Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصادآنلاین-مهدی بیک؛   نماینده مردم سمنان در مجلس پیرامون روند کلی بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی در مجلس گفت: یکی از ویژگی‌های بررسی صلاحیت وزرا در این دوره در مقایسه با تجربیات گذشته آن است که مجموعه وزرای پیشنهادی بر خلاف گذشته در همه کمیسیون‌ها و فراکسیون‌ها حاضر شدند. در واقع وزرای معرفی شده با مجموعه نمایندگان ارتباط پیدا کردند و متوجه شدند که در خصوص عملکرد اجرایی خود باید پاسخگوی کلیت مجلس باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علیزاده با اشاره به اینکه کابینه معرفی شده سیزدهم را به طور کلی می‌توان به سه گروه وزرای «امنیتی، نظامی و راهبردی»؛ «اقتصادی» و «آموزشی» دسته بندی کرد، گفت: در خصوص دسته نخست که شامل وزارتخانه‌های «کشور»، «دادگستری»، «دفاع»، «اطلاعات» و «امور خارجه» می‌شود، اجماع مناسبی میان نمایندگان وجود دارد و پیش‌بینی می‌شود که مجموعه افراد معرفی شده در این دسته رای اعتماد مجلس را کسب کنند.

او افزود: در خصوص وزرای اقتصادی نیز هرچند در بدو معرفی برخی مخالفت‌ها وجود داشت اما در نهایت به نظر می‌رسد که این دسته از وزرای پیشنهادی نیز بتوانند نظر مثبت نمایندگان را جلب کنند. در راس افراد پیشنهادی، احسان خاندوزی برای وزارت اقتصاد قرار دارد که با توجه به تسلطی که در بخش‌های مختلف حوزه اقتصاد دارد از نظر نمایندگان بهترین گزینه است و رویکرد مجلس در خصوص او مثبت است.

عضو هیات رییسه کمیسیون اقتصادی با اشاره به درخواست خاندوزی از رییس‌جمهوری برای عدم معرفی رییس کل بانک مرکزی یادآور شد: یکی از رفتارهای هوشمندانه رییس‌جمهوری در عدم انتخاب رییس کل بانک مرکزی ظهور پیدا کرد. دلیل عدم معرفی رییس کل بانک مرکزی، تقاضای وزیر اقتصاد پیشنهادی است که از رییس‌جمهوری خواسته تا فرآیند انتخاب متولی بانک مرکزی را به بعد از انتخاب وزیر اقتصاد موکول کند تا هماهنگی لازم میان این دو رکن مهم اقتصادی ایجاد شود.

علیزاده در ادامه گفت: در واقع بعد از مشخص شدن وزیر اقتصاد دولت سیزدهم، رییس‌جمهوری فردی را برای به‌دست گرفتن سکان هدایت بانک مرکزی در هماهنگی با وزیر اقتصاد، انتخاب و معرفی خواهد کرد تا تیم اقتصادی دولت مبتنی بر یک راهبرد مشخص حرکت کند.

به باور این نماینده این تصمیم با توجه به عدم هماهنگی هایی که در دولت قبلی میان دژپسند وزیر اقتصاد و همتی رییس کل بانک مرکزی وجود داشت، تاثیرات مثبتی در کابینه جدید ایجاد خواهد کرد.

سرنوشت نامشخص وزرای ورزش و جوانان و بهداشت

نماینده سمنان در مجلس گفت: در کنار خاندوزی، سایر وزرای اقتصادی مانند وزرای «راه و شهرسازی»، «جهاد کشاورزی»، «صمت»، «نفت» و «کار» نیز مورد توجه نمایندگان قرار دارند و علی رغم برخی مخالفت‌ها که در بدو امر در خصوص وزرای پیشنهادی صمت و کار مطرح شده بود، معتقدم در نهایت بعد از برگزاری جلسات بررسی صلاحیت‌ها و اظهارات موافق و مخالف در نهایت اغلب وزرای اقتصادی پیشنهادی نیز رای اعتماد نمایندگان را کسب خواهند کرد.

علیزاده در پاسخ به پرسش خبرنگار اقتصادآنلاین در خصوص اینکه مهم‌ترین محوری که نمایندگان اقتصادی کابینه دنبال خواهند کرد، چه مواردی است؟ گفت: حوزه هایی چون عدالت محوری، حمایت از اقشار آسیب پذیر، تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار، مقابله با فساد و انحصار، مردم گرایی و بهبود شاخص‌های اقتصادی و معیشتی از جمله مهم‌ترین محورهای فعالیت‌های اقتصادی است.

او افزود: مهم‌ترین موضوعات اقتصادی که تیم اقتصادی کابینه از جمله وزرای اقتصاد، صمت و جهادکشاورزی بر روی ابعاد و زوایای گوناگون آن تاکید دارند، تعیین تکلیف ارز ترجیحی، بسترسازی برای تولید نهاده‌ها در داخل، حمایت از تولید، تامین اقلام اساسی، ثبات در بازارهای۵گانه و اصلاح نظام بانکی، مالیاتی و... است.

عضو هیات رییسه کمیسیون کشاورزی گفت: دسته سوم از وزرای پیشنهادی که بیشترین نقدها و مخالفت‌ها پیرامون آنها مطرح است، وزرای آموزشی و ورزشی هستند. البته بعد از دفاع مناسب وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در جلسه بررسی صلاحیت، رویکرد مجلس نسبت به حسین باغگلی مثبت شد. درحال‌حاضر بیشترین نقدها در خصوص سید حمید سجادی وزیر پیشنهادی «ورزش و جوانان» و بهرام عین الهی وزیر پیشنهادی «بهداشت» مطرح است.

علیزاده در پایان خاطرنشان کرد: نمایندگان بدون توجه به جهت گیری‌های سیاسی و جناحی و تنها با مورد توجه قرار دادن منافع ملی روند بررسی صلاحیت‌ها را دنبال خواهند کرد. نمایندگان خود را وکیل الدوله نمی‌دانند و هرجا احساس کنند تصمیمی به نفع منافع کشور، رهبری و مردم است به سرعت نسبت اتخاذ آن اقدام خواهند کرد.

پربیننده ترین پراید ۱۴۹میلیون شد/ قیمت ساینا، کوییک و تیبا + جدول قیمت جدید محصولات مدیران خودرو + جدول مرحله سوم فروش خودروی فیدلیتی از هشتم شهریور ماه یک گام تا فاجعه تورمی؛ رییسی با بودجه ۱۴۰۰ چه می‌ کند؟ فوری / ادامه رکوردشکنی قیمت پراید

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: مهدی بیک مهدی بیک دولت رییسی رییس کل بانک مرکزی وزرای پیشنهادی وزرای اقتصاد بررسی صلاحیت رییس جمهوری وزیر اقتصاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۸۹۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۸ درصد متقاضیان در قم تسهیلات ازدواج دریافت کردند

روح الله مقدم ظهر روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: شاخص ترین موضوعی که از سوی اداره کل ورزش و جوانان استان قم در سال گذشته پیگیری شد، حوزه ازدواج و خانواده بود.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان قم بیان کرد: یکی از مسائل مهم بحث تسهیلات زوجین بود که با پیگیری‌های انجام شده؛ تقریباً ۸۸ درصد متقاضیان که نزدیک به ۱۱ هزار نفر بودند، توانستند تسهیلات خود را از بانک‌ها دریافت کنند.

وی ابراز کرد: امیدواریم شاهد همکاری بیشتری از سوی بانک‌های خصوصی در پرداخت وام زوجین داشته باشیم و این امر در دستور کار امسال قرار دارد.

مقدم عنوان کرد: دستورالعمل هفته ازدواج به ادارات ورزش و جوانان ابلاغ شده و ستاد ساماندهی نیز بدین منظور در چند روز آینده برگزار خواهد شد.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان قم خاطرنشان کرد: برنامه هفته ازدواج در سال جاری بصورت متفاوت تری برگزار خواهد شد و از دستگاه‌ها تقاضا داریم تا در امر ازدواج که موضوع اصلی جامعه می‌باشد، پایکار بیایند و نقش خود را ایفا کند.

کد خبر 6092235 مهدی بخشی سورکی

دیگر خبرها

  • ببینید | درخواست معاون حقوقی رئیسی از نمایندگان مجلس آینده برای رفع مسائل اقتصادی!
  • خاندوزی: پیشنهاد ایران به بانک توسعه اسلامی برای تأمین مالی با نرخ ترجیحی تأیید شد
  • ۸۸ درصد متقاضیان در قم تسهیلات ازدواج دریافت کردند
  • مذاكره برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران از سوی بانک توسعه اسلامی
  • معرفی جوانان برتر همدان در جشنواره جوانان برتر ایران زمین
  • انتقاد از رفیق بازی مدیران ورزشی در اصفهان/ وزیر ورزش به این بازی مار و پله خاتمه دهد
  • طعنه‌زنی سنگین به دو مدیر ارشد اقتصادی دولت رئیسی
  • طعنه سنگین میرسلیم به وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی
  • طعنه سنگین میرسلیم به وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی
  • وزیر اقتصاد به عربستان می‌رود