Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از انجام موفقیت آمیز تعمیرات مکنده غلات 600 تن بر ساعت در بندر شهید رجایی به همت متخصصان و قطعه سازان داخلی و بازگشت این تجهیز استراتژیک به چرخه عملیات تخلیه کالاهای اساسی در سریع ترین زمان ممکن خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بُرنا در هرمزگان ، "علیرضا محمدی کرجی ران" با بیان جزییاتی در این رابطه اظهار داشت: درپی خرابی مکنده نایرو 600 تن بر ساعت در حین تخلیه محموله ذرت از کشتی، به دلیل وجود اشیاء نامتعارف فلزی در انبار کشتی و بروز آسیب شدید به دستگاه ، متخصصان داخلی تلاش خود را برای انجام عملیات تعمیرات، طبق استاندارد های جهانی آغاز کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: قطعه آسیب دیده ( روتاری ایر لاک) در سریع ترین زمان، از روی دستگاه باز و به تعمیرگاه تجهیزات خشکی بندر شهید رجایی انتقال یافت. پس از جداسازی بخش های مختلف روتاری ایرلاک و عیب یابی آن، اقدام به خروج قطعات معیوب نموده و کلیه قطعات مورد نیاز ظرف ۲۴ ساعت با بهترین کیفیت ساخته شده به دست متخصصان داخلی ، خریداری شد. 

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهیدرجایی گفت : پس از انجام تعمیرات روی روتاری ایرلاک شامل جداسازی کامل، انجام فعالیت های تراشکاری، تعویض بیرینگ ها، کاسه نمدها و نصب و تنظیمات بسیار دقیق با تلاش مضاعف پرسنل تعمیرگاه، آماده سازی روتاری ایرلاک زودتر از موعد مقرر به انجام رسید.

کرجی ران خاطرنشان کرد: با انجام تعمیرات مکنده غلات و رفع موانع اتصال آن به سیستم برق ۲۰kv جهت بهره وری هرچه بهتر، این دستگاه استراتژیک پس از گذشت کمتر از 10 روز مجدداً وارد چرخه بهره برداری شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان با اشاره به توانمندی های فنی متخصصان بندر شهید رجایی برای خودکفایی در تعمیرات مربوط به تجهیزات استراتژیک بندری، گفت: تا پیش از این برای تعمیرات این گونه مکنده ها نیاز به تامین قطعه از خارج و حضور متخصصان شرکت سازنده آن بود که علاوه بر صرف هزینه های بسیار، خروج ارز از کشور را در پی داشت و همچنین تعمیرات آن نیازمند مدت زمان طولانی بود که موجب وقفه قابل توجهی در عملیات تخلیه کالاهای اساسی می شد.

وی تصریح کرد: مکنده نایرو 600 تن بر ساعت هم اکنون در اسکله شماره ۱۳ بندر شهید رجایی جهت تخلیه کالای اساسی از جمله کشتی های حامل غلات مستقر و در حال خدمات رسانی است.

محمدی کرجی ران دارابودن قدرت مانور بالا به دلیل ابعاد بزرگ و بروز بودن تجهیز که انجام پروسه تخلیه از کشتی ها با اندازه معمولی تا post Panamax را فراهم میکند، تسریع در عملیات و جلوگیری از وقفه های عملیاتی به دلیل داشتن سیستم های کنترل پیشرفته با سرعت تخلیه ۶۰۰ تن بر ساعت، استفاده از نیروی محرکه برق و دیزل که استفاده از تجهیز را در شرایط مختلف امکان پذیر می سازد، چرخ لاستیکی بودن تجهیز که امکان جابجایی دستگاه در محوطه را ایجاد می کند و همچنین برخورداری از سه دریچه تخلیه مجزا و بارگیری به سه شکل (کامیون ، سایت ذخیره سازی با نوار نقاله و ماشین الات ریلی ) را از قابلیتهای این مکنده عنوان کرد که هم اکنون تعمیر و نگهداری این ابر سازه بدست توانمند متخصصان داخلی انجام می شود .

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: غلات بندر شهید رجایی بندر شهید رجایی تن بر ساعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۸۹۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آقا معلم در لیست ترور!

نام اودرکنار نام شهید رجایی در یک لیست ترور به تایید سرکردگان سازمان منافقین رسیده بود. قرار بود رجایی و چگینی که دو یار همراه بودند در یک محدوده زمانی ترور شوند و همین هم شد و رجایی را هشتم و چگینی را دوازدهم شهریور به شهادت رساندند!

به گزارش ایسنا، متن پیش رو روایتی از زندگی و زمانه معلم شهید قدرت‌الله چگینی است که جام جم در روز گرامیداشت مقام معلم منتشر کرده است: معلم شهید «قدرت‌اللهچگینی» در قزوین متولد شد و دوران نوجوانی خود را در این شهر سپری کرد اما به دلیل مخالفت با رژیم پهلوی برای معلمی به اجبار راهی الیگودرز استان لرستان ‌شد و پس از فعالیت‌های موثر در قبل و بعد از انقلاب مقابل منزل خود در خیابان تبریز شهر قزوین به دست منافقین به شهادت رسید.

نام اودرکنار نام شهید رجایی در یک لیست ترور به تایید سرکردگان سازمان منافقین رسیده بود. قرار بود رجایی و چگینی که دو یار همراه بودند در یک محدوده زمانی ترور شوند و همین هم شد و رجایی را هشتم و چگینی را دوازدهم شهریور به شهادت رساندند!مهم‌ترین خصوصیت استاد چگینی در نگاه هر بیننده، اهمیت او به آراستگی ظاهری‌اش بود؛ آن هم در اواخر دهه ۵۰ و اولین سال از دهه ۶۰ که خوش‌پوشی و خوش‌تیپی شاید بازخورد خوبی نداشت و اساسا پرداختن به ظاهر به مثابه نپرداختن به باطن تعبیر می‌شد!این معلم فهمیده با همین روش توانسته بود شاگردان و جوانان زیادی را پای حرف و بحثش بنشاند و با آنها از قرآن صحبت کند. نکته دیگر زندگی شهید چگینی، توجه بیش از حد او به تربیت فرزندان و حفظ چارچوب خانواده بود. او در این زمینه هم بسیار موفق بود و روش‌های جالب برای تربیت پسرانش در جای خود بسیار خواندنی و شنیدنی است.
     
کاندیدای مجلس شورای اسلامی
چند روز بیشتر به برگزاری دور دوم انتخابات مجلس باقی ‌نمانده و شهید چگینی برای دور اول مجلس شورای اسلامی نامزد شده بود. خاطره زیر مربوط به همان زمان است که در تمام مدت تبلیغات مدام به اعضای ستاد و مجریانش تاکید و سفارش می‌کرد که «حق ندارید پوستر مرا روی دیوار خانه مردم بچسبانید و اگر خواستید این کار را بکنید باید از صاحبخانه اجازه بگیرید. اگر هم احیانا به اموال کسی خسارت زدید، باید صاحبش را پیدا کنید و حلالیت بخواهید». اگر کسی این موارد را رعایت نمی‌کرد چگینی بی‌درنگ عذرش را می‌خواست. یک بار به او گفتم: برادر من! چرا این‌قدر سختگیری می‌کنی؟ به شدت ناراحت و عصبانی شد و گفت: همان‌طور که برای رفتن به مسجد نباید از راه فاضلاب وارد شد، مجلس را هم که مکان مقدسی است نباید با ضایع کردن حقوق مردم و انجام اعمال ناصواب و شبهه‌ناک آلوده کرد. کسی که می‌خواهد به مجلس برود باید همه چیز را رعایت کند.
     
خیابان تبریز
درباره ویژگی‌ها و سیره معلم شهید قدرت‌الله چگینی کتابی هم با نام «خیابان تبریز» منتشر شده است. هر چند این کتاب باعث شده یکی از هزاران شهیدی که نام‌شان در حال فراموشی است، دوباره به حافظه مردم بازگردد اما با توجه به سبک خاطره‌نگاری که برای نگارش این کتاب از آن استفاده شده است، جنبه‌های زیادی از زندگی این شهید و راه و روش او پنهان باقی می‌ماند، چنان‌که در این کتاب اشاره چندانی به نحوه ارتباطات خانوادگی این شهید به‌ویژه رابطه شهید با فرزندان و همسرش نشده است، در حالی که برای ارائه یک الگوی شاخص از یک شهید باید به تمام زوایای زندگی او پرداخت.
     
همچنان زیر غبار
معلم شهید قدرت‌ الله چگینی حقیقتا عنصر شریف و مجاهدی بوده که مرور زندگی‌اش برای آنان که دل در گرو تعلیم و تربیت دارند، لازم و ضروری است. این آقا معلم دوست‌داشتنی بوده و ویژه. هر برهه از زندگی و مبارزات و تدریس و فعالیت‌های او، هر کدام را که خوب بنگریم و تامل کنیم و حوصله به خرج بدهیم، نکته‌ها و درس‌ها و البته عجایبی در آنها می‌بینیم که راحت از کنار آنها نمی‌شود گذشت. به نظر می‌آید در تاریخ ادبیات پایداری انقلاب، حق این شهید به خوبی ادا نشده و آنچنان که باید غبار از چهره تابناک این شهید کنار نرفته است!

ترکیب معلم و شهید
آنها که اهل دقت و فراست دراوضاع واحوال زمانه هستند وتاریخ زندگی پرفرازونشیب انسان رامطالعه کرده‌اند به خوبی درمی‌یابند که برای ساخت بشر و رشدوتعالی او، معلم ومربی چه نقش بی‌بدیلی دارد.مرحوم استاد علی صفایی حایری جمله‌ای به این مضمون دارد که‌: «اگر در عالم کاری بهتر و والاتر از معلمی بود، خدا آن کار را به انبیاء و اولیاء و خوبان خودش می‌داد... حقیقت این است که مقامی بالاتر از معلمی و هدایتگری نیست.هیچ شان ورتبه‌ای به پای معلمی نمی‌رسد. معلم کارش با روح و جان و فکر آدمی است و از این حساس‌تر و مهم‌تر برای انسان پیدا نمی‌شود که روح و جانش راعلو ارتقاء بدهد. زندگی و افکار و مجاهدت‌ها و تجربیات این والاگوهران را باید دید وشنید ونوشید. خاصه آن که آن معلم پس ازعمری دویدن و سوختن، خلعت مبارک شهادت را پوشیده باشد. آیا از ترکیب «معلم شهید» زیباتر و دلپذیرتر پیدا می‌شود؟»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آقا معلم در لیست ترور!
  • فعالیت ۲۰ ایستگاه تخلیه و بارگیری ریلی در بندر امام خمینی
  • معلم هایی که ستاره شدند
  • افزایش ۱۵۰ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بندر نوشهر
  • بازگشت ۴۹۷ واحد تولیدی استان مرکزی به چرخه تولید
  • بندر امام خمینی ۲۰ ایستگاه تخلیه و بارگیری ریلی دارد
  • بازگشت ۴۴۹ طرح راکد و غیرفعال به چرخه تولید با حمایت بانک کشاورزی در سال ۱۴۰۲
  • اتمام ۱۵ فعالیت تعمیراتی در نیروگاه شهید رجایی قزوین
  • حمله به یک کشتی در بندر «المخا» یمن
  • بازگشت قریب الوقوع بیت کوین به ۳۰ هزار دلار