Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا مصباحی مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام  در گفت‌وگو با  خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به ترکیب کابینه سیزدهم بیان کرد: در این روزها که سید ابراهیم رئیسی کابینه خود را به نمایندگان مجلس معرفی و ویژگی‌های اعضای این کابینه را یک به یک بیان کرد، با توجه به موارد گفته شده معتقدم که کابینه به نسبت خوب، یک‌دست و هماهنگ است؛ افراد آن جوان، غالبا نخبه و با تجربه هستند و روحیه جهادی بر آن‌ها حاکم بوده و شخصیت‌های پاک‌دستی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد:  بسیار خوب است که از آغاز شکل گیری دولت انشاالله به گونه‌ای رفتار شود تا مردم راضی باشند و آنچه که بسیار مهم است رای و حمایت مجلس از این کابینه است. هیات دولت باید از خود شروع کند و حقوقی که برای رئیس جمهور و وزرا در نظر گرفته می‌شود با تبعیت از شهید رجایی که رحمت خدا بر او باد باشد. این حقوق باید تعیین شده و اعلام عمومی شود، زیرا این امر موجب دلگرمی مردم خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین  مصباحی مقدم افزود: طبعا همه افرادی که به کار گرفته می‌شوند باید افرادی باشند که حاضر به فداکاری بوده و حاضر به گرفتن حقوق نجومی نباشند، همانگونه که امیرالمومنین در یکی از سخنان خود فرموده است «إِنَّ اللَّهَ تَعَالَى فَرَضَ‏ عَلَى أَئِمَّةِ [الْحَقِ‏] الْعَدْلِ‏ أَنْ یُقَدِّرُوا أَنْفُسَهُمْ بِضَعَفَةِ النَّاسِ‏ كَیْلَا یَتَبَیَّغَ بِالْفَقِیرِ فَقْرُه‏"»، یعنی  خداوند از امامان پیمان گرفته که زندگی خود را مطابق با زندگی مردم مستضعف قرار دهند، البته حضرت علی (ع) در زندگی خود در هنگام حکومت این جمله را بیان می‌دارند و منظورشان این است که رفتار حاکمان با مردم مسلمان به تبعیت از امیرالمونین رفتاری باشد که حکایت از ویژه خواهی و امتیار خواهی نکند.

از همین الان از دولت انتظار داریم روش درآمدها را اصلاح کند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در تشریح بیشتر زندگی مطلوب کابینه گفت: اگر مدیران و اعضای دولت حقوق خود را به گونه‌ای قرار دهند که برای مردم قابل قبول باشد و اعلام عمومی و نظارت هم شود بسیار تاثیرگذار خواهد بود؛ طبعا همکاران آنها هم باید با چنین حقوقی استخدام شوند که در صورت چنین رخدادی هم  مقداری از هزینه‌ها کاهش خواهد داشت و هم آرامش بر مردم حاکم خواهد شد که این بسیار مهم است.

وی در تشریح قانونی بودن این مهم نیز بیان کرد: در قانون مدیریت خدمات کشوری که در سال ۱۳۸۴ که تصویب شد اعلام شده که بالاترین حقوق دولتی‌ها حداکثر باید ۷ برابرِ پایین‌ترین حقوق در کارمندان دولت باشد و در این‌صورت قابل تحمل است، اما اینکه این ۷ برابر را بازی در بیاورند و بیشتر کنند  خطاست که خود نشان دهنده شکاف درآمدی طبقاتی و فقر در جامعه است و ما از همین الان از دولت انتظار داریم این روش را اصلاح کند به گونه‌ای که رضایت خاطر مردم تامین شود.

بیشتر بخوانید

دولت سیزدهم دولت ژنرال‌ها نیست برخی نمایندگان مجلس رفتار خوبی با وزرای پیشنهادی ندارند/ مجلس به سراغ شبهات بی اساس نرود

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دولت سیزدهم کابینه سیزدهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۸۷۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بستگان اسرای اسرائیلی:کابینه فرصت امضای توافق را از دست ندهد

خانواده‌های اسرای صهیونیستی در غزه از از کابینه رژیم صهیونیستی خواستند فرصت را برای امضای توافق مبادله اسرا با مقاومت در غزه از دست ندهد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، خانواده‌های اسرای اسرائیلی در غزه از دولت رژیم صهیونیستی خواستند فرصت را برای امضای توافق مبادله اسرا با مقاومت در غزه از دست ندهد.

این خانواده‌ها در بیانیه‌ای عنوان کردند که مبادله اسرا، تنها راه بازگرداندن اسرای اسرائیلی از غزه است.

آن‌ها دست به دامن یحیی سنوار رهبر حماس در غزه شده و از او خواستند توافق مبادله اسرا را بپذیرد و از کابینه جنگ رژیم صهیونیستی نیز درخواست کردند با این توافق موافقت کند.

افشاگری صهیونیست ها از کارشکنی نتانیاهو در مسیر تبادل اسرا

خانواده‌های اسرای صهیونیست تاکید کردند که اکنون زمان عمل است و امیدواریم دولت تصمیماتی اخلاقی اتخاذ کند.

آن‌ها تصریح کردند که در دوره دولت کنونی شکستی بی‌سابقه حاصل شد و اکنون دولت باید به وظیفه خود در بازگرداندن اسرا عمل کند.

آن‌ها همچنین از تلاش‌های آمریکا و قطر به خاطر آزادی شماری از اسرا در دور نخست مبادله اسرا تشکر کردند و از دولت‌های رژیم صهیونیستی، آمریکا، قطر و مصر خواستند برای آزادی دیگر اسرا از هیچ تلاشی دریغ نکنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بستگان اسرای اسرائیلی:کابینه فرصت امضای توافق را از دست ندهد
  • ابهامات مستثنی شدن قوه قضاییه، وزرا و هیات رئیسه مجلس از «شفافیت» قوای سه گانه
  • ابهامات بر سر مستثنی شدن قوه قضاییه، وزرا و هیات رئیسه مجلس از «شفافیت» قوای سه گانه
  • اقراریان، عضو شورای شهر تهران: خروج 7 عضو شورا از صحن به معنای قهر کردن نبود/ تعدادی از اعضای شورا معتقد بودند که مذاکرات درباره مسائل مربوط به قرارداد چین که باید همه ابهامات مربوط به آن شفاف شود، بهتر است در جلسه جداگانه‌ای ادامه پیدا کند
  • عضو کنست صهیونیستی: هیچ چیز مهمتر از بازگشت اسرا نیست
  • تعامل و همدلی بین اعضا اولین اصل تشکیل شورای موفق است
  • ماسک آزادی و حقوق بشر دولت‌های خارجی برای مردم جهان کنار رفته است
  • حضور هیات ایران در کنفرانس سالانه بین المجالس برای قدس در استانبول
  • برنامه تأمین ارز دولت و بانک مرکزی شفاف است ولی کافی نیست
  • نماینده مردم زنجان : دولت جدیت لازم برای استفاده از افراد توانمند را نداشت/ مجلس در انتسابات تاثیر منفی گذاشت/ چالش‌هایمان بیشتر خواهد شد