Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@05:11:36 GMT

راهنمای برنامه عملیاتی دانشگاه‌های علوم پزشکی

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۸۹۳۸۰

راهنمای برنامه عملیاتی دانشگاه‌های علوم پزشکی

راهنمای برنامه عملیاتی مشترک دانشگاه‌های علوم پزشکی در سال ۱۴۰۰ در حوزه تحقیقات و فناوری منتشر شد.

به گزارش ایسنا، راهنمای برنامه عملیاتی مشترک دانشگاه‌های علوم پزشکی در حوزه تحقیقات و فناوری، در ۴۵ بخش مختلف تشریح شده و هر بخش نیز شامل فعالیت‌ها، مقدمه، اقدامات لازم برای انجام این فعالیت‌ها و مستندات مورد نیاز برای بارگذاری در سامانه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مواردی هم مانند "ارتقای کیفیت تحقیقات حوزه کووید-۱۹ و ساماندهی آنها و ارتقای فرهنگ تصمیم‌گیری مبتنی بر شواهد در این حوزه" راهنما به تشریح کامل فعالیت‌ها پرداخته و آن را به ۹ دسته تقسیم‌ کرده است که هر یک نیز در نهایت مستندات مجزایی را باید در سامانه بارگذاری کنند و به این ترتیب با انتشار این راهنما از بروز هر گونه ابهام یا سوالی جلوگیری به عمل آمده است.

تجربه تدوین و پایش برنامه عملیاتی در پنج سال گذشته نشان می‌دهد که برنامه عملیاتی، بستر مناسبی برای کنترل پیشرفت و اجرای تدابیر، راهکارها و اولویت‌های موردنظر مدیران ارشد ستاد وزارتخانه در دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی است.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان متولی نظام سلامت، می‌کوشد چشم‌انداز، سیاست‌ها، برنامه‌ها و اهداف کلان کشور در این عرصه را محقق کند. در این راستا، به‌ویژه در سال‌های اخیر با مشارکت سیاست‌گذاران، مدیران و صاحب‌نظران این حوزه، اسناد سیاستی و راهبردی متعددی در سطوح مختلف نظام سلامت تدوین و از سوی مراجع ذی‌صلاح ابلاغ شده است که از جمله آنها می‌توان به سیاست‌های کلی نظام سلامت (ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری)، برنامه ششم توسعه و برنامه‌های مقام محترم وزارت و سایر اسناد بالادستی اشاره کرد.

بنابر اعلام معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، چشم‌اندازها، سیاست‌ها و برنامه‌های راهبردی کلان، در غیاب «برنامه عملیاتی» اثربخشی کافی را ندارند و چه بسا ابتر می‌مانند. از چشم‌انداز، سیاست‌ها و برنامه راهبردی انتظار می‌رود جهت‌گیری‌های کلان نظام سلامت در حوزه‌های کلیدی عملکرد آن را مشخص کند، اما برنامه‌ها و اقداماتی که تحقق راهبردها در گرو آنهاست، موضوع برنامه عملیاتی است که نمی‌توان اهمیت آن را کمتر از چشم‌انداز و راهبرد دانست.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت دانشگاه های علوم پزشکی برنامه عملیاتی علوم پزشکی دانشگاه ها نظام سلامت برنامه ها سیاست ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۸۹۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت دانشگاه علوم پزشکی آبادان از دانشجویان آمریکا و مردم غزه

به گزارش خبرنگار مهر، صبح امروز یکشنبه دانشجویان، اساتید، کارکنان و مدیران دانشگاه علوم پزشکی آبادان با برگزاری تجمعی در راستای حمایت از مردم مظلوم غزه، نسل‌کشی بی‌رحمانه صهیونیست‌ها را محکوم کردند.

همچنین در این تجمع حاضران با سردادن فریاد «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر آمریکا» حمایت خود را از دانشجویان آزادی‌خواه آمریکا اعلام کرده و از برخورد خشن پلیس این کشور با اعتراضات اعلام انزجار کردند.

کد خبر 6091022

دیگر خبرها

  • رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی هوشمند معرفی شد
  • رییس هیات اجرایی سی‌امین جشنواره علوم پزشکی رازی منصوب شد
  • خیّران سلامت یک میلیارد ریال به حوزه سلامت شهرستان کاشمر کمک کردند
  • وضعیت نشر کتاب‌های حوزه پزشکی
  • تحلیل وضعیت نشر کتاب‌های حوزه پزشکی
  • نقش تاثیرگذار ماماها در جوانی جمعیت و فرزندآوری
  • طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • دکتر طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی آبادان از دانشجویان آمریکا و مردم غزه
  • مرکز رشد فناوری‌های بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افتتاح شد