Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دادگستری شهرستان اردکان در استان یزد از صلح و سازش بیش از ۸۷ درصد پرونده‌های حقوقی و کیفری در شعبه مستقر زندان در اردکان خبر داد. خبرگزاری میزان - علی زارع، رئیس دادگستری شهرستان اردکان در استان یزد از صلح و سازش بیش از ۸۷ درصد پرونده‌های حقوقی و کیفری در شعبه مستقر زندان در اردکان خبر داد.
زارع در حاشیه بازدید از زندان مرکزی اردکان بیان داشت: در راستای ترویج فرهنگ صلح و سازش در پنج ماهه سال جاری از تعداد ۱۴۶ پرونده موجود در شعبه مستقر زندان اردکان تعداد ۱۲۸ فقره پرونده منجر به صلح و سازش گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: ترویج فرهنگ مذاکره برای اصلاح ذات البین و استفاده از ظرفیت متخصصین، معتمدین و ریش سفیدان در این امر، نقش بسزایی در کاهش ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی دارد.
زارع، رسالت شوراهای حل اختلاف را تلاش در مسیر تحقق صلح و سازش دانست و افزود: شعبه شورای حل اختلاف زندان یکی از موفق‌ترین شعب در تحقق این رسالت مهم است که در صورت حمایت یشتر می‌تواند در کاهش اطاله دادرسی، کاهش جمعیت کیفری، حبس زدایی و سرعت بخشی به رسیدگی اثرگذار باشد.
وی افزود: حبس زدایی علاوه بر کاهش آسیب‌های وارده به مددجوی زندانی، در کاهش مضرات و آسیب‌های اجتماعی به خانواده زندانیان و جامعه نیز اصلاح مجرمین موثرتر است.
شایان ذکر است تعداد پرونده‌های موجود در شعب مستقر در زندان اردکان مربوط به شهرستان‌های میبد و اردکان می‌باشد.   بیشتر بخوانید: سازش ۳۵ درصدی پرونده‌های شورا‌های حل اختلاف استان اصفهان   انتهای پیام/ برچسب ها: صلح و سازش شورای حل اختلاف دستگاه قضایی یزد

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: صلح و سازش شورای حل اختلاف دستگاه قضایی یزد صلح و سازش حل اختلاف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۸۷۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش سرقت در اردبیل

 جلال آفاقی گفت: با انجام اقدام‌های پیشگیرانه در بحث سرقت در یک سال گذشته شاهد کاهش حدود ۲۵ درصدی وقوع این جرم در شهرستان اردبیل بودیم.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل با اشاره به اثربخش بودن تمهیدهای در نظر گرفته شده برای تعطیلات نوروزی، بیان کرد: همچنین نوروز امسال با تلاش‌های صورت گرفته حدود ۲۸ درصد آمار وقوع سرقت در اردبیل به نسبت مدت مشابه پارسال کاهش داشت.

بر اساس آمار نهادهای مربوطه اردبیل یکی از استان‌های امن ایران و به گفته رئیس پلیس آگاهی استان اردبیل، در بحث کشف سرقت‌ها جزو سه استان برتر کشور در سال ۱۴۰۲ بوده است.

۳۳ درصد سرقت‌های به وقوع پیوسته در استان اردبیل مربوطه به واحدهای مسکونی، مغازه‌ها، مکان‌های دولتی، خودروها، موتورسیکلت‌ها و ۶۷ درصد سرقت‌های خُرد مانند سرقت قطعات خودروها، دوچرخه‌ها و جیب‌بری است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • سازش ۶۷ درصد پرونده‌های ارجاعی به مشاوران کلانتری‎های سیستان و بلوچستان
  • صلح و سازش در پرونده قتل با رضایت اولیاء دم در کوهرنگ
  • کاهش سرقت در اردبیل
  • فضای جامعه برای مجرمان خشن و حرفه ای ناامن شود
  • اختصاص شعبه ویژه حل اختلاف کارگران و کارفرمایان در گلستان
  • سازش ۲۵ درصدی در پرونده‌های طلاق خراسان رضوی
  • زندان را به سازش با کسانی که پاکستان را به بندکشیدند،ترجیح می‌دهم
  • با مشارکت مردمی صلح و سازش در پرونده های قضایی تحقق پیدا می کند
  • ۵ شعبه تخصصی شورای حل اختلاف اتاق اصناف اهواز راه‌اندازی می‌شود
  • تحقق صلح و سازش در پرونده‌های قضایی با مشارکت مردمی