Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی محور دیالی حشد شعبی عراق به نقش عملیات غافلگیرکننده نیروهای بسیج مردمی عراق در خنثی سازی حملات به دکل‌های برق در این کشور اشاره کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از المعلومه، «صادق الحسینی» سخنگوی محور دیالی حشد شعبی عراق از نقش عملیات  غافلگیر کننده در خنثی سازی حملات به دکل‌های اصلی برق در دیالی عراق خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: نیروهای حشد شعبی با استفاده از پهپاد به عملیات غافلگیرکننده برای حفاظت از دکل‌های برق به ویژه در مناطق صعب العبور در «حمرین» و دیگر مناطق روی می‌آورند.

الحسینی گفت: حشد شعبی از چند هفته قبل در راستای تامین امنیت خطوط انتقال برق عملیاتی آغاز کرده است تا مانع حملات به دکل‌های برق شود و این عملیات غافلگیرکننده به خنثی سازی چهار حمله هم منجر شده است.

وی افزود: بیش از 300 کیلومتر از خطوط انتقال برق در دیالی از سوی نیروهای حشد شعبی امن شده است. عملیات تامین امنیت دکلها ماموریت پیچیده‌ای است که هوشیاری دائمی و تحرک در محورهای متعددی را طلب می‌کند.

الحسینی به آماده باش نیروهای حشد شعبی در مناطق میان دیالی و صلاح الدین هم خبر داد و گفت: باغات کشاورزی «الطارمیه» فاصله چندانی با دیالی ندارد و این آماده باش امنیتی و تامین مناطق واقع در کرانه رود دجله و تشدید اقدامات در پل سیمانی میان دو منطقه را طلب می‌کند.

وی گفت: آماده باش به دنبال حملات تروریستی است که حشد شعبی و نیروهای امنیتی را در بوستان‌های الطارمیه هدف قرار داد. باید آگاه و هوشیار باشیم زیرا دشمن از هر فرصتی برای حمله به افراد بی‌گناه استفاده می‌کند.

الحسینی در عین حال اوضاع را باثبات توصیف کرد و از آمادگی حشد شعبی برای مقابله با هر رخدادی خبر داد.

کمربندی بغداد تهدیدی برای پایتخت عراق

«کمال الحمیداوی» از فرماندهان حشد شعبی عراق گفت: مناطق اطراف بغداد به مثابه تهدیدی برای امنیت پایتخت هستند. الطارمیه حتی اگر امن هم شود، اطراف آن ناامن می‌ماند زیرا در مجاورت دیالی و صلاح الدین قرار دارد.

وی افزود: الطارمیه با اراضی کشاورزی زیادی در اطراف پایتخت تا دیالی و صلاح الدین در ارتباط است و زمینه تحرکات تروریست‌ها در این مناطق حومه که برخی از آنها با دیگری متصل هستند، فراهم می‌شود.

الحمیداوی تاکید کرد: داعش از مناطق زراعی باز میان این مناطق به عنوان پناهگاهی امن بهره برداری می‌کند. مناطق حومه به عملیات‌های امنیتی متوالی نیاز دارد به ویژه مناطق متصل به دیالی، صلاح الدین و الانبار که کمربندی بغداد را تشکیل می‌دهند و تروریست‌ها از این مناطق دست به اقدامات تروریستی می‌زنند.

بعثی‌های داعشی در باغات طارمیه

از سوی دیگر «حسین علی الشیحانی» عضو دفتر سیاسی عصائب اهل الحق عراق گفت: بعثی‌های داعشی در باغات طارمیه در شمال بغداد هستند. گروه‌های سیاسی باید موضع خود را در قبال تروریست‌هایی مشخص کنند که نیروهای امنیتی و حشد شعبی را هر از گاهی در طارمیه هدف قرار می دهند.

وی افزود: هشدارهایی درباره بازگشت بعثی‌های داعشی برای بی ثباتی امنیت بغداد وجود دارد و باید نیروهای امنیتی در داخل باغاتی که تروریست‌ها در داخل آن هستند، بیشتر از قبل تقویت شود.

درگیری حشد شعبی با تروریست‌ها در «الطارمیه» بغداد/ 4 نفر شهید و 6 نفر زخمی شدنددو هدف عمده تروریست‌ها از هدف قرار دادن «الطارمیه» بغداد /گفت‌وگوی «ماجد غماس» با تسنیمالطارمیه؛ پایگاه جدید تروریست‌ها در بغداد/ آمریکا و پروژه ناامن‌سازی عراق در آستانه انتخاباتحشد شعبی: عملیات ما در «الطارمیه» تا ریشه‌کنی داعش ادامه دارد

 

عشایر حامی حشد شعبی

همزمان شیخ «سعید جاسم» رئیس شواری شویخ عشایر الطارمیه ضمن مخالفت شدید با برخی درخواست ها برای دور کردن حشد شعبی از طارمیه از حمایت عشایر از حشد شعبی خبر داد.

کنترل وجب به وجب کمربندی بغداد سخت است

«علی الوائلی» کارشناس امور امنیتی عراقی اعلام کرد: مناطق زیادی در کمربندی بغداد هستند مانند «الرضوانیه»، «الزیدان»، «الیوسفیه» و «الطارمیه» که با استان‌های همجوار در ارتباط هستند و کنترل وجب به وجب آنها دشوار است.

وی افزود: باغات گسترده و انبوه در کمربندی بغداد به مثابه شریان اقتصادی پایتخت است و تروریست‌ها از آن برای مخفی شدن از دید نیروهای امنیتی استفاده می‌کنند.

الوائلی گفت: به طور حتم برخی از طرف‌ها در داخل این مناطق زمینه عبور عناصر داعشی را فراهم می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه مناطق اطراف بغداد با توجه به جغرافیای خاص آن و ارتباطش با دیگر استان‌ها و باغات زیادش، بستر مناسبی برای تروریست‌ها هستند بر لزوم عملیات امنیتی در آن مناطق همزمان با پاکسازی داعش در طارمیه تاکید کرد و آنرا ضامن امنیت بغداد دانست.

ضرورت بازنگری در طرح‌های امنیتی

«ایوب الربیعی» عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق ضمن خطرناک توصیف کردن خلاء امنیتی و بهره برداری داعش از آن برای سازماندهی خود به حوادث اخیر طارمیه اشاره کرد و آنرا نشانه فعال بودن داعش دانست.

وی بر ضرورت بازنگری در طرح‌های امنیتی و بستن همه روزنه‌های و توسعه دایره همکاری اطلاعاتی با ساکنان به منظور شناسایی هسته‌های خفته داعشی تاکید کرد.

مناطقی از شمال طارمیه که پای نیروهای امنیتی به آنها باز نشده است

«تحسین الخفاجی» سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق گفت: الطارمیه همچنان کانون تروریسم و هسته‌های خفته داعشی است. بخش شمالی طارمیه به باغات انبوه معروف است و نیروهای امنیتی به برخی مناطق شمال طارمیه وارد نشده‌اند.

وی در عین حال هرگونه سهل انگاری نیروهای امنیتی را بی اساس دانست و از اقدامات انجام شده علیه داعش شامل انهدام مخفیگاه‌های داعشی در طارمیه خبر داد.

همچنین«غسان العبیدی» از شخصیت‌های عشایری دیالی گفت: طارمیه عامل نگرانی دیالی و بغداد و صلاح الدین است. در باغات آن ده‌ها تروریست مخفی شده‌اند.

رخنه 80 کیلومتری ترکیه در اراضی عراق

«غالب محمد» نماینده فراکسیون تغییر در پارلمان عراق گفت نیروهای ترکیه هشتاد کیلومتر در داخل عراق وارد شده اند. ترکیه از پ ک ک به عنوان بهانه برای اشغال اراضی عراق به ناحق بهره برداری می کند.

وی ضمن محکوم کردن سکوت ترکیه و اقلیم کردستان عراق در برابر حضور ترکیه در شمال عراق، بیان کرد: ماموریت دولت مرکزی حفظ حاکمیت عراق و عدم اشغال اراضی عراق به دست نیروهای خارجی است.

این درحالی است که دو گردشگر عرب اهل موصل در منطقه «باتیفا» واقع در استان دهوک اقلیم کردستان عراق، در پی حمله نظامی ترکیه بە این منطقه جان خود را از دست دادند.

سایت خبری خندان به نقل از فرماندار منطقه «زاخو» واقع در استان دهوک اقلیم کردستان عراق، گزارش داد که دو گردشگر عرب به نام های «احمد شاکر» و «یوسف عمر» که به منظور گردش و تفریح به روستای «باندرو» واقع در منطقه «باتیفا» از توابع «زاخو» سفر کرده بودند، در پی حمله نظامی ترکیه جان خود را از دست داده‌اند.

بر اساس خبر، این افراد روز جمعه گذشته به منظور گردش در منطقه به اطراف روستای «باندرو» رفته و در حالی که در خودروی خود بوده اند، هدف حملە نظامی ترکیه قرار گرفته و جان خود را از دست داده اند، اما اجساد آنان روز یک شنبه 22 اوت، پیدا شده است.

فرماندار «باتیفا» از مردم و همه احزاب سیاسی اقلیم خواست حملات ترکیه و درگیری های نظامی ارتش این کشور و پ.ک.ک، در این مناطق را محکوم کنند، زیرا موجب ناامنی شده و شهروندان ساکن نمی‌توانند وارد محل سکونت خود شوند.

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: حملات به دکل نیروهای امنیتی کمربندی بغداد تروریست ها صلاح الدین دکل های برق خنثی سازی عراق گفت حشد شعبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۸۹۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناتوانی واشنگتن و لندن از مقابله با حملات ارتش یمن

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، «فهمی الیوسفی» معاون وزیر اطلاع رسانی دولت نجات ملی یمن به شبکه المسیره این کشور گفت: از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهرماه گذشته) تاکنون یمنی‌ها توانسته‌اند در عملیات‌های خود موفقیت‌های بسیاری را کسب کنند.

وی بار دیگر تأکید کرد: به دنبال این مجموعه عملیات ارتش یمن و ناتوانی ائتلاف آمریکایی از مقابله با حملات پهپادی و موشکی، فرانسه و آلمان ناوهای خود را از ائتلاف خارج کرده‌اند و اکنون نیز میان اعضای باقی مانده اختلافات زیادی وجود دارد.

سخنان الیوسفی پس از آن بیان می شود که نیروهای مسلح یمن چهارشنبه شب حملات اخیر حود به ناوشکن و کشتی‌های آمریکایی و اسرائیلی در خلیج عدن و اقیانوس هند را تشریح کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه خبری «المسیره»، یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت که نیروهای نظامی این کشور سه عملیات نظامی را انجام داده که در جریان آن علاوه بر ناوشکن آمریکایی، یک کشتی متعلق به ایالات متحده نیز در خلیج عدن و یک کشتی اسرائیلی نیز در اقیانوس هند با پهپاد هدف قرار دادند.

بر اساس بیانیه‌ی سریع، نیروی دریایی ارتش یمن با تعدادی موشک مناسب، ناو آمریکایی (MAERSK YORKTOWN) را در خلیج عدن هدف قرار داد.

طبق این بیانیه در عملیات دیگر در اقیانوس هند نیز کشتی اسرائیلی (MSC VERACRUZ) با پهپاد هدف قرار گرفته شد.

ارتش یمن در ماه‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی آمریکایی، انگلیسی و صهیونیستی یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داده است. نیروهای ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به غزه را متوقف نکند، کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ هدف قرار دهند.

دیگر خبرها

  • یمن سرنگونی پهپاد آمریکایی و حمله به کشتی انگلیسی را تأیید کرد
  • روز ۲۰۴ طوفان‌الاقصی| حمله پهپادی به حیفا
  • خنثی‌سازی دروغ‌های رسانه‌ای صهیونیست‌ها در قاب تلویزیون
  • فیلم/ سرکوب تحصن دانشجویان توسط نیروهای امنیتی آمریکا
  • وقوع حادثه امنیتی در آب‌های یمن
  • صادرات خدمات فنی و مهندسی با هدف خنثی‌سازی تحریم‌ها افزایش یافت
  • ناتوانی واشنگتن و لندن از مقابله با حملات ارتش یمن
  • بمب منفجرنشده‌ای که 100 سال زینت‌بخش یک باغچه بود! (+عکس)
  • انتقاد کاربران عراقی از توییت اردوغان درباره بغداد
  • تکذیب کشف خودروی بمب‌گذاری شده در موصل