Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@15:37:57 GMT

سپاه مرکز درمان سرپایی ۴۰۰ تختی در مشهد ایجاد می‌کند

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۸۶۸۳۷

سپاه مرکز درمان سرپایی ۴۰۰ تختی در مشهد ایجاد می‌کند

سردار سرتیپ پاسدار یعقوبعلی نظری یکشنبه شب در شبکه استانی سیمای خراسان رضوی افزود: ما بر اساس اعلام نیاز دستگاهها وارد عمل می‌شویم و وظیفه ما پاسخ به درخواست دانشگاه است.

وی با بیان این که مواجهه با کرونا یک موضوع تخصصی و مرتبط با جان مردم است افزود: هر اقدام ما باید با مجوز دانشگاه باشد و در راه اندازی مراکز درمان سرپایی هم بار بیمارستانها را کاهش دادیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده سپاه خراسان رضوی گفت: سپاه امام رضا (ع) با تشکیل قرارگاه مقابله با کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد و استانداری خراسان رضوی و استفاده از ظرفیت مردمی بسیج قرارگاه مردمی شهید سلیمانی را تشکیل داد.

نظری افزود: تهیه مایحتاج نیازمندان با اولویت بیماران کرونایی از جمله اقداماتی است که در این قرارگاه انجام می‌شود و در همین راستا طی سه روز اخیر ۱۳ هزار بسته معیشتی و ۴۰ هزار بسته بهداشتی بین نیازمندان حاشیه شهر توزیع شده است.

ارائه خدمات رایگان

رییس سازمان بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی هم در این برنامه گفت: طی هفته اخیر از آغاز واکسیناسیون در حاشیه شهر مشهد بیش از ۱۸ هزار نفر واکسینه شدند و هم اینک روزانه ۸۰ تیم واکسیناتور در هشت اکیپ با بیش از ۲۵۰ نفر در این حوزه جغرافیایی فعال هستند.

دکتر محسن ذاکریان افزود: ۲ پایگاه درمان سرپایی نیز بعد از چهارراه نخریسی و زائرسرای آستان قدس رضوی واقع در بلوار چمن ۹۹ شهر مشهد با ظرفیت ۱۵۰ تخت راه اندازی شد که فعلا ۱۰۰ تخت فعال از این تعداد در حال خدمت است.

وی ادامه داد: در حوزه درمان، مشکلات زیاد بود بسیاری ازبیماران به بستری سرپایی توصیه می‌شوند که در این زمینه پیدا کردن تخت و دارو و پزشک برای بیماران مشکل و بازار سیاه ایجاد شده بود و هزینه گزاف تحمیل می‌شد.

رییس سازمان بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی اظهار داشت: راه اندازی این مراکز سرپایی نقش مهمی در کاهش بار بیمارستانها ایفا کرده است و در این مراکز ارائه همه خدمات رایگان است به جز دارو که طبق تعرفه بیمه محاسبه می شود و تاکنون سه هزار و ۶۰۰ نفر از این خدمات سرپایی استفاده کرده‎‌اند.

سکونتگاههای غیررسمی ۱۳ درصد مساحت مشهد را شامل می شوند و ۳۲ درصد جمعیت این کلانشهر را در خود جای داده اند و حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در حاشیه این کلانشهر سکونت دارند.

هم اکنون ۲۷ شهرستان خراسان رضوی در وضعیت قرمز، پنج شهرستان در وضعیت نارنجی و یک شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.

طبق آخرین اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طی ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ظهر روز ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ رکورد تعداد تلفات روزانه کرونا در کشور بار دیگر شکست و با مرگ ۶۸۴ تن تعداد جان باختگان این ویروس به ۱۰۲ هزار و ۳۸ تن رسید.

 در این مدت، ۳۶ هزار و ۴۱۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و پنج هزار و هفت نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور هم به چهار میلیون و ۶۷۷ هزار و ۱۱۴ نفر رسیده است.

برچسب‌ها سازمان بسیج جامعه پزشکی سپاه امام رضا (ع) خراسان رضوی ویروس کرونا مشهد آستان قدس رضوی کووید-19 استانداری خراسان رضوی دانشگاه علوم پزشکی مشهد شهر مشهد اقشار حاشیه وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان بسیج جامعه پزشکی سپاه امام رضا ع خراسان رضوی ویروس کرونا سازمان بسیج جامعه پزشکی سپاه امام رضا ع خراسان رضوی ویروس کرونا مشهد آستان قدس رضوی کووید 19 استانداری خراسان رضوی دانشگاه علوم پزشکی مشهد شهر مشهد اقشار حاشیه وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۸۶۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمات مشاوره‌ای در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد ارایه شد

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا آذریان اظهار کرد: مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی در راستای انجام وظایف اجتماعی و عام المنفعه خود به ارائه خدمات رایگان مشاوره‌ای در نقاط کم برخوردار مشهد می‌پردازد.

مدیر مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی بیان کرد: مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی بنا مسئولیت‌های خود، اقدام به توسعه خدمات روان شناختی در مناطق کم برخوردار مشهد کرده است.

وی افزود: این مرکز علاوه بر ایجاد کلینیک‌های ۴ گانه در حرم مطهر رضوی (باب الهادی علیه السلام)، غدیر (حرم مطهر- ورودی بازار غدیر)، بعثت (بلوار شهید منتظری مشهد) و مؤسسه تربیت بدنی، اقدام به توسعه خدمات به صورت عام المنفعه در ۱۷ پایگاه کم برخوردار شهر مشهد کرده است.

آذریان تصریح کرد: مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی به منظور آموزش و پیشگیری از مداخلات روانی و کاهش مشکلات روحی ساکنین مناطق کم برخوردار مشهد از آبان ماه سال ۱۳۹۹ توسعه خدمات روان شناسی و مشاوره در دستور کار قرار داده و ارائه خدمات در حال حاضر در ۱۷ پایگاه به ارائه خدمات مشغول است.

مدیر مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی بیان کرد: ارائه بیش از ۶ هزار خدمت در سال ۱۴۰۲ به مخاطبان حاشیه شهر به صورت مشاوره فردی و آموزش‌های گروهی در موضوعات خانواده، تربیتی و تحصیلی با مشارکت کتابخانه های آستان قدس رضوی، مدارس، مساجد و حسینیه‌ها و همچنین پایگاه‌های بسیج انجام پذیرفته است.

کد خبر 6090632

دیگر خبرها

  • سفر سردار رادان به خراسان رضوی به دعوت مردم متدین مشهد
  • اجتماع کادر درمان در حمایت از جنبش دانشجویان آمریکایی
  • زنگ سپاس معلم در مدارس مشهد نواخته شد
  • آغاز درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در خراسان شمالی
  • استان خراسان رضوی گرم می‌شود
  • تعطیلی مرکز غیرمجاز طب سنتی در قم
  • پلمب ۱۳ مرکز مداخله‌گر دندانپزشکی در خراسان رضوی
  • آخرین وضعیت «ارس» تنها پلنگ ایرانی باغ‌وحش مشهد
  • خدمات مشاوره‌ای در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد ارایه شد
  • آخرین وضعیت سلامت تنها پلنگ ایرانی باغ‌وحش مشهد