Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-05@03:14:46 GMT

آمریکا مسئول نابسامانی‌ها در افغانستان است

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۸۶۶۸۷

آمریکا مسئول نابسامانی‌ها در افغانستان است

نماینده ویژه چین در امور افغانستان ایالات متحده آمریکا و ناتو را به دلیل خروج غیرمسئولانه از افغانستان مورد سرزنش قرار داد و گفت: واشنگتن مسئول نابسامانی‌ها فعلی است و باید بداند که اقدام نظامی و دخالت در امور دیگر کشورها اوضاع را بدتر می‌کند.

به گزارش برنا، رسانه‌های پاکستانی یکشنبه شب این اظهارات را به نقل از «یو شیائو یونگ» طی حضور و گفت‌وگوی وی در شبکه خبری "جیو نیوز" پاکستان عنوان کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرستاده ویژه چین که در روزهای اخیر با سفر به جمهوری اسلامی ایران درباره تحولات منطقه‌ای و روند صلح افغانستان رایزنی کرده بود، طی بازدید از اسلام‌آباد با همتای پاکستانی و دیگر مقام‌های این کشور نیز دیدار کرد.

نماینده ویژه چین با انتقاد از عملکرد ۲۰ ساله آمریکایی‌ها و متحدان غربی آن در افغانستان، اظهار داشت: آنان باید درک کنند که با زور، اقدامات نظامی و دخالت در امور دیگر کشورها اوضاع بدتر می‌شود.

وی افزود: آمریکا مسئول اصلی نابسامانی‌های فعلی در افغانستان است و بدون کمک به این کشور برای دستیابی به یک توافق سیاسی، میدان را ترک کرد.

یو شیائو یونگ گفت: چین مصمم به نقش آفرینی برای کمک به حل بحران افغانستان است و برای این با بازیگران منطقه‌ای از جمله پاکستان همکاری می‌کند.

وی افزود: شیوه خروج آمریکا از افغانستان غیرمسوولانه بود و امیدواریم که ایالات متحده در آینده این اشتباه را تکرار نکرده و اقدام به جبران اشتباهات گذشته کند.

نماینده ویژه چین در امور افغانستان تاکید کرد: طالبان باید موضع روشن برای مبارزه با تروریسم داشته باشد و ما تا حدی این را مشاهده کرده‌ایم. چین نسبت به تحرکات جنبش اسلامی ترکستان شرقی به شدت نگران است و دیگر کشورهای منطقه از جمله پاکستان نیز از این وضعیت نگران هستند.

وی افزود: قبل از هرگونه به رسمیت شناختن دولت جدید افغانستان از سوی جامعه جهانی باید به این نکته توجه داشت که اول باید مردم افغانستان از دولت خود راضی باشند و آن را قبول کنند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پاکستان چین جمهوری اسلامی ایران افغانستان ایالات متحده طالبان مبارزه با تروریسم کشورهای منطقه جامعه دولت افغانستان چین طالبان آمریکا ویژه چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۸۶۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هو شدن نماینده کنگره آمریکا و حامی رژیم صهیونیستی (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: عصبانیت نماینده کنگره آمریکا از توافق با ایران: این پول‌ها را باید در کشور خودمان خرج کنیم صاف کننده‌های مو سرطان زا هستند/ افزایش سرطان رحم و پستان در زنان سیاه پوست (فیلم) لحظه دستگیری سیاستمدار مطرح آمریکایی به دلیل رانندگی در حالت مستی (فیلم)

دیگر خبرها

  • نگاه ویژه ایران به توسعه همکاری با آفریقا
  • بازگشت بیش از ۱ و نیم میلیون پناهجوی افغانستانی‌
  • اهتمام ویژه «الازهر» مصر برای گفت‌وگوی بین مذاهب تهران و قاهره
  • بازگشت بیش از ۱.۵ میلیون مهاجر به افغانستان
  • انتقال زائران حج تمتع از مدینه به مکه با قطار سریع‌السیر
  • برگزاری نخستین المپیاد ورزش‌های فناورانه ویژه دانشجویان سراسر کشور
  • دستور ویژه رییس هلال احمر برای نجات یسنا
  • هو شدن نماینده کنگره آمریکا و حامی رژیم صهیونیستی (فیلم)
  • گزینه‌های مقابل بایدن در چگونگی مواجهه با توافقنامه دوحه
  • حجت الاسلام افتخاری مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در استان همدان شد