Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@17:56:53 GMT

سیلاب به زیرساخت ها و بناهای مسکونی بخش کجور خسارت زد

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۸۷۷۴۴

سیلاب به زیرساخت ها و بناهای مسکونی بخش کجور خسارت زد

حسین بیژنی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : شامگاه دیروز بر اثر بارندگی شدید همراه با تکرگ کمتر از ۳۰ دقیقه و نیز جاری شدن سیل در نقاطی از حوزه شهری به ویژه شهر کجور و نیز روستاهای "بین " ، "برکن " ، "کهنه ده " ، "کلیک " سبب آب گرفتگی و تخریب حدود هشت باب واحد مسکونی و نیز آب بردگی روکش آسفالت و قطع ارتباط این روستاها با مرکز این بخش کوهستانی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد : این بلای طبیعی حدود ۱۰ کیلومتر از راه های ارتباطی روستاهای یاد شده  خسارت وارد کرد به طوری که  پس از انسداد این گذرگاه به مدت چند ساعتی ، با پی گیری های به عمل آمده مسئولان ادارات ذیربط و استقرار ماشین آلات سنگین این مسیر به طور موقت به روی اهالی این روستاها گشوده شد.

بخشدار کجور نوشهر در پاسخ به میزان خسارت وارده ناشی از این حادثه گفت که اگرچه مسئولان ستاد بحران شهرستانی پس از آگاهی از این موضوع به مناطق سیل زده اعزام شدند منتهی هنوز میزان خسارت ها به طور دقیق ارزیابی نشده است.

در یازدهم مرداد ماه امسال هم سیل وحشتناکی در این بخش ییلاقی و کوهستانی جاری شد به طوری که براثر آن حدود ۱۷ میلیارد تومان خسارت به بخش های مختلف از جمله حوزه کشاورزی ، مسکونی ، راه های ارتباطی و نیز دیگر تاسیسات زیربنایی وارد کرد.

بخش تاریخی و کوهستانی کجور واقع در فاصله حدود  ۷۵ کیلومتری جنوب شرقی نوشهر از ۶۵ نقطه روستایی ، ۲ نقطه شهری و نیز ۱۰ هزار نفر جمعیت ثابت و ۲۸ هزار نفر جمعیت متغییر برخوردار است             

برچسب‌ها نوشهر بلایای طبیعی مازندران سیل کجور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نوشهر بلایای طبیعی مازندران نوشهر بلایای طبیعی مازندران سیل کجور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۸۷۷۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت ۳.۲ میلیاردی سیل اخیر به تأسیسات پارک ملی هفتادقله

مدیرکل محیط زیست استان مرکزی گفت: براساس برآورد اولیه، بارندگی و سیلاب اردیبهشت ماه امسال بیش از ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان خسارت جدی به زیرساخت‌ها و تأسیسات پارک ملی هفتاد قله از جمله تخریب فنس‌ها، جاده‌ها، کانال‌ها و آبشخورها و غیره وارد کرد. - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، یوسف یوسفی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به خسارت ناشی از سیلاب و باران به پارک ملی هفتاد قله، اظهار داشت: سیلاب اخیر موجب تخریب تعدادی از آبشخورهای حیات وحش شد که با توجه به نزدیکی به ایام گرم سال نیز ضرورت تأمین آب برای حیات وحش منطقه احساس می‌شود.

وی افزود: براساس برآورد اولیه، بارندگی و سیلاب اردیبهشت ماه امسال بیش از 3 میلیارد و 200 میلیون تومان خسارت جدی به زیرساخت‌ها و تأسیسات پارک ملی هفتادقله ازجمله تخریب فنس‌ها، جاده‌ها، کانال‌ها و آبشخورها و غیره وارد کرده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی با اشاره به اهمیت اکولوژیکی و زیستی پارک ملی هفتاد قله در حفظ گونه‌های گیاهی و جانوری و لزوم رسیدگی هرچه سریعتر نسبت به رفع مشکلات ایجاد شده، بیان کرد: بازسازی هرچه سریعتر آبشخورهای آسیب‌دیده و احیای آبشخورهای جدید در دستور کار قرار دارد تا خسارت‌های فنی وارده به برخی از آبشخورها تا جای ممکن رفع شود.

یوسفی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در جریان این سیل تلفاتی در حیات وحش منطقه وجود نداشت، اما این سیل همچنین آسیب‌هایی به تأسیسات آبرسانی وارد کرده، که موضوع در حال پیگیری است.

انتهای پیام/711/

دیگر خبرها

  • خسارت ۳.۲ میلیاردی سیل اخیر به تأسیسات پارک ملی هفتادقله
  • پیگیری برای پرداخت غرامت به خسارت دیدگان بخش مسکونی سیل در استان
  • خسارت ۱۷۰۰ میلیارد تومانی بارندگی اخیر به زیرساخت‌ها و بخش کشاورزی شهرستان راور
  • خبری خوب برای خسارت دیدگان بخش مسکونی در یزد
  • خسارت ۸۸۳ میلیاردی سیلاب در شهرستان کلاله
  • خسارت دیدگان بخش مسکونی جهت حضور ارزیاب با بنیاد مسکن ارتباط بگیرند
  • گردباد در نبراسکای آمریکا منازل مسکونی را ویران کرد
  • تدبیر مدیران شهری در تحول زیرساخت‌های بوستان کوهستانی دراک
  • آب شرب روستا‌های سیل زده خراسان جنوبی وصل شد
  • آب روستا‌های سیل زده خراسان جنوبی وصل شد