Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، آلبوم «ماه نَخشَب» با هنرمندی مصباح قمصری نوازنده ساز «بم کمان» و آهنگساز با همراهی شاهو عندلیبی نوازنده شناخته شده ساز نی در دسترس مخاطبان قرار گرفت. این در حالی است که «ماه نَخشَب»، «رقص صحرا»، «سفید»، «شور شیرین»، «بیکران» قطعات تشکیل دهنده این آلبوم بی کلام هستند که در قالب پلتفرم‌های داخلی و خارجی منتشر شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مصباح قمصری در توضیح این اثر نوشته است: «آلبوم نخشب مجموعه‌ای است در فضایی آرام و پر از لطافت برای همراهی سازهای نی و بم کمان که از روز جمعه در دسترس علاقه مندان قرار گرفت. بداهه نوازی هنرمند زنده شاهو عندلیبی این مجموعه احساسی کم نظیر بخشیده که از او تشکر می‌کنم.

آنچه می‌شنوید حاصل همراهی چندین خط، بم کمان است و هیچ ساز الکترونیکی در این اثر به کار گرفته نشده است.

هاشم بن حکیم یا المقنع دانشمند و عارف ایرانی و ادامه دهنده راه ابومسلم خراسانی بود. یکی از معجزات ایشان شی نورانی بود که به مدت چهار ماه در منطقه‌ای به نام نخشب پیش چشم هزاران نفر در آسمان ظاهر می‌کرد. این شی را که اندازه‌ای بزرگ‌تر و نوری بیشتر از ماه داشت ماه نخشب نامیده‌اند.

امیدوارم آن طور که ما از ساخت این مجموعه لذت بردیم شما نیز از شندینش لذت ببرید.»

مصباح قمصری از جمله هنرمندانی است که تحصیلات عالی خود را در رشته موسیقی به پایان رسانده است. وی مبدع ساز بَم کمان (کمانچه کنترباس) و یکی از هنرمندان معتقد به تفکر باس نوازی در موسیقی سنتی ایرانی است. از پژوهش‌های وی می‌توان به تلفیق هارمونی باس موسیقی‌های روز غربی با موسیقی ایرانی (آلبوم تنیده در خطوط موازی) و نمادشناسی موسیقایی (پروژه لمس) اشاره کرد. مصباح قمصری در بیش از هفتاد فیلم و سریال به آهنگسازی و همکاری پرداخته است. همچنین با گروه‌هایی مانند «سرمد»، «اشتیاق»، «کامه راتا»، «شمس»، «ارکستر بادی تهران»، «کوارتت کمان»، «همنوازان حصار» نیز همکاری داشته است.

«لمس»، «بازگشت به آتش»، «نیستی در هست»، «کهن نوای نو (با همراهی حسین علیشاپور و علیرضا مظفریان)»، «مرز (با همراهی محمد دلنواز)»، «چنین مست (با همراهی پویا سرایی)»، «کنت کنزا»، «نقطه پرگار (با همراهی میلاد درخشانی)» برخی از آلبوم‌هایی هستند که با هنرمندی مصباح قمصری در بازار موسیقی منتشر شده‌اند.

کد خبر 5286224 علیرضا سعیدی

منبع: مهر

کلیدواژه: مصباح قمصری موسیقی ایرانی موسیقی تلفیقی آلبوم موسیقی محرم 1400 حسینیه مهر ویروس کرونا تئاتر ایران موسیقی آئینی بازیگر سینما رادیو ایران تعزیه موسیقی نواحی فیلم سینمایی حامد عسگری برنامه تلویزیونی فرشته طائرپور نماهنگ مصباح قمصری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۸۷۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گاف عجیب سریال «افعی تهران» سوژه شد

سریال «افعی تهران» یکی از جنجالی‌ترین سریال‌های این روزهاست که مخاطبان زیادی هم دارد؛ اما به تازگی "محمد" که یکی از مخاطبان «افعی تهران» بود به دو نکته از این سریال اشاره کرد که در نوع خودش جالب بود. 

او در توییتر خود نوشت: «۲ اسکریت شات از سریال افعی تهران؛ اول: آیا در دهه شصت موی پسربچه‌ها توی مدرسه اینقدر بلند بود؟ اون یکی که رسماً پشت مو گذاشته! دوم: تاریخ فیلمبرداری قسمت نهم مربوط به یکی دو هفته‌ی پیش و بعد از حمله‌ی ایران به اسراییل است.»

منبع: برترین‌ها

tags # سریال افعی تهران سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • توضیحات شهردار منطقه درباره زمان بازگشایی بزرگراه خرازی
  • تصاویری از رنگین کمان عصرگاهی تهران
  • (ویدئو) رنگین کمان زیبا در آسمان تهران
  • مسابقات تیراندازی با کمان سنتی سبزوار به مناسبت گرامیداشت دهه کرامت
  • توضیحات پیرامون پیدا شدن یسنا ۴ ساله
  • آیت‌الله مصباح نقش مهمی در تحول علوم انسانی داشتند
  • گاف عجیب سریال «افعی تهران» سوژه شد
  • طرح ولایت آیت الله مصباح یزدی اثرات عمیقی در جوانان داشت
  • ببینید | اولین توضیحات مادر یسنا درباره مفقود شدن دخترش
  • ۲ کتاب مناسب مداحان و منبری‌ها در راه نمایشگاه