Web Analytics Made Easy - Statcounter

بررسی وضعیت بازار اجاره در تهران نشان می‌دهد که برای رهن واحد ۱۰۲ متری در تهرانپارس به سرمایه ۶۰۰ میلیون تومانی نیاز است.

خبرگزاری میزان - روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: خرید‌های سرمایه‌ای در بازار مسکن طی یکی، دو ماه اخیر کم و بیش رایج بوده است. البته در همه مقاطع رکود و رونق بازار مسکن، سهمی از بازار متعلق به خرید‌های سرمایه‌ای است، اما به گفته واسطه‌ها، جنس خرید‌های سرمایه‌ای که اکنون در بازار رواج دارد به لحاظ حرفه‌ای بودن خریداران با شرایط رونق متفاوت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در واقع خریداران سرمایه‌ای مسکن در یک ماه اخیر اغلب افرادی بوده‌اند که با کمک وام و به رهن سپردن ملک خود توانسته‌اند بودجه لازم را برای خرید یک آپارتمان تامین کنند و در نتیجه سرمایه‌گذاران حرفه‌ای بازار ملک به شمار نمی‌آیند. به گفته واسطه‌ها سرمایه‌گذاران حرفه‌ای در جایی که انتظارات افزایش قیمت متوقف شده حضور پیدا نمی‌کنند و صرفا در شرایط رونق معاملات وارد بازار می‌شوند. اما با حضور خریداران غیرحرفه‌ای مسکن با انگیزه سرمایه‌گذاری در بازار، عرضه آپارتمان‌های رهن کامل در هفته‌های اخیر نسبت به خرداد اندکی افزایش یافته است. واسطه‌ها می‌گویند برخی موجران که ناگزیر به عرضه آپارتمان خود در بازار اجاره هستند تا کسری نقدینگی خود را تامین کنند، بعضا تا ۳۰ درصد ارزش آپارتمانی را که خریداری کرده‌اند از طریق وام و رهن تامین می‌کنند و به همین دلیل فایل رهن کامل در بازار اجاره مرداد کم و بیش وجود دارد.

بیشتر بخوانید: مسکن وارد بورس کالا می‌شود؟

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: بازار مسکن اخبار اقتصادی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: بازار مسکن اخبار اقتصادی سرمایه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۸۷۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود صندوق ملی مسکن به خرید سیمان/ واسطه‌ها حذف می‌شوند

مدیرعامل صندوق ملی مسکن از ورود به بازار خرید سیمان از طریق بورس با هدف کاهش قیمت مصالح و حذف واسطه‌ها خبر داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، محمدرضا مهدیار اسماعیلی اظهار کرد: در ادامه حمایت های این صندوق از سازندگان مسکن، پس از اجرایی شدن خرید فولاد در سال گذشته، امسال خرید سیمان به منظور تزریق به پروژه های مسکن کشور در برنامه صندوق ملی مسکن قرار دارد.

وی کاهش قیمت مصالح برای سازندگان با حذف واسطه‌ها و افزایش سرعت پیشرفت پروژه های طرح نهضت ملی مسکن را دستاوردهای مهم ورود این صندوق به عرصه خرید مصالح ساختمانی عنوان کرد و افزود: علاوه بر این با خریدهایی که به صورت عمده، با حجم بالا و به صورت نقد از طریق بورس صورت می‌گیرد، از تولیدکنندگان داخلی مصالح ساختمانی حمایت می شود.

وی یادآور شد: فولاد خریداری شده به‌زودی به پروژه های مسکن در نقاط مختلف کشور تزریق خواهد شد.

بر اساس مصوبه هیئت امنای صندوق ملی مسکن در اجرا تبصره های 1 و 2 ماده 13 قانون جهش تولید مسکن به این صندوق اجازه داده شده تا نسبت به خرید سیمان و فولاد از طریق بورس کالا یا سایر روش‌های مصوب در شورای عالی مسکن اقدام کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وضعیت بازار ملک در تهران / دلالان از بازار مسکن راضی نیستند!
  • آپارتمان‌های تهران بدون مشتری ماند؛ قیمت مسکن متری چند؟
  • ورود صندوق ملی مسکن به خرید سیمان/ واسطه‌ها حذف می‌شوند
  • دلالان از بازار مسکن راضی نیستند!
  • نرخ رهن در بازار تهران؛ رهن مسکن در محله شادآباد ۵۸۰ میلیون تومان
  • جزئیات مصوبه ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بهای مسکونی
  • اهمیت سامانه خودنویس در کاهش تلاطمات بازار اجاره با حذف واسطه‌ها و صفر کردن هزینه عقد قرارداد
  • نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
  • رستاخیز یکخوابه ها در تهران / اجاره آپارتمان ۳۰ تا ۵۰ متر
  • اجاره آپارتمان ۳۰ تا ۵۰ متر در تهران؛ رستاخیز یکخوابه‌ها