Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-03@16:46:57 GMT

نباید در تحلیل مسائل افغانستان شتاب کرد

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۸۷۸۷۲

نباید در تحلیل مسائل افغانستان شتاب کرد

محمد پورقربان رییس اندیشکده غرب شناسی بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی در گفت وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری فارس، گفت: در تحلیل مسائل افغانستان، این باید به این نکته توجه کرد که طالبان جزئی لاینفک از افغانستان است.

 عضو هیات علمی و رئیس دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه آزاد کرج  افزود: در تحلیل مسائل مرتبط با افغانستان و حضور طالبان در این کشور باید جوانب مختلف موضوع را مورد توجه قرار داد و از اظهارنظرهای شتابزده و غیر کارشناسی خودداری کرد، قطعاً برای رسیدن به دولتی فراگیر و سراسری در این کشور نیاز است تا گفت‌وگوهای بین گروه‌های مختلف از جمله طالبان در این کشور شکل گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این استاد دانشگاه تصریح کرد: اینکه طالبان تا چه حد رویکردهای خود را تعدیل کرده است و به این تعدیل ها پایبند خواهد بود نکته ای است که باید با گذشت زمان صحت آن را ارزیابی کرد، اما نکته ای که هم اکنون به نظر واضح و آشکار می رسد این است که سران طالبان دریافتند که با رویکرد و روش گذشته قادر به حکومت مستمر و طولانی مدت در افغانستان نخواهند بود و حداقل قدرت ارتباط با همسایگان این کشور را نخواهند داشت.

پورقربان تاکید کرد: به نظر می رسد در خصوص صحت تغییر روش طالبان، ارتباط آن با ایالات متحده آمریکا، حضور گروه های تروریستی در میان آنها، حفظ منافع کشورهای همسایه از جمله جمهوری اسلامی ایران و گفت وگوهای داخلی با گروههای ذینفع در افغانستان باید منتظر بود و پس از گذشت زمان در مورد آن اظهار نظر کرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: طالبان دانشگاه هیات علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۸۷۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای قرارداد صادراتی ازبکستان با تجار افغانستانی

اتاق بازرگانی و صنایع ازبکستان‌ قراردادهای صادراتی به ارزش ۴۴ میلیون دلار با بازرگانان افغانستان امضا کرده است.

این توافق در سفر سه روزه هیأتی از بازگانان افغانستان به تاشکند به‌دست آمده است.

تاشکند و طالبان در حال برنامه‌ریزی برای تشکیل یک شورای تجارت ازبکستان-افغانستان هستند که ۱۸ شرکت افغانستانی‌ را در میان اعضای خود خواهد داشت.

واردکنندگان افغانستان درخواست‌شان بیش‌تر به محصولات کشاروزی، موادغذایی پروسس شده، منسوجات، چرم، قطعات برقی و مصالح ساختمانی است.

گفتنی است که پس از تسلط گروه طالبان بر افغانستان، ازبکستان‌ از جمله کشورهایی بوده که با این گروه روابط نزدیک دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • استقبال طالبان از قهرمانان فوتسال افغانستان
  • مذاکرات طالبان برای صادرات نفت روسیه
  • ایجاد مرکز لجستیکی تجاری در هرات
  • قربانی بهبود روابط کابل اسلام آباد شده ایم
  • بیش از ۳۵ کشته در حملات داعش در افغانستان
  • مسدود شدن گذرگاه اسپین بولدک
  • روایت روزنامه جمهوری اسلامی از مدارا با طالبان بدون خط قرمز/ جازدن سیل به جای دادن حقابه!
  • امضای قرارداد صادراتی ازبکستان با تجار افغانستانی
  • مناقشه آبی ایران و افغانستان وارد فاز جدیدی شد
  • تغییرات اقلیمی افغانستان را تهدید می کند