Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها – کمبود دارو و تجهیزات درمانی کرونا در استان کرمان مشکل ساز شده و بسیاری از خانواده‌های کرمانی به امید یافتن دارو راهی بازار سیاه می‌شوند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان ، شیوع کرونا در استان کرمان در پیک پنجم این بیماری روزهای سیاهی را رقم زد و مردم کرمان روزهای سختی را تجربه کردند؛ آمار بالای مبتلایان، بیماران بستری و فوتی‌های کرونا، تکمیل ظرفیت تخت‌های بیمارستانی و کمبود دارو و تجهیزات.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشکلاتی که همچنان ادامه دارد و کافی است سری به بیمارستان‌ها زده و یا اینکه گذرتان به داروخانه‌های شلوغ بیفتد.

کرونا به خودی خود بیماری سخت و نگران کننده است و اگر به همه این نگرانی‌ها و دلهره‌ها کمبود تخت، تجهیزات و دارو را اضافه کنیم شرایط بسیار بغرنج‌تر می‌شود.

کافی است که یکی از نزدیکانتان به این بیماری گرفتار شده و یا سروکارش به بیمارستان بیفتد؛ فقط آن زمان است که حال خانواده بیماران کرونایی را درک می‌کنید. نسخه‌هایی که برای گرفتن آن مجبورید داروخانه‌های شهر را زیر پا بگذارید و اگر داروی خود را پیدا کنید شامل بیمه نشده و باید هزینه‌های سنگین آن را آزاد بپردازید آن هم اگر دارو را در داروخانه‌ها پیدا کنید وگرنه مجبورید راهی بازار سیاه شده و همان دارو را به چند برابر قیمت خریداری کنید.

برخی اقلام نیاز فوری استان است

در این شرایط سردار حسین معروفی فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان عمده مشکلات استان کرمان را کمبود سرم، داروهای تخصصی، واکسن، کیت‌های آزمایشگاهی کرونا و دستگاه اکسیژن‌ساز دانسته و اظهار داشت: واکسن و دستگاه اکسیژن‌ساز نیاز فوری استان کرمان در این شرایط است.

با این وجود مرتضی هاشمیان معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیان کرده که مشکلی در حال حاضر در دانشگاه علوم پزشکی کرمان کمبودهایی در داروهای مرسوم و تأیید شده کرونا وجود ندارد گفت: ممکن است در شرایط و دوره‌های کوتاهی با کمبودهایی در برخی از داروها مواجه شویم.

وی با اشاره به اینکه داروهای کرونا و کمبودهای این حوزه باید با دقت بیشتری بررسی شود اظهار داشت: تمامی داروهایی که در پروتکل‌های بهداشتی برای درمان کرونا بوده و در فهرست دارویی کشور است، در بیمارستان‌ها و در دسترس پزشکان و بیماران قرار دارد.

برخی داروها در فهرست دارویی کشور نیست

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه گاهی اتفاق می‌افتد برخی داروهایی که در فهرست دارویی کشوری نیست به اشتباه و خارج از روال توسط همکاران ما تجویز می‌شود افزود: این مسئله باعث دردسر بیماران و خانواده‌های آنها می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در یک سال و نیم گذشته حدود 10 بار فهرست دارویی براساس مطالعاتی که در زمینه درمان کرونا انجام شده به روز شده است گفت: این فهرست دارویی توسط انجمن‌های علمی کشور و بزرگان رشته‌های عفونی و داخلی مورد تأیید قرار می‌گیرد و پزشکان باید درمان خود را در این چارچوب قرار دهند و خارج از آن دارویی را تجویز نکنند.

هاشمیان با اشاره به بحران‌ها و مسائلی که کشور ما با آن مواجه است گفت: ممکن است در شرایط و دوره‌های کوتاهی با کمبودهایی در برخی از داروها مواجه شویم اما در حال حاضر در دانشگاه علوم پزشکی کرمان کمبودهایی در داروهای مرسوم و تأیید شده کرونا وجود ندارد.

وی با بیان اینکه 90 درصد هزینه‌های بستری بیماران کرونایی توسط بیمه پایه پوشش داده می‌شود ادامه داد: در بیمارستان‌های دانشگاهی اگر بیمارانی در پرداخت 10 درصد هزینه‌ها مشکل داشته باشند، مددکاری بیمارستان به ترخیص این بیماران کمک می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در درمان بیماران کرونایی ممکن است برخی داروهای تجویز شده در فهرست دارویی کشوری نباشد بیان کرد: قاعدتاً هزینه این داروها تحت پوشش بیمه هم قرار نمی‌گیرد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به آخرین وضعیت تخت‌های بیمارستانی بیماران کرونایی در کرمان گفت: ظرفیت پذیرش بیماران کرونایی در بیمارستان‌های استان کرمان به نهایت خود رسیده و در آن شکی نیست.

وی با بیان اینکه در پیک پنجم کرونا بیشترین تعداد بستری‌های کرونایی را در استان کرمان داریم و در یک سال و نیم گذشته هیچ وقت این تعداد بیمار در بیمارستان‌های استان نداشتیم افزود: عدد تخت‌های بیمارستانی ما عدد مشخصی است و در هفته‌های گذشته در بیمارستان‌های ما ظرفیت‌سازی شده است.

هاشمیان با اشاره به اینکه در حال حاضر بیماری نیست که به تخت نیاز داشته باشد و این تخت نباشد تصریح کرد: البته شاید در مواقعی هم باشد که تخت خالی به راحتی برای بستری بیماران کرونایی پیدا نشود.

وی با بیان اینکه هنوز در استان کرمان، در وضعیتی قرار داریم که تعداد بیماران ما رو به افزایش است ادامه داد: در این شرایط رعایت مسائل بهداشتی، فاصله گذاری‌ها و واکسیناسیون گروه‌های سنی فراخوان شده باید جدی گرفته شود.

قاطعانه و براساس قانون برخورد می‌شود

سرهنگ حمیدرضا میرحبیبی رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان کرمان نیز با بیان اینکه در این شرایط پذیرفته نیست که دارو در داروخانه‌ها کمیاب باشد و یا با قیمت چند برابر در بازار توسط افراد سودجو عرضه شود اظهار داشت: با توجه به کمبود داروهای بیماری کرونا، ورود قاطع به این موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه طرح ضربتی مقابله با سوداگران و سودجویان دارو در سطح استان کرمان اجرا شده است گفت: با تلاش‌های شبانه روزی و اقدامات فنی و پلیسی مأموران، دو انبار در حاشیه شهر که مقادیر زیادی دارو در آن دپو شده بود، شناسایی شد.

فرمانده سپاه استان کرمان: واکسن کرونا و دستگاه اکسیژن‌ساز نیاز فوری استان استهفته پرترافیک واکسیناسیون کرونا در کرمان؛ اولویت تزریق دوز دوم واکسن در استان

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان کرمان عنوان کرد: مأموران پس از کسب دستور قضائی و در بازرسی از انبارهای مذکور، 32 هزار و 704 قلم انواع دارو و 264 قلم لوازم آرایشی و بهداشتی را کشف و دو متهم را دستگیر کردند.

وی با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش اقلام کشف شده را 2 میلیارد و 500 میلیون ریال برآورد کرده‌اند، افزود: متهمان پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی و داروهای کشف شده نیز برای توزیع بین بیماران کرونایی تحویل نماینده دانشگاه علوم پزشکی شد.

انتهای پیام/511/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بازار بیمارستان ویروس کرونا استان کرمان بازار بیمارستان ویروس کرونا استان کرمان دانشگاه علوم پزشکی کرمان فهرست دارویی کشور بیماران کرونایی بیمارستان ها استان کرمان داروخانه ها کمبود دارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۸۸۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین‌نامه توزیع اینترنتی دارو بر بستر سکوها ابلاغ شد

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، سیدرضا مظهری افزود: نسخه پیچی و فروش دارو همچنان تحت کنترل مسئول فنی داروخانه ها است و فقط حمل دارو با ابلاغ این آئین نامه با استفاده از سکوهای اینترنتی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: این آئین نامه با رعایت اصول حفظ سلامت بیماران، موجب سهولت دسترسی بیماران به داروهای مورد نیاز می‌شود.

مظهری افزود: توزیع دارو بر بستر اینترنت به زودی به صورت آزمایشی در چند شهر با دستور وزیر بهداشت آغاز می‌شود و بعد از ۶ ماه در سراسر کشور پوشش داده می‌شود.

رئیس مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت گفت: بیماران با استفاده از سکوهای اینترنتی برای انتخاب نزدیک‌ترین داروخانه به محل سکونت می‌توانند داروی خود را سریع‌تر دریافت کنند.

دیگر خبرها

  • (تصاویر) این ۲ خودروی جدید امسال وارد بازار ایران می‌شوند
  • کمبود انسولین در بریتانیا بحرانی شد
  • کشف روش‌های درمانی بالقوه بیماری کلیه پلی‌کیستیک
  • جزییات آیین نامه حمل و نقل دارو از طریق سکوهای آنلاین منتشر شد
  • آیین‌نامه توزیع اینترنتی دارو بر بستر سکوها ابلاغ شد
  • آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد
  • بیماران«ای‌ال‌اس» با امانت دادن تجهیزات به یکدیگر زنده‌اند
  • پرداخت بیش از ۱۸ میلیارد کمک هزینه درمانی به بیماران هرمزگانی
  • بلایی که با خوردن ۴ استامینوفن سرتان می‌آید
  • چگونگی خدمات‌دهی به بیماران در زمان قطع سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک بیمه سلامت