Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش، از زمان شیوع بیماری کرونا در جهان و ایران همه کشورهای جهان به منظور حفظ سلامت شهروندان خود محدودیت هایی را اعمال کردند؛ از جمله این محدودیت ها تعطیلی مدارس و پیگیری آموزش ها به صورت غیر حضوری بود.

وزارت آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران نیز به منظور صیانت از جان دانش آموزان، معلمان و خانواده های آنان آموزش های غیر حضوری را از طریق شبکه های سیمای جمهوری اسلامی ایران به ویژه شبکه آموزش و همچنین پیام رسان های داخلی و خارجی پیگیری کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما با ادامه روند شیوع بیماری زیرساخت های لازم به منظور ادامه فعالیت های آموزشی و به ویژه پرورشی در مدارس با ایجاد شبکه اجتماعی دانش آموزان با نام اختصاری «شاد» راه اندازی و زیرساخت های لازم فراهم شد. این شبکه در آغاز راه با چالش هایی مواجه بود، اما به تدریج هم بر غنای آن افزوده شد و هم معایب آن برطرف شد.

معاونت پرورشی و فرهنگی از نخستین بخش های وزات آموزش و پرورش بود که پیگیر افزودن بخش های مرتبط با فعالیت های پرورشی دانش آموزان به شبکه شاد بود و به مرور همه فعالیت های این معاونت به شبکه شاد منتقل شد تا در کنار آموزش، پرورش نیز از طریق فضای مجازی دنبال شود. موید این ادعا ایجاد بیش از ۲ هزار کانال پرورشی و فرهنگی است.

اکنون پس از ۱۹ ماه که از شیوع بیماری کرونا می گذرد، فعالیت های پرورشی جای خود را در فضای مجازی به خوبی پیدا کرده است و نه تنها فعالیت های این بخش کاسته نشد، بلکه به علت ماهیت فضای مجازی که در دسترس تعداد بیشتری دانش آموز است، بر این فعالیت های افزوده شد و همه جشنواره ها و مسابقات قرآنی و فرهنگی هنری از این طریق دنبال شده است.

مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان و فرهنگیان در تابستان های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰، جشنواره فرهنگی هنری «فردا» در تابستان های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰، برگزاری سوگواره احلی من العسل در محرم ۱۴۴۲ و ۱۴۴۳ و همچنین برگزاری یادواره شهید حاج قاسم سلیمانی (جشنواره علمدار)، ‌ جشنواره های مهتاب در نور، ‌زندگی به سبک روح الله، ‌کالای ایرانی، نوجوان سالم، الگوهای برتر تدریس، تفکر و سبک زندگی و جشنواره های استانی دیگر از جمله فعالیت هایی بودند که به صورت غیر حضوری و مجازی انجام شدند.

امسال نیز با آغاز سال تحصیلی جدید فعالیت های پرورشی و فرهنگی به صورت غیر حضوری دنبال خواهند شد و در صورت بازگشایی مدارس و حضور دانش آموزان در مدارس این فعالیت ها با توجه به ظرفیت های پیش آمده به دو شکل حضوری و غیر حضوری پیگیری خواهند شد؛ زیرا شرایطی پیش آمده که پیشرفت در استفاده از فناوری های نوین بسیار چشمگیر است و نمی توان ظرفیت های ایجاده شده را حتی در صورت برگزاری حضوری نادیده گرفت.

برچسب‌ها معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش جشنواره علمدار وزارت آموزش و پرورش شبکه شاد شبکه آموزش پروندهٔ خبری شبکه آموزشی شاد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش جشنواره علمدار وزارت آموزش و پرورش معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش جشنواره علمدار وزارت آموزش و پرورش شبکه شاد شبکه آموزش پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش دانش آموزان صورت غیر غیر حضوری فعالیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۸۸۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودآگاهی و شناخت اجتماعی برای هدایت تحصیلی نیاز است

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: خودآگاهی و شناخت اجتماعی دانش آموزان برای هدایت تحصیلی و انتخاب رشته نیاز است که بازدیدهای میدانی در این خصوص تاثیر مستقیم دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، سید احمدی بنی لوحی بعدازظهر امروز _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در بازدید از تعدادی از مدارس تیران و کرون اظهارکرد: هدایت تحصیلی دانش آموزان پایه نهم و انتخاب رشته برای آینده شغلی آنان و سرمایه انسانی کشور حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه در هدایت تحصیلی و انتخاب رشته مولفه های شناخت، آینده نگری، علاقه مندی و توانمندی های فردی بسیار مهم است، افزود: خودآگاهی دانش آموز از استعداد فردی، علایق، توانایی علمی و جسمی خود برای انتخاب رشته و تعیین سرنوشت مهم است.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان شناخت اجتماعی و سیر توسعه کشور و اشتغال در جامعه را نیز مقوله ای مهم برای انتخاب رشته بیان کرد و یادآورشد: بدون بررسی آینده جامعه و فرصت‌ها انتخاب رشته سخت و با مشکل روبرو خواهد بود.

بنی لوحی با بیان اینکه سیاست نظام آموزشی هدایت تحصیلی ۵۰ درصد جمعیت دانش آموزی در هنرستان‌ها قرار گرفته، تصریح کرد: این آمار در سال تحصیلی فعلی در استان اصفهان بیش از ۴۷ درصد است که از میانگین کشوری هم بالاتر بوده ولی باید برای رسیدن به نقطه هدف کار کرد.

وی ادامه داد: تحصیل در هنرستان‌ها برای اشتغال و کارآفرینی و ارائه فرصت‌های درآمدی موثر بوده که دانش آموزان و خانواده‌ها به این موضوع پی برده و گرایش به این رشته ها نیز افزایش یافته است.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان به نقش هنرآموزان هنرستان‌ها در جذب دیگر دانش آموزان به این رشته‌ها اشاره کرد و گفت: بیان واقعیت‌ها و تصویر روشن از جذابیت‌های رشته های فنی امکان جذب افراد به رشته‌های فنی را فراهم می‌کند.

بنی لوحی تقویت زیرساخت های کارگاهی هنرستان‌ها را در این جریان مهم خواند و گفت: ۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تجهیز این مدارس در استان اصفهان برآورد شده که تامین هزینه‌های مواد مصرفی مهم است.

وی اضافه کرد: احداث هنرستان‌های جدید در کنار شهرک های صنعتی و سایت‌های کشاورزی برای تقویت امکانات و کار در محیط صنعتی واقعی جز سیاست‌ها قرار گرفته و این اقدام با مشارکت فعالان اقتصادی انجام می‌گیرد.

کد خبر 749538

دیگر خبرها

  • نیمی از مدارس کشور مربی پرورشی ندارند/ افزایش اردوهای دانش آموزی
  • نیمی از مدارس مربی پرورشی ندارند
  • فعالیت‌های فرهنگی با پیوست هنری تاثیرگذاری بیشتری بر جامعه دارد
  • مشکل کمبود دبیر و آموزگار در سال تحصیلی جدید حل شد
  • خودآگاهی و شناخت اجتماعی برای هدایت تحصیلی نیاز است
  • کمبود ۶۰ هزار مربی پرورشی در مدارس کشور/ ۱۱ هزار مربی پرورشی جذب می‌کنیم
  • مدارس چند شهر خوزستان سه‌شنبه غیرحضوری شد
  • فعالیت نوبت صبح مدارس ۶ شهر خوزستان غیر حضوری شد
  • برگزاری چهل و دومین جشنواره فرهنگی - هنری «امید فردا» در همدان
  • بیمه فعالان سرود پیگیری می‌شود/چند پیشنهاد به موسیقی فارس