Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@23:07:10 GMT

انجام بیش از ۴۶۰ هزار تست کرونا در زنجان

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۸۷۴۴۷

انجام بیش از ۴۶۰ هزار تست کرونا در زنجان

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، حقیقی استاندار زنجان عصر دیروز یکشنبه در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا که در محل استانداری زنجان برگزار شد، بااشاره به اینکه عده‌ای به عمد اقدام به اطلاع رسانی غلط از وضعیت خوب کرونایی استان زنجان در فضای مجازی می کنند که این اصلاً خوب نیست، گفت: دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان بایستی نسبت به اطلاع رسانی بهنگام از وضعیت کرونایی این استان اقدام کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او با اشاره به آمار فوتی‌های ناشی از کرونا در ماه های نخست امسال نسبت به سال ۱۳۹۸ در فضای مجازی استان زنجان گفت: فردی نسبت به تفسیر آمار  فوتی های کرونایی زنجان مبادرت کرده که جای تأسف دارد در حالی که استان زنجان وضعیت خوبی در خصوص آمار مرگ و  میر کرونا دارد و باید با فردی که اطلاعات غلطی را در این خصوص منتشر کرده به جد برخورد شود.

حقیقی ادامه داد: از زمان آغاز شیوع ویروس کرونا تاکنون ۱۰۹ هزار و ۸۳۸ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد  هزار و ۵۶۳ نفر فوت شده‌اند.

او بااشاره به اینکه استان زنجان پایلوت انجام تست پی سی آر کرونا در کشور است، افزود: تاکنون ۴۶۰ هزار تست کرونادر استان زنجان انجام شده است.

حقیقی گفت: طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی استان زنجان در این خصوص موفقیت‌هایی داشته است.

او ادامه داد: ارائه تفسیر‌های نادرست در مورد مرگ و میر کرونایی اذهان مردم را تشویش و دچار نگرانی می‌کند و حتی بار امنیتی دارد و این اصلاً خوب نیست.

استاندار زنجان بر لزوم تقویت رعایت دستورالعمل های بهداشتی در استان زنجان  تأکید کرد و افزود: باید رعایت بهداشت فردی و اجتماعی در زنجان تقویت شود.

 

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استاندار زنجان کرونا ویروس استان زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۸۷۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۱۷۶ طرح عمرانی شهری زنجان در دولت سیزدهم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ خلجی با تأکید بر اینکه از ابتدای دولت مردمی سیزدهم نگاه دولت بر حل مسائل شهری و کمک در این حوزه بوده است، گفت: طی ۲.۵ سال گذشته ناوگان عمومی شهر زنجان با نگاه حمایتی دولت نوسازی شد در حالیکه در ۱۰ سال گذشته چنین کمکی نشده بود و با کار‌های انجام گرفته ۲۴ دستگاه سنگین تحویل شهرداری‌ها شد.

وی افزود: سرانه بودجه شهری از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۳ برابر با ۳۶۰ درصد افزایش یافته و ۹۴ میلیون متر مربع به فضای سبز شهری اضافه شده که یکی از موفقیت‌های شهرداری‌های استان همین موضوع است.

مدیرکل دفتر امور شهری و شورا‌های استانداری زنجان ادامه داد: بیش از ۴۵۴ هزار تن آسفالت در شهر‌های استان آسفالت‌ریزی شده است که بیش از ۸۰ درصد آمار متعلق به شهر زنجان بوده و این امر کام مردم شهر را شیرین کرده است.

خلجی به ارزیابی عملکرد شورا‌های اسلامی اشاره کرد و گفت: هم اکنون ۱۱۳ عضو شورای شهر استان در ۲۱ شهر فعالیت می‌کنند در حالیکه در ارزیابی ها، شورای اسلامی شهر زنجان به عنوان شورای برتر انتخاب شد.

وی با تأکید بر اینکه خدمات این نهاد در بسیاری از موارد به صورت شبانه‌روزی در حال انجام است، گفت: در حال حاضر شهر زنجان ۵۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که به همت شهردار و اعضای شورا تبدیل به یک کارگاه عمرانی شده است.

مدیرکل دفتر امور شهری و شورا‌های استانداری زنجان ادامه داد: طبق ماده ۶۸ قانون شهرداری و شورا باید ۴۰ درصد مجموع درآمد آنها در بخش عمرانی استفاده شود، اما در شهر زنجان ۶۰ درصد بودجه در این محل مورد استفاده قرار می‌گیرد.

خلجی با بیان اینکه بیش از ۹۱ درصد مصوبات شورای شهر زنجان مصوب و اجرا شده است، گفت: تاکنون مصوبات مشکل‌داری را در شهر شاهد نبودیم و در شورای اسلامی شهر زنجان بدون هیچ حاشیه‌ای و وابستگی با تمام قدرت، اقدامات لازم در خصوص مسائل شهری انجام می‌شود.

دیگر خبرها

  • کمک های خیرین زنجانی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد ۳۸ درصد رشد یافت
  • ۱۷۶ طرح عمرانی شهری زنجان در دولت سیزدهم اجرا شد
  • ادامه موج گسترده مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس / در عمان حقوق یک پرستار ۶ برابر ایران است
  • کمک ۱۳ میلیاردی تومانی خیران برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد
  • اجرای ۱۷۶ طرح عمرانی شهری زنجان در دولت سیزدهم
  • آب شرب اصفهان سالم است
  • موج بالای مهاجرت پرستاران؛ عمانی‌ها ۶ برابر ایران حقوق می‌دهند | مقاومت عجیب با وجود کمبود پرستار!
  • موج مهاجرت پرستاران؛ عمان ۶ برابر ایران حقوق می‌دهد
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • توجه به نیاز کارگران امری ضروری است