Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سمنان مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان از برنامه‌ریزی برای افزایش تولید پسته از باغات این شهرستان خبر داد و گفت: تولید 100 هزار تن پسته تازه در این شهرستان هدف‌گذاری شده است.

علی‌اصغر امامیون در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان دامغان حمایت‌های مختلفی از باغداران به‌ویژه پسته کاران دارد اظهار داشت: هماهنگی برای جذب تسهیلات مکانیزاسیون از قبیل بهینه‌سازی 9 باب ترمینال فرآوری پسته، هدایت و راهنمایی بهره‌برداران برای جذب تسهیلات و خرید 66 دستگاه تراکتور و ادوات جمعاً به مبلغ 92 میلیارد و 820 میلیون ریال برخی از این اقدامات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: جذب تسهیلات نگهداری باغات از محل تسهیلات بهین یاب به مبلغ 2 میلیارد و 22 میلیون ریال و همچنین هماهنگی برای اجرای پروژه‌های آب‌وخاک شامل «آبیاری تحت‌فشار و کم‌فشار، انتقال آب تعاونی‌های تولید بخش کشاورزی، انتقال آب استخر ذخیره آب کشاورزی، تسطیح اساسی جاده بین مزارع، مرمت و بازسازی قنوات و کانال شبکه زیر سد شهرستان» از دیگر اقدامت انجام شده در راستای کمک به بهره‌برداران است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان با اشاره به تدوین برنامه جامع توسعه پسته برای ارتقا بهره‌وری و تولید این محصول در شهرستان افزود: اجرای انجام آزمایشات آب، خاک و گیاه به‌منظور بررسی وضعیت تغذیه بیماری‌ها و آفات و سایر عوامل مؤثر در عملکرد محصول از برنامه شاخص این مدیریت است که مطابق برنامه‌های موجود پیش‌بینی می‌شود در صورت تحقق آن‌ها تا 5 سال آینده یعنی در سال 1404 میزان تولید محصول پسته تا 2 برابر (100 هزار تن محصول تازه) افزایش یابد.

امامیون گفت: در این شهرستان 115 ترمینال فرآوری پسته در مناطق مختلف مشغول به فعالیت است و سالانه بیش از 50 درصد محصول را فرآوری و آماده عرضه می‌کند.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی پسته دامغان سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۸۹۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت محصول از مزرعه طــرح مــقـایـســه گندم در هندیجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان هندیجان گفت: با حضور کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان، برداشت محصول از مزرعه طــرح مــقـایـســه ۸ رقم گندم در قالب پروژه PVS (مقایسه ارقام) گنــدم آبــی که در روسـتای چـــم تـنــگ، حوره مرکز جهاد کشاورزی هندیجان شرقی کشت شده بود انجام شد.

علی شکاری افزود: هدف از اجرای این طرح انتخاب بهترین رقم از لحاظ عملکرد و سازگاری با منطقه و تحمل به شوری و آفات و بیماری‌ها می‌باشد.

وی اظهار داشت: ارقام کشت شده شامل آزادگان، اوج، برات، خلیل، داریون، سارنگ، سحر و مهرگان است.

شکاری تصریح کرد: عملیات برداشت این طرح همراه با کیل گیری و نظارت کارشناسان صورت پذیرفت.

وی اضافه کرد: باتوجه به نتایج به دست آمده مشخص شد عملکرد ارقام اوج و خلیل نسبت به دیگر ارقام بالاتر بوده است.

شکاری اظهار داشت: همچنین ارقام خلیل و داریون نسبت به دیگر ارقام به ورس حساس‌تر بودند.

دیگر خبرها

  • یادواره ۵۲ شهید کارگر دامغان برگزار شد
  • تک‌کشتی پسته، کشاورزی خوشاب را تهدید می‌کند
  • برداشت محصول از مزرعه طــرح مــقـایـســه گندم در هندیجان
  • عملیات امحای مزارع آلوده در شرق شیراز آغاز شد
  • عملیات امحاء مزارع آلوده در شرق شیراز آغاز شد
  • خاموشی چاه‌های کشاورزی در رفسنجان
  • تک‌کشتی پسته، کشاورزی خوشاب خراسان رضوی را تهدید می‌کند
  • ۳۵ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون جذب ششتمد خراسان رضوی شد
  • برداشت خیار سبز در شهرستان قیروکارزین
  • خسارت ۱۷۰۰ میلیارد تومانی بارندگی اخیر به زیرساخت‌ها و بخش کشاورزی شهرستان راور