Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: در پیک چهارم کرونا یک نقاهتگاه به همت دانشجویان بسیجی ایجاد شد که پس از آن دانشگاه علوم پزشکی اراک هم نقاهتگاه‌های قبلی خود را احیا کرد.

محمدرضا قاسملویان، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اراک در گفتگو با خبرنگار استان‌های خبرگزاری دانشجو، با اشاره به اینکه روند واکسیناسیون در استان مرکزی خوب بوده، اظهار کرد: تا جایی که اطلاع دارم، وضعیت واکسیناسیون در استان مرکزی از میانگین کشوری هم بهتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



قاسملویان با بیان اینکه مراکز مهمی مانند مصلی اراک و چند سالن ورزشی به واکسیناسیون کرونا اختصاص یافته است، افزود: با این حال به دلیل انتشار گزارش‌های غیرصحیح درباره واکسیناسیون شاهد این مساله هستیم که برخی از مردم حاضر نمی‌شوند واکسن بزنند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اراک توضیح داد: گزارشی منتشر شد که در آن آمار مرگ و میر افراد پس از واکسیناسیون را در ایران با سایر کشور‌ها مقایسه می‌کرد. پس از انتشار این گزارش شاهد بودیم که برخی افراد که حتی پیامک نوبت واکسن هم به آنان رسیده بود، برای واکسیناسیون حضور پیدا نکردند.

وی ادامه داد: از طرف دیگر تمایل مردم به واکسن برکت هم کم شد به طوری که برخی واکسیناتور‌ها می‌گویند به ازای هر ۲۰۰ واکسن استرازنکا که تزریق می‌کنند، ۵۰ واکسن برکت است. یعنی مردم تمایلی به تزریق واکسن برکت نشان نمی‌دهند.

قاسملویان با اشاره به اینکه همه بیمارستان‌های اراک در چرخه درمان بیماران کرونایی قرار گرفته اند، گفت: بیمارستان امیرالمؤمنین (ع) به عنوان سانتر اصلی کرونا و بیماری‌های داخلی اختصاص داده شده است. در بیمارستان خوانساری که مختص بیماران سرطانی بود، بیمارستان امیرکبیر که بیماران قلب و اطفال را پذیرش می‌کرد و بیمارستان ولیعصر (عج) که بزرگترین بیمارستان استان است، بخش کرونا تشکیل شده است.

وی بیان کرد: در پیک چهارم کرونا یک نقاهتگاه توسط بسیج دانشجویی علوم پزشکی اراک تأسیس شد که الگوی خوبی برای دانشگاه به حساب آمد و پس از آن مسئولان دانشگاه نقاهتگاه‌ها را دوباره احیا کردند و یک نقاهتگاه جدید دیگر در سالن ورزشی نزدیک به بیمارستان امیرالمؤمنین (ع) ایجاد کردند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: فعلا تجویز فله رمدسیویر و کمبود برخی اقلام دارویی مانند سرم، مشکل اصلی در درمان بیماران کرونایی است.

وی توضیح داد: انتقاد به تجویز زیاد رمدسیویر صرفا متوجه پزشکان نیست، برخی از مراجعان نیز برای بیماران خود درخواست این دارو را دارند، در حالیکه رمدسیویر برای بیمارانی که نیمه راه بیماری هستند، قابل استفاده است. به این صورت که بیمارانی که باوجود ابتلا به کووید، حال عمومی آنان بد نیست و افرادی که در آی سی یو بستری شده اند، این دارو تجویز نمی‌شود، اما برخی خانواده‌ها اصرار دارند که این دارو را در مراحل ابتدایی بیماری دریافت کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی اراک نقاهتگاه کرونا پیک پنجم کرونا واکسیناسیون کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۸۸۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۰ درصدی خوابگاه متاهلین دانشگاه‌های علوم پزشکی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ ­­­پورحسینی افزود: در دو سال گذشته در راستای حمایت از قانون جوانی جمعیت، ظرفیت خوابگاه‌های متاهلین دانشگاه علوم پزشکی تهران دو برابر شده است.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   وی گفت: این تعداد خوابگاه کفایت نمی‌کند و معاونت دانشجویی فرهنگی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در صدد است طی یک سال آینده ظرفیت خوابگاه‌های دانشجویی را دو برابر کنند.   مدیرکل دفتر وزارتی وزارت بهداشت ادامه داد: به تعداد تخت‌های خوابگاه‌های مجردی هم ۱۰ هزار تخت افزوده شده است.   پورحسینی ضمن تشکر از خیرینی که در این امر مشارکت داشتند، افزود: همچنان از همکاری خیرین در این حوزه استقبال می‌کنیم. ­

دیگر خبرها

  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی دندان پیشگیری می‌کند
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی‌ دندان پیشگیری می‌کند
  • بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • اردوی جهادی ۷۰ نفره دانشجویان بسیجی علوم پزشکی گلستان
  • استقرار دانشجویان پسر در خوابگاه ملکی دانشکده پرستاری طبس
  • افزایش ۳۰ درصدی خوابگاه متاهلین دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • ۳۱ خرداد؛ آخرین فرصت ثبت درخواست نقل و انتقالات دانشجویان
  • ️پوشش ۱۰۰ درصدی طرح تکمیلی فلج اطفال در نیشابور
  • جزئیاتی از پرداخت وام‌های دانشجویان علوم پزشکی / برگزاری ۷ طرح ملی دانشجویی
  • بیش از سه هزار و ۵۰۰ دوز واکسن سرخک در خراسان رضوی تزریق شد