Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-02@02:17:00 GMT

پیام تسلیت رئیس مجلس در پی ارتحال علامه حکیمی

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۸۸۳۳۱

پیام تسلیت رئیس مجلس در پی ارتحال علامه حکیمی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدباقر قالیباف در پیامی درگذشت علامه محمدرضا حکیمی را تسلیت گفت.

متن کامل پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ إِلَی یَوْمِ الْقِیَامَةِ

درگذشت عالم ربانی حضرت علامه محمدرضا حکیمی، مجتهد متأله، دانشمند اسلام‌پژوه و صاحب اثر شریف الحیاة موجب تأسف و تأثر عمیق شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آن مرحوم سراسر عمر خود را یکسره وقف ترویج معارف اسلامی نمود و با سلوک زاهدانه خود مروج سیرۀ علمی و عملی ائمه هداة علیهم السلام در میان جان‌های جویای حقیقت به خصوص جوانان بود.

ایشان با تالیف آثار گرانبهایی از جمله کتاب خورشید مغرب نقش برجسته‌ای در ترویج فهمی عالمانه و انقلابی از اسلام در مقاطع تاریخی مهم ایفا کرد و با تدوین دائرة المعارف سترگ و عظیم‌الشأن الحیاة نقشی کم‌نظیر در مرزبانی از معارف حقه اهل بیت علیهم السلام بر عهده گرفت.

علامه حکیمی که همۀ عمر را با آزادگی و پرهیزگاری گذراند و ندای عدالت‌طلبی عاقلانه اسلامی را به گوش مردم رساند، امروز در پناه رحمت و مغفرت الهی آرام گرفته است و آثار ایشان باقیات صالحات ارزشمندی برای آن مرحوم است؛ عموم جوانان و نوجوانان می‌توانند با بهره‌گیری از آن دریای معرفت، آموزه‌های متعالی اسلامی را به احسن وجوه بیاموزند و سرلوحۀ زندگی خویش قرار دهند.

اینجانب درگذشت مرحوم علامه حکیمی را به عموم مردم ایران، حق‌جویان و حقیقت‌طلبان، شاگردان آن مرحوم و بیت معزز، مکرم و عالم‌پرور حکیمی تسلیت و تعزیت عرض می‌کنم و از خداوند متعال برای آن مرحوم رحمت و مغفرت و برای بازماندگان صبر و اجر مسئلت میکنم.

محمدباقر قالیباف
رئیس مجلس شورای اسلامی

انتهای پیام/ ۷۰۰۴۲

منبع: فارس

کلیدواژه: رئیس مجلس شورای اسلامی آن مرحوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۸۸۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی سردار رادان از مجلس

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی پیام فرمانده کل فراجا پیرو تشکر از نمایندگان مجلس درباره صدور بیانیه حمایت از اجرای طرح عفاف و حجاب را قرائت کرد. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، علی کریمی فیروزجایی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (دوشنبه 10 اردیبهشت ) قوه مقننه گفت: سردار رادان، فرمانده کل فراجا طی پیامی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و اعضای کمیسیون فرهنگی و به ویژه از رئیس محترم و هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در صدور بیانیه حمایت از اجرای طرح عفاف و حجاب تشکر کردند.

به گزارش تسنیم، روز گذشته پیام قدردانی نمایندگان از فراجا برای اجرای طرح عفاف و حجاب، قرائت شده بود.

انتهای‌ پیام/

دیگر خبرها

  • پیام تسلیت رئیس رسانه ملی درپی درگذشت مسعود اسکویی
  • تسلیت انجمن رسانه‌های ورزشی در‌‌ پی درگذشت مسعود اسکویی
  • پیام تسلیت رئیس رسانه ملی در پی درگذشت مسعود اسکویی
  • تسلیت وزیر ورزش در پی درگذشت مسعود اسکویی
  • مسعود اسکویی مجری پیشکسوت درگذشت
  • ۱۱ حقیقت سریع در مورد پیامک/ نخستین متن پیامکی تبریک کریسمس بود
  • ۱۱ حقیقت سریع در مورد پیامک/ اولین متن پیامکی تبریک کریسمس بود
  • پیام آیت الله مظاهری به هجدهمین دوره همایش حکمت مطهر
  • ملی‌پوش‌ سابق‌ کشتی ایران درگذشت
  • قدردانی سردار رادان از مجلس