Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان گفت: در سه ماهه نخست سال جاری ۵۱ نفر به دلیل سوختگی در استان جان خود را از دست دادند که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمار تلفات ۴۵ نفر بوده، حدود ۱۳.۳ درصد افزایش داشته است.

علی سلیمانپور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص آمار فوتی‌های ناشی از سوختگی در سه ماهه ابتدایی سال، اظهار کرد: در سه ماهه نخست سال جاری ۵۱ نفر به دلیل سوختگی در استان جان خود را از دست دادند که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمار تلفات ۴۵ نفر بوده، حدود ۱۳.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۳ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه در بین تلفات ناشی از سوختگی آمار مردان بیش از زنان بوده است، ادامه داد: در سه ماهه اول سال جاری از کل تلفات سوختگی در استان ۳۵ نفر مرد و ۱۶ نفر زن بودند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان خاطرنشان کرد: تعداد افراد فوت شده بر اثر سوختگی در خردادماه امسال ۱۹ نفر ثبت شده که نسبت به خرداد ماه سال گذشته که ۱۵ نفر بوده، افزایش داشته است.

فوت ۶ نفر بر اثر مسمومیت با گاز مونواکسید کربن در سه ماهه ابتدایی امسال

وی با بیان اینکه تلفات مسمومیت با گاز در سه ماهه اول امسال افزایش داشته است، تصریح کرد: در سه ماهه ابتدایی سال جاری هشت نفر به دلیل مسمومیت با گاز مونواکسید کربن در استان جان خود را از دست دادند؛ این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمار تلفات هفت نفر بود، افزایش داشته است.

سلیمانپور با تاکید بر اینکه در بین آمار تلفات ناشی از گاز مونواکسید کربن تعداد مردان بیش از زنان است، اضافه کرد: در سه ماهه اول سال جاری از کل تلفات مسمومیت با گاز مونواکسید کربن در استان پنج نفر مرد و سه نفر زن بودند.

وی در خصوص آمار فوتی‌های ناشی از مسمومیت با گاز مونواکسید کربن، افزود: تعداد افراد فوت شده بر اثر مسمومیت با گاز مونواکسید کربن در خردادماه امسال شش نفر ثبت شده که نسبت به خردادماه سال گذشته که صفر بوده است، افزایش داشته است.

کد خبر 516363

منبع: ایمنا

کلیدواژه: علی سلیمان پور پزشک قانونی مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان آمار پزشکی قانونی انتقال جسد به پزشکی قانونی سوختگی سوختگی شدید جانباختگان سوختگی مسمومیت با مونوکسید کربن مسموميت آمار فوتي شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق مسمومیت با گاز مونواکسید کربن افزایش داشته آمار تلفات سه ماهه سال جاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۸۷۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت بارش‌ها تا اردیبهشت ۱۴۰۳ در کشور + آمار استان‌ها کم‌ بارش و پر بارش

بر اساس داده‌های سازمان هواشناسی، کشور در سال آبی جاری تا هشتم اردیبهشت، به‌طور میانگین ۱۲.۸ درصد با کاهش بارش روبه‌رو بوده و طی این مدت ۱۷۸.۸ میلی‌متر بارش دریافت کرده، این در حالی است که میانگین بلندمدت بارش کشوری در این بازه زمانی ۲۰۵.۱ میلی‌متر بوده است.

‌به گزارش خبرگزاری ایمنا و بر اساس داده‌های سازمان هواشناسی در هفت روز گذشته منتهی به هشتم اردیبهشت حدود ۱۱.۹ میلی‌متر بارش در این بازه زمانی دریافت شده که این میزان در بلندمدت ۶.۲ میلی‌متر است بنابراین ۸۹.۹ درصد بارش بیشتر در این بازه زمانی دریافت شده است.

از ابتدای ماه جاری منتهی به هشتم اردیبهشت در کشور به‌طور میانگین ۱۲.۱ میلی‌متر بارش ثبت شده، در حالی که میزان آن در بلندمدت ۶.۹ میلی‌متر است، در نتیجه ۷۴.۲ درصد با افزایش بارش نسبت به بلند مدت روبه‌رو بوده‌ایم.

از ابتدای سال جاری تا هشتم اردیبهشت به‌طور میانگین ۱۷۸.۸ میلی‌متر بارش در کشور ثبت شده که نسبت به میانگین بلند مدت (۲۰۵.۱ میلیمتر) با کاهش ۱۲.۸ درصدی بارش روبه‌رو هستیم.

جدول اطلاعات پهنه‌ای بارش استان‌ها از ابتدای سال آبی جاری نشان می‌دهد تنها استان‌های خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمانشاه، گلستان، همدان و یزد نسبت به دوره بلندمدت بارش بیشتری دریافت کرده‌اند که این میزان برای خراسان جنوبی ۱۴.۷ درصد، سیستان و بلوچستان ۵۴.۹ درصد، کرمانشاه ۱.۹ درصد، گلستان ۳.۶ درصد، همدان ۱.۶ درصد و یزد ۳۵.۹ درصد است.

بارندگی در سایر استان‌ها کمتر از حد نرمال بوده است و در این زمینه قزوین بدترین وضعیت را تجربه می‌کندف چرا که ۴۱.۳ درصد کمتر از حد نرمال طی سال آبی جاری بارش دریافت کرده است.

استان تهران نیز از جمله استان‌هایی است که با کم‌بارشی روبه‌رو بوده است، در حالی که میانگین بارش تهران در بلند مدت ۲۲۸.۹ میلی‌متر است، اما در سال آبی جاری تنها به‌طور میانگین ۱۴۰.۷ میلی‌متر بارش دریافت کرده است که نشان‌دهنده کاهش ۳۸.۵ درصدی بارش در این استان است.

لازم است بدانیم، شروع سال آبی در ایران از ابتدای پائیز است. به این ترتیب یک سال آبی در ایران از یکم مهر شروع می‌شود و تا سی و یکم شهریور سال بعد ادامه می یابد.

کد خبر 749254

دیگر خبرها

  • آمار هولناک تلفات جاده‌ای/ زخم کیفیت خودروهای داخل درمان نمی‌شود؟
  • مصرف روزانه ۸ هزارتن شکر در ۶ ماهه نخست سال
  • ◄ افزایش 15 درصدی تلفات رانندگی + سند
  • تجارت ایران و ترکیه به ۱.۳۶۴ میلیارد دلار رسید
  • تجارت ۱.۳ میلیارد دلاری ایران و ترکیه در ۳ ماهه ۲۰۲۴
  • تجارت ۱.۳۶۴میلیارد دلاری ایران و ترکیه/ رشد ۱۶درصدی صادرات ترکیه به ایران
  • صادرات ۸۰۰ میلیون دلاری ترکیه به ایران در ۳ ماه
  • پرداخت وام ودیعه مسکن به دانشجویان متاهل در شش ماهه نخست امسال
  • آخرین وضعیت بارش‌ها تا اردیبهشت ۱۴۰۳ در کشور + آمار استان‌ها کم‌ بارش و پر بارش
  • تماس بیش از ۱۰ هزار اصفهانی با ۱۳۷ در هفته نخست اردیبهشت