Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-29@22:23:53 GMT

نسخه جدید سامانه ایرانی باور ۳۷۳ در راه است

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۸۷۳۷۲

معاون وزیر دفاع گفت: نسخه‌های جدید سامانه باور ۳۷۳ در راه است و به زودی نسخه جدید آن که شاید هم ترازی با اس ۴۰۰ یا بالاتر از آن را داشته باشد رونمایی خواهد شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، سردار فرحی در برنامه گفتگوی ویژه خبری درباره پدافند هوایی گفت: دستاورد‌هایی که در صنعت دفاع حاصل شده خیلی گسترده است، ولی به دو تا سه شاخصی که چرا صنعت دفاعی ما این مسیر بلوغ را طراحی کرده است، اشاره می‌کنم که اول تحریم و دوم دشمن ما بود؛ دشمنی که شاید قدرتمندترین توانمندی نظامی دنیا را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: تحریم اگر برای کشور مشکلاتی را ایجاد کرد برای صنعت دفاعی مشکل اساسی‌تری را ایجاد کرد و این عامل بسیار مهمی شد تا توسعه فناوری‌های دفاعی با شدت بیشتری انجام شود.

معاون وزیر دفاع ادامه داد: یکی از بهترین دستاورد‌های کشور این است که توانستیم ظرفیت ملی را در همه عرصه‌ها اعم از صنایع مختلف، پژوهشگران، نخبگان، شرکت‌های دانش بینان و دانشگاه‌ها به کار گیرد و همه را با موضوع توسعه صنعت دفاعی همراه کند که از جمله این‌ها موضوع پدافند هوایی است.

سردار فرحی گفت: در گذشته در پدافند هوایی در نقطه صفر بودیم، اما امروز در همه عرصه‌های پدافند هوایی اعم از سامانه‌های راداری، سامانه‌های لانچر پرتاب، موشک‌های مختلف(دوش پرتاب تا بردکوتاه، متوسط، بلند و بردراهبردی موشک ۳۷۳) توسعه داخلی با استفاده ۱۰۰ درصد از توان ملی و بدون بهره گیری از کارشناس خارجی انجام شده است.

وی افزود: زمانی که برای خرید تسلیحات از یک کشور بیگانه اقدام کردیم بعد از چندین سال متوجه شدیم این کار بنا به دلایل سیاسی و مختلف با قیمت‌های بسیار هنگفت امکان پذیر نیست بنابراین در یک زمان خیلی کوتاه نسبت به طراحی‌های مشابه خارجی آن و با یک پنجم قیمت خارجی آن و با کیفیت بسیار عالی اقدام به ساخت آن کردیم.

سردار فرحی خاطرنشان کرد: ما همه روزه گام‌های بلندتری را در جهت بهبود رادار، سکو‌های پرتاب و سامانه‌های بهم پیوسته بر می‌داریم و همچنین آرایه‌های راداری و پدافندی و موشک‌های آن را با برد بیشتر، دقت بالاتر و استفاده از فناوری‌های پیشرفته‌تر تولید می‌کنیم.

معاون وزیر دفاع گفت: اگر ۱۰ دستاورد بزرگ دفاعی کشور را بیان کنیم قطعاً یکی از آن‌ها پدافند هوایی است.

وی افزود: نسخه‌های جدید باور ۳۷۳ در راه است و بزودی نسخه جدید آنکه شاید همترازی با s ۴۰۰ یا بالاتر از آن را داشته باشد، رونمایی خواهد شد؛ البته مشکلات فناوری وتولید هم وجود دارد، چون بعضی از فناوری‌های آن بسیار پیچیده است، ولی این کار در حال انجام است.

سردار فرحی تصریح کرد: مسیر رو به توسعه است و نقشه راه همه این‌ها سرفصل(دوش پرتاب، بردکوتاه، متوسط، بلند و برد راهبردی) مشخص و مطابق این نقشه راه مسیر بلوغ آن‌ها تعریف شده است. برچسب ها: نسخه جدید ، سامانه ، رونمایی ، باور 373 ، پدافند هوایی

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: نسخه جدید سامانه رونمایی باور 373 پدافند هوایی پدافند هوایی سردار فرحی نسخه جدید صنعت دفاع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۸۷۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امین مدنی:‌ «وعده صادق»؛ عبور از قوی ترین نقطه پدافندی جهان

یک پژوهشگر مسائل نظامی در ویدئویی تحلیلی اظهار داشت عملیات وعده صادق توانست سامانه پدافندی و رادرای مشترکی میان کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی را به چالش بکشد و با عبور از چهار لایه پدافندی به اهداف موردنظر خود اصابت کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم،  «سید پژمان امین مدنی»، کارشناس مسائل نظامی در ویدئویی تحلیلی به تشریح دلایل ناکارآمدی سامانه‌های پدافندی رژیم صهیونیستی در خلال عملیات «وعده صادق» و ابتکاری که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جریان این عملیات به کار بست، پرداخت.

 

.

 


امین مدنی ضمن اشاره به روند در حال شکل گیری پدافند مشترک میان کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی به رهبری آمریکا در منطقه، به  تبیین دلایل شکست سامانه های پرهیاهوی  پدافندی رژیم صهیونیستی در خلال عملیات وعده صادق پرداخت و گفت: آمریکا سعی کرد سیستم پدافندی مطلوب خود در منطقه را ایجاد نماید. سامانه پدافندی مدنظر آمریکایی ها چندین لایه داشت اما ایران توانست تا در جریان عملیات وعده صادق، از تور پدافندی این سامانه های راداری قدرتمند عبور کند.

این کارشناس مسائل نظامی به تشریح لایه های مختلف پدافند مستقر در آسمان سرزمین های اشغالی پرداخت و در تبیین نحوه عملکرد لایه های مختلف پدافندی رژیم صهیونیستی گفت: سیستم پدافندی صهیونیست ها از چهار لایه تشکیل شده است که عبارتند از:
نخست؛ پدافند برد بلند: که برای موشک های بالستیک تهیه شده است و خارج از جو با استفاده از نیروی جنبشی با کلاهک موشک بالستیک درگیر می شود؛

دوم؛ پدافند آرو 2 و 3: که در لایه ی دو و سه هزار کیلومتری با مهاجمین برخورد می کند که تکنولوژی آن از آمریکا گرفته شده و رژیم صهیونیستی آنها را ارتقاء داده است؛

سوم؛ فلاخن داوود: که در بردهای کوتاه تری نسبت به آرو 2 و 3 استفاده می شوند؛

و چهارم یا مرحله ی نهایی گنبد آهنین است که برای موشک های برد کوتاه بهره برداری می شود که در عملیات فعلی از این سامانه بهره گیری نشد و تنها ممکن است که این سامانه با کلاهک های بارشی موشک های سپاه برخورد کرده باشند.

امین مدنی با اشاره به اذعان رسانه های صهیونیستی به اصابت پهپادها و موشک های ایرانی به پایگاه های نظامی ارتش رژیم صهیونیستی از جمله نواتیم گفت: در شب عملیات وعده صادق، چتر پدافند هوایی آمریکا و متحدان غربی بر روی سرزمین های اشغالی و به ویژه مناطق حفاظت شده مانند پایگاه نواتیم به شکل چشمگیر و گسترده ای فعال بود، با این حال اصابت موفق پهپادها و موشک های ایرانی به این پایگاه نشان از موفقیت آمیز بودن عملیات 14 آوریل دارد.
 

فیلم| اگر جنگ فراگیر شود پدافند اسرائیل از کار می‌افتدموشک‌های سپاه از 5 لایه سامانه پدافندی اسرائیل عبور کرد




وی در ادامه افزود: در منطقه ما سیستم های راداری مختلفی وجود داشت که در این عملیات به آزمایش گذاشته شد و با استفاده از اطلاعات راداری مشترک سعی کردند با پهپادها مقابله کنند. ما در جریان عملیات وعده صادق نشان دادیم که می توانیم حتی بعد از این عملیات، عملیات های وسیع تری که به نابودی سامانه های راداری بینجامد دست بزنیم اما در برهه کنونی از این اقدام صرف نظر کردیم.

سید پژمان امین مدنی در بخش پایانی این ویدئوی تحلیلی اظهار داشت: ایران هیچگاه روی سیستم پدافندی خود مانور نداده است، چرا که ما به سبب وسعت بالای جغرافیایی و ویژگی های توپوگرافی کشورمان همچون وجود کوه ها و مناطق مرتفع، مزیت خود را بر روی حوزه های آفندی متمرکز کرده ایم و این مسئله به وضوح در راهبردهای نظامی جمهوری اسلامی ایران با هدف ایجاد بازدارندگی نمایان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تلاش بلینکن برای احیای یک طرح شکست خورده علیه ایران
  • امروز پدافند هوایی در اوج آمادگی است
  • امروز ارتش و به‌ویژه پدافند هوایی در اوج آمادگی است
  • تلاش آمریکا برای احیای یک طرح شکست خورده علیه ایران
  • همدلی نیروهای مسلح مثال‌زدنی است
  • «حجت عباسی» فرمانده پدافند هوایی شرق شد
  • افزایش قدرت در حوزه نظامی عملیات «وعده صادق» را رقم زد
  • امین مدنی:‌ «وعده صادق»؛ عبور از قوی ترین نقطه پدافندی جهان
  • شلیک موشک ناو هواپیمابر «شارل دوگل» در ماموریت مدیترانه
  • کاخ سفید: آمریکا هیچ سامانه پاتریوتی برای اوکراین ندارد