Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،  یعقوبعلی نظری فرمانده سپاه امام رضا (ع) خراسان رضوی گفت: به منظور آمادگی برای مقابله با اوجگیری‌های بعدی کرونا و پیشگیری از غافلگیری و نیز کمک به اصلاح وضعیت موجود در حال آماده سازی مرکز درمان سرپایی ۴۰۰ تختخوابی در مشهد هستیم؛ ما بر اساس اعلام نیاز دستگاه‌ها وارد عمل می‌شویم و وظیفه ما پاسخ به درخواست دانشگاه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او با بیان این که مواجهه با کرونا یک موضوع تخصصی و مرتبط با جان مردم است افزود: هر اقدام ما باید با مجوز دانشگاه باشد و در راه اندازی مراکز درمان سرپایی هم بار بیمارستان‌ها را کاهش دادیم.

فرمانده سپاه خراسان رضوی ادامه داد: سپاه امام رضا (ع) با تشکیل قرارگاه مقابله با کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد و استانداری خراسان رضوی و استفاده از ظرفیت مردمی بسیج قرارگاه مردمی شهید سلیمانی را تشکیل داد.

نظری بیان کرد: تهیه مایحتاج نیازمندان با اولویت بیماران کرونایی از جمله اقداماتی است که در این قرارگاه انجام می‌شود و در همین راستا طی سه روز اخیر ۱۳ هزار بسته معیشتی و ۴۰ هزار بسته بهداشتی بین نیازمندان حاشیه شهر توزیع شده است.

ارائه خدمات رایگان

 محسن ذاکریان رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی هم گفت: در هفته گذشته از آغاز واکسیناسیون در حاشیه شهر مشهد بیش از ۱۸ هزار نفر واکسینه شدند و هم اینک روزانه ۸۰ تیم واکسیناتور در هشت اکیپ با بیش از ۲۵۰ نفر در این حوزه جغرافیایی فعال هستند.

او افزود: ۲ پایگاه درمان سرپایی نیز بعد از چهارراه نخریسی و زائرسرای آستان قدس رضوی واقع در بلوار چمن ۹۹ شهر مشهد با ظرفیت ۱۵۰ تخت راه اندازی شد که فعلا ۱۰۰ تخت فعال از این تعداد در حال خدمت است.

بیشتر بخوانید

راه‌اندازی ۴ مرکز درمان سرپایی بیماران کرونایی هلال‌احمر در مشهد


رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی ادامه داد: در حوزه درمان، مشکلات زیاد بود بسیاری ازبیماران به بستری سرپایی توصیه می‌شوند که در این زمینه پیدا کردن تخت و دارو و پزشک برای بیماران مشکل و بازار سیاه ایجاد شده بود و هزینه گزاف تحمیل می‌شد.

ذاکریان بیان کرد: راه اندازی این مراکز سرپایی نقش مهمی در کاهش بار بیمارستان‌ها ایفا کرده است و در این مراکز ارائه همه خدمات رایگان است به جز دارو که طبق تعرفه بیمه محاسبه می‌شود و تاکنون سه هزار و ۶۰۰ نفر از این خدمات سرپایی استفاده کرده‎‌اند.

 

انتهای پیام//م.ج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا کمک رسانی واکسیناسیون کرونا درمان سرپایی خراسان رضوی راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۸۷۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از کتاب «جنبش علوی، هجرت رضوی» در مشهد

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، رییس نمایندگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی خراسان رضوی گفت: کتاب «جنبش علوی، هجرت رضوی» به بررسی عوامل قیام علویان و تاثیر آن در دعوت امام رضا (ع) از مدینه به مرو می‌پردازد.    حجت الاسلام والمسلمین علی باقری افزود: این کتاب برگزیده چهارمین جشنواره کتاب سال رضوی در سال ۱۳۹۰ بود.   وی ادامه داد: این کتاب در پنج بخش به موضوعاتی همچون مناقشات عباسیان و علویان، بررسی جنبش‌ها و قیام‌های علوی قبل از خلافت مامون، حضور مامون در مرو و ضرورت دعوت امام (ع) به خراسان، نقش جنبش‌های علوی عصر مامون و تاثیر آن در دعوت امام رضا (ع) از مدینه به مرو، حضور امام رضا (ع) در مرو و تاثیر آن در آرامش سیاسی جهان اسلام می‌پردازد و تالیف آن را مجید خالق نیا رشتخوار بر عهده داشته است.   به گفته او، علی اکبر هاشمیه ترجمه این کتاب به زبان پشتو را از سال ۱۴۰۰ شروع کرد که دو سال و نه ماه برای ترجمه آن، زمان صرف شد.    معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی هم در این جلسه گفت: یکی از وظایف شیعیان در عصر حاضر، اشاعه برکات اهل بیت (ع) در دنیا است.   حجت الاسلام والمسلمین گنابادی نژاد افزود: امروز اگر ایران سرآمد معرفت دینی در دنیا است و بشریت را به منطق عقلانیت دینی دعوت می‌کند، این از اندیشه و تفکر امام رضا (ع) است.   وی ادامه داد: امروز هزینه سنگینی که دنیا می‌پردازد و جنایت‌هایی که در غزه می‌شود، باعث آگاهی دانشجویان جهان شده است و ما باید به دنبال نهضت ترجمه باشیم.

دیگر خبرها

  • راه اندازی مرکز متمرکز جراحی شکاف کام و لب در بیمارستان الزهرا (س) زاهدان
  • درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان های دولتی استان سمنان
  • ۵۰ تشکل کارگری خراسان رضوی فعالیتی ندارند
  • سفر سردار رادان به خراسان رضوی به دعوت مردم متدین مشهد
  • رونمایی از کتاب «جنبش علوی، هجرت رضوی» در مشهد
  • زنگ سپاس معلم در مدارس مشهد نواخته شد
  • استان خراسان رضوی گرم می‌شود
  • آخرین وضعیت «ارس» تنها پلنگ ایرانی باغ‌وحش مشهد
  • خدمات مشاوره‌ای در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد ارایه شد
  • آخرین وضعیت سلامت تنها پلنگ ایرانی باغ‌وحش مشهد