Web Analytics Made Easy - Statcounter

سپهر زنگنه؛ کارشناس صنعت خودرو در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری ایسکانیوز در خصوص افزایش قیمت خودرو طی روزهای اخیر و حتی ایام تعطیلی سراسری گفت: خودروسازان عرضه را کم کردند و امیدوارند که وزیر صمت جدید مجوز قیمت‌گذاری را مجدد به آنها داده تا بتوانند با قیمت‌هایی که خودشان تعیین میکنند خودرو را روانه بازار کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد:  افزایش نرخ ارز، کاهش عرضه خودرو و بی نتیجه ماندن مذاکرات وین از یک سو و تعطیلات سراسری از سوی دیگر در میزان معاملات تاثیر فراوانی داشته است به طور مثال در روزهای عادی اگر ۲هزار خودرو معامله میشد در ایام تعطیل این عدد به کمتر از ۵۰ خودرو رسیده است ولی همین تعداد کم سبب التهاب در بازار شده است زیرا به دلیل شرایط و جو روانی ایجاد شده و گسترش اخباری مبنی بر گران شدن خودرو خود سبب افزایش قیمت‌ها میشود.

این کارشناس صنعت خودرو تصریح کرد: شایعات نیز تاثیر زیادی بر بازار دارند به طور مثال حدود یک ماه پیش بود که اخباری مبنی بر توقف تولید ۲۰۶ تیپ ۲ از سوی ایرانخودرو منتشر شد و یا مدیرعامل سایپا رسما اعلام کرد که تولید تیبا متوقف میشود که همین عوامل اثیر زیادی بر افزایش قیمت ها دارد. 
وی گفت: خودروسازان در تلاش هستند که خودروهای پرتیراژ و ارزان را عرضه نکنند که این امر موجب میشود قیمت‌ها در کف بازار گران تر شده و مردم نیز با مقایسه قیمت‌ها، نرخ بالاتری بر خودروی خود اعمال کنند که به مرور زمان سبب افزایش قیمت سقف بازار میشوند.

زنگنه بیان کرد: خودروسازان و افرادی که در قیمت‌گذاری نقش دارند عامدانه این کار را انجام میدهند و خودشان میدانند که تاثیر کاهش تولید پراید و تیبا بسیار بیشتر از این است که سراتو از تولید خارج شود زیرا کمتر کسی است که توانایی خرید خودروی ۸۰۰ میلیونی را دارد ولی پراید و تیبا پرفروش تر است.

وی تاکید کرد: خودروسازان با این کار سعی دارند بر وزارت صمت فشار آورده و  تا در نهایت وزیر را مجبور به این کار کنند که اجازه قیمت‌گذاری را به خودروسازان دهد زیرا از ابتدای سال جاری این مجوزها داده نشد.

این کارشناس خودرو در ادامه خاطرنشان کرد: سیاست خودروسازان اینگونه خواهد بود که پس از انتخاب وزیر صمت، مجوز قیمتگذاری را گرفته و با  عرضه گسترده در بازار، قیمت‌ها را کاهش داده و بدین طریق نشان دهند که با آزادسازی قیمت ها میتوان نرخ خودرو را کنترل و کاهشی کرد ولی آینده این کار نیز معلوم نیست و نمیتوان اطمینان داد که آیا این روند تداوم خواهد داشت یا نه! 

پایان پیام/

صفورا طالب زاده کد خبر: 1107855 برچسب‌ها قیمت خودرو بازارخودرو

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: قیمت خودرو بازارخودرو افزایش قیمت قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۸۷۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت عجیب حواله‌های خودرو؛ ۱۲ میلیارد تومان ناقابل!

یکی از گران‌ترین خودروهایی که حواله‌های آن در بازار خرید و فروش می‌شود بنز است.

حواله بنز سی کلاس جانبازان هم اکنون تا قیمت ۱۲ میلیارد تومان در بازار به فروش می‌رسد.

نکته جالب اینجاست که قیمت خودرو بعد از تحویل حداقل ۲۵ میلیارد تومان اعلام می‌شود.

همچنین حواله خودرو برای معاوضه با آپارتمان ۱۰۰ متری در مناطق ۱ تا ۵ تهران هم گذاشته شده است.

منبع: اقتصاد آنلاین

دیگر خبرها

  • نزول طلا و ارز ادامه دارد | افزایش تیراژ تولید خودرو
  • کاهش تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو
  • تعرفه تاکسی‌های اینترنتی را شرکت‌ها تعیین کنند یا شورای رقابت؟
  • وزارت راه:تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو کاهش می‌یابد
  • پیش‌بینی بورس فردا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • دلار و سکه تا کجا کاهش پیدا می کنند؟
  • پهپاد ارزان قیمت راهی بازار مصرف می شود
  • روند کاهشی نرخ ارز درپی شکست بازار از مرکز مبادله
  • پیش‌بینی قیمت‌ها در بازار خودرو؛ وارداتی‌ها گران‌تر می‌شوند؟!
  • قیمت عجیب حواله‌های خودرو؛ ۱۲ میلیارد تومان ناقابل!