Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: درﺻﺪ ﺑﻬﺮه‌ﻣﻨﺪى از آب ﺷﺮب و ﺑﻬﺪاﺷتی روﺳﺘﺎﻫﺎى ﻛﺸﻮر ۸۲ درصد و در روستای استان سیستان و بلوچستان این رقم به حدود ۷۱.۱ درصد رسیده است. خبرگزاری میزان - بنا براعلام پاون، علیرضا قاسمی با تشریح اقدامات صورت گرفته در بخش آبفای استان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: خدمت‌رسانی به استان‌های محروم همواره جزو برنامه‌های اصلی دولت‌ها بوده که معمولا بر اساس سند‌های توسعه‌ای مختلف انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استان سیستان و بلوچستان با ۵۱ ﺷﻬﺮ در ﮔﺴﺘﺮه ۱۸۷ هزار و ۵۰۲ ﻛﻴﻠﻮﻣﺘﺮ ﻣﺮﺑﻊ، طبیعتا یکی از همین استان‌های محروم است که در سال‌های ۹۶ تا ۱۴۰۰ توجه جدی به مسئله آب و فاضلاب آن شد.
وی اضافه کرد: ﺟﻤﻌﻴﺖ ﻛﻞ اﺳﺘﺎن ﺣﺪود سه ﻣﻴﻠﻴﻮن ﻧﻔﺮ اﺳﺖ ﻛﻪ از اﻳﻦ ﺗﻌﺪاد در ﺣﺪود ۱.۶ ﻣﻴﻠﻴﻮن ﻧﻔﺮ در ﺷﻬﺮﻫﺎ و ﺣﺪود ۱.۴ ﻣﻴﻠﻴﻮن ﻧﻔﺮ در ۵۵۹۴ روﺳﺘﺎ ﺳﺎﻛﻦ ﻫﺴﺘﻨﺪ. ۹۷ درﺻﺪ ﺟﻤﻌﻴﺖ ﺷﻬﺮى اﺳﺘﺎن ﺗﺤﺖ ﭘﻮﺷﺶ ﺧﺪﻣﺎت آﺑﺮﺳﺎﻧی بوده و ﺷﺎﺧﺺ ﺑﻬﺮه‌ﻣﻨﺪى روﺳﺘﺎﻫﺎى اﺳﺘﺎن از ﻧﻌﻤﺖ آب ﺷﺮب ﺑﻬﺪاﺷﺘی و ﭘﺎﻳﺪار اﻛﻨﻮن به ۷۱.۱ درﺻﺪ رسیده اﺳﺖ.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان ادامه داد: بر اساس آمار شاخص‌ها، از ۵۱ شهر استان سیستان و بلوچستان، ۵۰ شهر دارای ﺗﺎﺳﻴﺴﺎت آب ﺷﺮب و ﺑﻬﺪاﺷﺘی و از ۵ هزار و ۵۹۴ روﺳﺘﺎی دارای سکنه، تعداد ۳ هزار و ۸۴ روﺳﺘﺎ دارای ﺗﺎﺳﻴﺴﺎت آب ﺷﺮب ﺑﻬﺪاﺷﺘی هستند.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر میزان ﺑﻬﺮه‌ﻣﻨﺪى از آب ﺷﺮب و ﺑﻬﺪاﺷﺘی در ﺷﻬﺮﻫﺎى ﻛﺸﻮر ۹۹.۸۲ درصد و در ﺷﻬﺮﻫﺎى این اﺳﺘﺎن حدود ۹۷ درصد است. همچنین این آمار نشان می‌دهد که درﺻﺪ ﺑﻬﺮه‌ﻣﻨﺪى آب ﺷﺮب و ﺑﻬﺪاﺷﺘی روﺳﺘﺎﻫﺎى ﻛﺸﻮر ۸۲ درصد و در روستای استان سیستان و بلوچستان این رقم به حدود ۷۱.۱ درصد رسیده است.
قاسمی با اشاره به خدمات آب و ﻓﺎﺿﻼب در اﺳﺘﺎن ﺳﻴﺴﺘﺎن و ﺑﻠﻮﭼﺴﺘﺎن ﻃی ﺳﺎل‌های ۹۶ ﺗﺎ ﻣﺮداد ۱۴۰۰ اظهار کرد: "اﻓﺰاﻳﺶ ﺟﻤﻌﻴﺖ ﺑﻬﺮه‌ﻣﻨﺪ از ﺧﺪﻣﺎت ﺗﺎﻣﻴﻦ و ﺗﻮزﻳﻊ آب ﺷﻬﺮى ﺑﻪ ﻣﻴﺰان ۲۹۵ ﻫﺰار ﻧﻔﺮ ﺑﺎ واﮔﺬارى ۷.۳۳ ﻫﺰار ﻓﻘﺮه اﻧﺸﻌﺎب"، "اﻓﺰاﻳﺶ ﺟﻤﻌﻴﺖ ﺑﻬﺮه‌ﻣﻨﺪ از ﺟﻤﻊ‌آورى و ﺗﺼﻔﻴﻪ ﻓﺎﺿﻼب ﺷﻬﺮى ﺑﻪ ﻣﻴﺰان ۲۲۵ ﻫﺰار ﻧﻔﺮ ﺑﺎ واﮔﺬارى ۱۶ ﻫﺰار ﻓﻘﺮه اﻧﺸﻌﺎب" و "اﻓﺰاﻳﺶ ﺣﺠﻢ آب ﺗﻮﻟﻴﺪى (زﻳﺮزﻣﻴﻨی و ﺳﻄﺤی) ﺑﻪ ﻣﻴﺰان ۵.۱۷ ﻣﻴﻠﻴﻮن ﻣﺘﺮﻣﻜﻌﺐ و ﺣﺠﻢ آب ﻣﺼﺮﻓی ﻣﺸﺘﺮﻛاﻦ ﺑﻪ ﻣﻴﺰان ۵.۱۴ ﻣﻴﻠﻴﻮن ﻣﺘﺮﻣﻜﻌﺐ در ﺳﺎل" از جمله خدمات آب و ﻓﺎﺿﻼب در اﺳﺘﺎن طی سال‌های مذکور به‌شمار می‌آید.
وی افزود: "اﺣﺪاث ﺷﺒﻜﻪ ﺗﻮزﻳﻊ و اﻧﺘﻘﺎل آب ﺷﻬﺮى به‌میزان ۴۲۶ ﻛﻴﻠﻮﻣﺘﺮ"، "اﺻﻼح و ﺑﺎزﺳﺎزى ﺷﺒﻜﻪ ﻓﺮﺳﻮده به‌میزان ۴۲۵ ﻛﻴﻠﻮﻣﺘﺮ"، "اﻓﺰاﻳﺶ ﺷﺒﻜﻪ ﺟﻤﻊ آورى و اﻧﺘﻘﺎل ﻓﺎﺿﻼب ﺷﻬﺮى به‌میزان ۸۳ ﻛﻴﻠﻮﻣﺘﺮ" و "ﺑﺎزﺳﺎزى ﺷﺒﻜﻪ ﻓﺮﺳﻮده به‌میزان ۵.۱ ﻛﻴﻠﻮﻣﺘﺮ (۶.۰ ﻛﻴﻠﻮﻣﺘﺮ ﻃی دو ﺳﺎل اﺧﻴﺮ) "، "اﻓﺰاﻳﺶ ﺣﺠﻢ ﻣﺨﺎزن آب ﺷﻬﺮى به‌میزان ۲۰ ﻫﺰار ﻣﺘﺮﻣﻜﻌﺐ"، "اﺳﺘﻔﺎده از ﻇﺮﻓﻴﺖ ﺑﺨﺶ ﺧﺼﻮﺻی ﺟﻬﺖ ﺗﺎﻣﻴﻦ آب ﺷﺮب ﺷﻬﺮﻫﺎ و روﺳﺘﺎﻫﺎ از ﻃﺮﻳﻖ راه‌‍اﻧﺪازى آب ﺷﻴﺮﻳﻦ‌ﻛﻦ ﺑﻪ روش B.O.O و B.O.T ﺑﺎ ﻇﺮﻓﻴﺖ ۴۱ هزار و ۲۵۰ ﻣﺘﺮﻣﻜﻌﺐ در ﺷﺒﺎﻧﻪ‌روز" و "اﻓﺰاﻳﺶ ﻇﺮﻓﻴﺖ آب ﺷﻴﺮﻳﻦ ﻛﻦ‌ﻫﺎى ﻣﺬﻛﻮر ﺗﺎ ۸۶ هزار و ۶۲۵ ﻣﺘﺮ ﻣﻜﻌﺐ" از دیگر اقدامات انجام شده در این زمینه است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: در ﺑﺨﺶ آب روﺳﺘﺎﻳی استان سیستان و بلوچستان اقداماتی نظیر "اﻓﺰاﻳﺶ ﺗﻌﺪاد روﺳﺘﺎﻫﺎى داراى ﺳﺎﻣﺎﻧﻪ آﺑﺮﺳﺎﻧی ﺑﻪ ﺗﻌﺪاد ۵۱۳ روﺳﺘﺎ ﺑﺎ ﺟﻤﻌﻴﺖ ۱۸۱ ﻫﺰار ﻧﻔﺮ (ﺗﻌﺪاد ۳۵۴ روﺳﺘﺎ ﺑﺎ ﺟﻤﻌﻴﺖ ۱۰۷ ﻫﺰار از ﺳﺎل ۹۹ ﺗﺎﻛﻨﻮن ﺑﻪ ﺷﺒﻜﻪ آب ﺷﺮب و ﺑﻬﺪاﺷتی ﻣﺘﺼﻞ ﺷﺪه‌اﻧﺪ.) "، "اﻓﺰاﻳﺶ ﺟﻤﻌﻴﺖ ﺑﻬﺮه‌ﻣﻨﺪ ﺧﺪﻣﺎت ﺗﺎﻣﻴﻦ وﺗﻮزﻳﻊ آب روﺳﺘﺎﻳی ﺑﻪ ﻣﻴﺰان ۱۸۱ ﻫﺰار ﻧﻔﺮ ﺑﺎ واﮔﺬارى ۳۰ ﻫﺰار ﻓﻘﺮه اﻧﺸﻌﺎب" و "اﻓﺰاﻳﺶ ۳۹ ﻣﻴﻠﻴﻮن ﻣﺘﺮﻣﻜﻌﺐ ﺣﺠﻢ آب ﺗﻮﻟﻴﺪى (سطحی و زﻳﺮزﻣﻴنی) و ﺣﺠﻢ آب ﻣﺼﺮﻓی ﻣﺸﺘﺮﻛان ﺑﻪ ﻣﻴﺰان ۳۵ ﻣﻴﻠﻴﻮن ﻣﺘﺮ ﻣﻜﻌﺐ در ﺳﺎل" انجام شده است.
وی اضافه کرد: "رﺷﺪ ﺷﺎﺧﺺ ﺑﻬﺮه‌ﻣﻨﺪى ﻃی ﺳﺎل‌های ۹۶ ﺗﺎ اﺑﺘﺪاى ۱۴۰۰ از ۶۲ ﺑﻪ ۱.۷۱ درﺻﺪ"، "رﻓﻊ ﺗﻨﺶ آبی ۴۳۰ روﺳﺘﺎ ﭘﺲ از ﻳﻜﭙﺎرﭼﻪ‌ﺳﺎزى ﺷﺮﻛﺖ‌ﻫﺎى آﺑﻔﺎى ﺷﻬﺮى و روﺳﺘﺎیی"، "اﻓﺰاﻳﺶ ﺷﺒﻜﻪ ﺗﻮزﻳﻊ وﺧﻂ اﻧﺘﻘﺎل آب روﺳﺘﺎﻳی ﺑﻪ ﻣﻴﺰان ۲۵۷۸ ﻛﻴﻠﻮﻣﺘﺮ ﻛﻪ ۷۵۰ ﻛﻴﻠﻮﻣﺘﺮ ﻃی ﺳﺎل ۹۹ ﺗﺎﻛﻨﻮن اﺟﺮا شده"، "اﻓﺰاﻳﺶ ﺣﺠﻢ ﻣﺨﺎزن آب روﺳﺘﺎﻳی ﺑﻪ ﻣﻴﺰان ۳۰ هزار و ۶۹۳ ﻣﺘﺮﻣﻜﻌﺐ" و "اﺣﺪاث ﻳک ﺑﺎب ﭘﻜﻴﺞ ﺗﺼﻔﻴﻪ آب ﺑﻪ ﻇﺮﻓﻴﺖ ۲۱۰ ﻟﻴﺘﺮ ﺑﺮاى ﻣﺠﺘﻤﻊ روﺳﺘﺎﻳی" از دیگر اقدامات انجام شده در طول دولت دوازدهم است.
قاسمی در پایان گفت: با این حال عملکرد سال‌های ۹۶ تا ۱۴۰۰ در بخش ﺧﺪﻣﺎت آب و ﻓﺎﺿﻼب استان و سیستان و بلوچستان نشان می‌دهد، دولت‌ها بر اساس سند‌های توسعه‌ای متوجه اولویت‌ها بوده و در حال محرومیت‌زدایی در کشور هستند.   بیشتر بخوانید: تامین آب شرب ۲۵ هزار نفر در ۴۴ روستای خوزستان
  انتهای پیام/ برچسب ها: اخبار افتصادی وزارت نیرو آبرسانی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: وزارت نیرو آبرسانی استان سیستان و بلوچستان آب روﺳﺘﺎﻳی ﺑﻪ ﻣﻴﺰان آب و فاضلاب ﻫﺰار ﻧﻔﺮ آب ﺷﺮب ﺣﺠﻢ آب ۸۲ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۸۷۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان

(تصاویر) مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان

دیگر خبرها

  • خط کشی ۳هزار و ۵۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی سیستان و بلوچستان
  • رشد ۳۰ درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان نسبت به ۱۴۰۲
  • رشد 30 درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان نسبت به 1402
  • رشد ۳۰ درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان
  • خط کشی ۳۵۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی سیستان و بلوچستان
  • (تصاویر) مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان
  • جوجه ریزی در مرغداری سیستان و بلوچستان ۱۷ درصد افزایش یافت
  • کاهش ۱۰ درصدی میزان حوادث ناشی از کار در سیستان و بلوچستان
  • رشد ۱۷ درصدی جوجه ریزی در واحدهای مرغداری سیستان وبلوچستان
  • افزایش ۲۰ درصدی تعداد نمونه‌های بانک خون بند ناف در سیستان و بلوچستان