Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از زد دی نت، بیشترین بودجه به طرحی 1.5 میلیون دلاری اختصاص می یابد که در قالب آن تانک های آتش نشان کنترل از راه دور با استفاده از فناوری نسل پنجم برای مهار آتش به دورافتاده ترین نقاط اعزام می شوند.

در سال های اخیر و با تشدید گرمایش زمین وقوع آتش سوزی در جنگل های استرالیا افزایش چشمگیری یافته و این مساله منابع طبیعی و حیات وحش استرالیا را به طور جدی تهدید می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تانک های آتش نشان کنترل از راه دور و خودران قادر به مسیریابی، پاکسازی مسیر پیش روی خود و اجرای عملیات اطفای آتش هستند.

استفاده از فناوری نسل پنجم کنترل این تانک ها را در مسیرهای طولانی ممکن می کند و البته ممکن است برای پشتیبانی از این تانک های آتش نشان از پهپادهای سازگار با فناوری مخابراتی نسل پنجم هم استفاده شود.

در قالب این طرح 1.9 میلیون دلار استرالیا نیز به شرکت نوکیا اختصاص می یابد تا یک آزمایشگاه صنعتی ملی در این کشور برای تحقیق در مورد کلان داده ها، دوربین های هوشمند، ایمن سازی کریدورهای ریلی و فرودگاه ها و غیره تاسیس کند. شرکت اوپتوس هم بودجه ای 650 هزار دلاری برای استفاده از پهپادها برای کنترل زیرساخت های حمل و نقل برقی دریافت کرده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: استرالیا آتش سوزی کنترل فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۸۸۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوکراین: ۱۰۰ میلیون دلار کمک‌های تسلیحاتی استرالیا در راه است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «دنیز شمیهال» (Denis Shmygal) نخست‌ وزیر اوکراین در سخنانی ادعا کرد که استرالیا در حال آماده سازی بسته کمکی ۱۰۰ میلیون دلاری برای اوکراین است.

بر اساس ادعای نخست‌ وزیر اوکراین، قرار است این پول برای خرید محموله بزرگی از هواپیماهای بدون سرنشین مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش اسپوتنیک، استرالیا همچنین مهمات هوا به زمین را به اوکراین منتقل خواهد کرد.

این در حالیست که وی پیشتر نیز ادعا کرده بود که استرالیا پهپادهایی به ارزش ۳۲.۵ میلیون دلار و مجموعه بزرگی از سامانه های موشکی ضدهوایی را به کی یف ارائه خواهد کرد.

این در حالیست که استرالیا در خصوص اعای مطرح این مقام اوکراینی تا کنون بیانیه ای صادر نکرده است.

کد خبر 6091317

دیگر خبرها

  • اوکراین: ۱۰۰ میلیون دلار کمک‌های تسلیحاتی استرالیا در راه است
  • استمرار روند کاهشی تورم، رشد نقدینگی و قیمت ارز نیازمند کنترل و مراقبت جدی است
  • استمرار روند کاهشی تورم و قیمت ارز نیازمند مراقبت جدی است
  • حقوقی‌ها از بازار سرمایه دست کشیدند/ بورس سرخ‌پوش شد!
  • سقوط هواپیمای سبک ۲ کشته بر جای گذاشت
  • تظاهرات ضد صهیونیستی دانشجویان استرالیا 
  • واکنش باخ به دوپینگ شناگران چینی
  • مواظب مصرف داروهای خواب آور باشید
  • راهیابی رئیس و عضو هیئت رئیسه هیئت ووشو کیش به مسابقات جهانی استرالیا
  • رئیس و عضو هیئت رئیسه هیئت ووشو کیش به مسابقات جهانی استرالیا