‌داری غیرحرفه‌ای!

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۸۶۶۷۵

بازیکنان آماتور؛ باشگاه‌داری غیرحرفه‌ای!

زاوش محمدی: لیگ برتر بیستم سه هفته ای است که به پایان رسیده و حالا تیم ها به دنبال تمدید قرارداد و جذب بازیکن برای فصل جدید هستند. استقلال و پرسپولیس به دلیل حضور در لیگ قهرمانان آسیا بیشتر از سایر تیم ها در بازار نقل و انتقالات فعالیت می کنند و می خواهند هرچه زودتر شاکله اصلی تیم خود را تشکیل دهند تا با نفرات کامل راهی آماده سازی خودشان شوند اما در این بین اتفاقاتی رخ می دهد که نام لیگ برتر حرفه ای را زیرسوال می برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اتفاقاتی که هم پای باشگاه‌ها در میان است و هم بازیکنان.

مدیرانی که پاسخگو نیستند

تیم های حاضر در لیگ برتر عموما دولتی هستند و یا رگه‌های دولتی دارند. هستند تیم های خصوصی اما آنها هیچوقت زورشان حتی برای رقابت به تیم های دولتی و صنعتی نمی رسد. تیم های صنعتی با پیشنهادهای نجومی خود، چشم بازار را کور کرده اند و کار را برای دیگر رقبا سخت و تیم های دولتی هم برای کم نیاوردن جلو بقیه تیم‌ها مجبور هستند با هر سازی که بازیکنان می زنند برقصند. کم نبوده خبرهایی که از گوشه و کنار باشگاه های پرسپولیس و استقلال به بیرون درز کرده که یک باشگاه صنعتی به بازیکن درجه دو این تیم‌ها پیشنهاد نجومی داده است. مدیران پرسپولیس و استقلال هم که می دانند با تغییر دولت و وزیر رفتنی خواهند شد، با تمام خواسته های بازیکنان خود کنار می آیند تا بتوانند محبوب هواداران شوند اما کیست که نداند این توافق ها فقط بلای جان سرخابی ها خواهد بود و بدهی آنها را بیشتر می کند. مدیرانی که عنوان بندها را در قرارداد بازیکنان قرار می دهند به گونه ای که انگار بازیکن تیم را به خدمت گرفته است. از بند فسخ قرارداد یکطرفه گرفته تا قراردادهای یکساله،آپشن های عجیب و غریب و …

بازیکنان آماتور، قراردادهای نجومی

بازیکنان مطرح لیگ برتر هم چند سالی است که راه و چاه دور زدن باشگاه ها را یاد گرفته اند و با قرار دادن هواداران مقابل مدیران باشگاه، به هر خواسته ای که دارند، می رسند. همین دیروز بود که محمد دانشگر با اینکه با استقلال یکسال دیگر قرارداد داشت، به ساختمان باشگاه رفت و ساعتی بعد از باشگاه خارج شد.خیلی زود خبر رسد که او به سازمان لیگ رفته و قراردادش را یکطرفه فسخ کرده است. دانشگر حتی برای بازارگرمی، مدیر برنامه خود را به باشگاه پرسپولیس فرستاد تا احتمالا بتواند رقم خود را بالاتر ببرد. دقیقا یک ساعت پس از این اتفاق مدیران استقلال به خواسته مدافع جنجالی خود تن دادند و مجبور شدند این بازیکن را در تیم شان نگه دارند. نکته اینجاست که قرارداد دانشگر با استقلال فسخ شده و با امضای قرارداد جدید قطعا رقم آن هم متفاوت خواهد بود.این اتفاق اولین بار نیست که در فوتبال ما رخ می دهد و فصل گذشته هم وریا غفوری با وجود داشتن قرارداد با استقلال، آن را فسخ کرد تا بتواند قراردادی با رقمی بالاتر ببندد.

این اتفاقات فقط به باشگاه استقلال مربوط نمی شود و در اردوگاه سرخ‌ها هم اتفاقات دیگری رخ داده. احمد نوراللهی کاپیتان سوم پرسپولیس که سالها برای این تیم به میدان رفته بود، با یک پست اینستاگرامی از هواداران خداحافظی کرد و مدعی شد که باشگاه تمایلی برای تمدید قرارداد او نداشت. این در حالی است که مدیران پرسپولیس از ۵ ماه قبل از او درخواست کرده بودند که به باشگاه برود و قراردادش را تمدید کند. نوراللهی در حالی هواداران و مدیران پرسپولیس را مقابل یکدیگر قرار داد، که کلیپ معرفی اش توسط باشگاه شباب الاهلی آماده بود و او قبل از خداحافظی با هواداران قراردادش را با تیم جدید امضا کرده بود!

هواداری که نباید بازیچه شود

برای هوادار فقط تیم مهم است،بازیکن ها می آیند و می روند و این پرسپولیس،استقلال،سپاهان،تراکتور و سایر تیم ها هستند که باقی می مانند.همیشه پس از ترک یکی از ستاره ها هواداران خودشان را با جملاتی اینچنینی دلداری می دهند اما همه می دانند که تیر،مستقیما به قلب آنها می خورد.بازی با احساسات هواداری که گاهی جانش را پای تیم می دهد در فوتبال ایران عادی شده و قتی پای پول به میان بیاید،رنگ ها از بین می روند،لوگوها در تیم دیگری بوسیده می شوند و قلب ها برای تیم دیگری می تپند.هیچ ایرادی ندارد اگر مثلا بازیکنی مثل نوراللهی به فکر آینده اش باشد و بخواهد با رقمی چند برابر رقم پیشنهادی پرسپولیس راهی لیگ امارات شود،نکته اینجاست که نباید هوادار را بازیچه قرار داد.می شود خیلی راحت و حرفه ای(همان طور که بازیکنان فوتبال حرفه ای پول می گیرند)از یک توافق شفاف حرف زد،از یک جدایی گفت و دل خیلی ها را نشکست.می شود قبل از اتمام قرارداد مثل علیرضا بیرانوند تمدید قرارداد کرد تا حداقل مبلغی از این جدایی گیر باشگاه بیاید.می شود خیلی از کارها را انجام داد اما همه بیرانوند نیستند و همه مثل هم فکر نمی کنند.بازیکنان می آیند و می روند و این باشگاه ها هستند که می مانند…این هواداران دوست داشتنی هستند و باید گفت هم از مدیران حرفه ای ترند و هم از بازیکنان.

بیشتر بخوانید:

رضا اسدی رسما پرسپولیسی شد

حضور ناگهانی مسی و نیمار در شهر بارسلون

رکورد فوق‌العاده مربی ایرانی الاصل نوراللهی/عکس

۲۵۶ ۲۵۱

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: باشگاه ها لیگ برتر حرفه ای تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۸۶۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منافی: انتخاب سرمربی پرسپولیس باید به پایان فصل موکول شود

بازیکن پیشین پرسپولیس گفت که اوسمار یکی از گزینه‌های مناسب برای فصل آینده پایتخت محسوب می‌شود اما انتخاب سرمربی باید به پایان فصل موکول شود. - اخبار ورزشی -

جواد منافی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، عنوان کرد: خوشبختانه پرسپولیس وضعیت خوبی دارد و جدا از اینکه نتایج قابل قبولی گرفته فوتبال خوبی را هم به نمایش می‌گذارد. تمرکز بازیکنان باید فقط روی تیم خودشان باشد و با ادامه این روند قهرمانی دور از دسترس نیست. پرسپولیس در حال حاضر آرامش مناسبی دارد و خوشبختانه جذب بازیکنان جدید هم توانست روند این تیم را در حالت مثبتی قرار دهد.

وی در خصوص مصاحبه برخی از بازیکنان و مربیان استقلال در مورد پرسپولیس گفت: بهترین کار این بود که بازیکنان پرسپولیس جواب مصاحبه‌ها و بیانیه‌های باشگاه استقلال را ندهند. در استقلال جو مناسبی وجود ندارد و کادرفنی با مدیریت باشگاه مشکل دارد ولی پرسپولیس در آرامش مطلق به سر می‌برد.

مدیرعامل پرسپولیس تا پایان فصل ماندنی شد

بازیکن پیشین پرسپولیس در خصوص بحث ماندن اوسمار در پرسپولیس برای فصل آینده اظهار داشت: اگر پرسپولیس قهرمان شود باید دید چه فضایی ایجاد خواهد شد و اگر هم قهرمان نشود باز هم باید منتظر ماند و دید چه وضعیتی به وجود می‌آید. نمی‌توان اتفاقات آخر فصل را پیش‌بینی کرد، به نظر من بحث انتخاب سرمربی باید به پایان فصل موکول شود ولی طبیعتاً اوسمار می‌تواند یکی از گزینه‌های مناسب پرسپولیس برای هدایت این تیم باشد.

منافی یادآور شد: پرسپولیس در حساس‌ترین هفته‌های لیگ باید مثل سال گذشته با تمرکز بالا، فقط روی بازی‌های خودش تمرکز کند. در حال حاضر تیم آرامش دارد و می‌تواند با ادامه همین روند قهرمان شود. نقش هواداران و پیشکسوتان هم در حمایت از تیم بسیار مهم است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پرسپولیس جلوتر از استقلال
  • نقی‌زاده: بیشترین گل را من به استقلال و پرسپولیس زده‌ام
  • قرارداد اوسمار باید تمدید شود
  • پیروزی آلومینیوم شگفتی جام بود/ قرارداد «اوسمار» باید تمدید شود
  • بادامکی: با این نفرات باید با تجربه‌تر عمل می‌کردیم/ در مورد تمدید قرارداد اوسمار مدیرعامل و هیات مدیره تصمیم می‌گیرند+فیلم
  • پرهزینه و زیان‌ده؛ پول قرارداد پرداخت بازیکنان استقلال و پرسپولیس از جیب کارگران و بازنشستگان!
  • منافی: انتخاب سرمربی پرسپولیس باید به پایان فصل موکول شود
  • بعد از واگذاری سرخابی ها به بخش خصوصی؛ پرسپولیس و استقلال تذکر گرفتند!
  • تراکتور با نسخه یحیی مقابل استقلال؛دوئل احتمالی گل‌محمدی با نکونام در تبریز
  • آخرین خبر‌ها از تبریز؛ گل‌محمدی به بازی با استقلال می‌رسد؟