Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@22:37:57 GMT

۱۳ رشته قنات در شیروان نیاز به مرمت و لایروبی دارد

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۸۷۸۱۵

۱۳ رشته قنات در شیروان نیاز به مرمت و لایروبی دارد

دکتر حسن ایزانلو روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا مجموع کل قنات های این شهرستان را ۶۶ رشته عنوان کرد و اظهار داشت: مرمت و لایروبی قنات های اولویت دار شهرستان، ۳۰ میلیارد ریال اعتبار می طلبد.

مدیر جهاد کشاورزی شیروان با توجه به خشکسالی های امسال خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تاکنون سه رشته قنات در این شهرستان دچار ریزش، مسدود و خشک شده است که برای مرمت و لایروبی آن ۶ میلیارد ریال اعتبار برآورد می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایزانلو در خصوص اقدامات انجام شده بهسازی قنات های شهرستان اضافه کرد: سال گذشته ۶ رشته قنات شهرستان به طول ۵۵۴ متر با اعتبار سه میلیارد و ۲۳۰ میلیون ریال مرمت شد و اکنون مرمت سه رشته قنات  به طول ۲۳۰ متر با چهار میلیارد ریال در دست اجرا است.

به گفته مدیر امور آب و خاک و فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی، این استان ۶۲۹ رشته قنات دارد که ۶۶ رشته آن با آبدهی سالانه ۶ میلیون متر مکعب مربوط به شهرستان شیروان است.
شهرستان شیروان افزون بر ۱۰۵ هزار هکتار عرصه کشاورزی و باغی دارد که حدود ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار از کشتزارهای آن با آب قنات مشروب می شود.

این شهرستان در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد که افزون بر ۱۰۵ هزار هکتار عرصه کشاورزی و باغی دارد.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی مرمت قنات ایرانی شیروان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی مرمت قنات ایرانی وزارت جهاد کشاورزی مرمت قنات ایرانی شیروان رشته قنات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۸۷۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع روزانه ۱۰۰۰ تن کود کشاورزی در مازندران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان مازندران از ورود و توزیع روزانه ۸۰۰ تا هزار تن کود کشاورزی بین کشاورزان شالیکار استان خبر داد.


رضا افراسیابی افزود: برای توسعه کشت برنج و حمایت از کشاورزان، تامین و توزیع کود‌های کشاورزی مورد نیاز استان، روند افزایشی داشت.


وی ادامه داد: با هماهنگی‌های بعمل آمده با مبادی تامین کود‌های کشاورزی و مجتمع‌های پتروشیمی تولید کود اوره در کشور، در حال حاضر روند تامین و توزیع کود‌های کشاورزی مورد نیاز با توجه به شروع فصل کشت برنج در استان، روند افزایشی داشته است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر روزانه بین ۸۰۰ تا هزار تن کود کشاورزی وارد استان شده و از طریق حواله الکترونیک و براساس نیاز هر منطقه بین کشاورزان متقاضی توزیع می‌شود.

دیگر خبرها

  • سیل بند کرخه شهرستان اندیمشک مرمت شد
  • مرمت سیل بند کرخه شهرستان اندیمشک
  • بهره برداری از ۳۴۸ رشته قنات در استان قزوین
  • مرمت بانیه تاریخی استان مرکزی شتاب می‌گیرد
  • احیا و مرمت قنات مدوئیه
  • توزیع روزانه ۱۰۰۰ تن کود کشاورزی در مازندران
  • مرگ تدریجی آب‌بندان‌های مازندران
  • توزیع تخم نوغان یارانه‌ای بین پرورش دهندگان کرم ابریشم
  • احیای ۲۳۰ هکتار از مراتع شیروان
  • سیستان‌وبلوچستان، چهارم دروابستگی به آب قنات برای کشاورزی