Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@22:05:17 GMT

تویسرکان نیازمند تدوین یک سند چشم‌انداز فرهنگی است

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۸۹۴۶۴

تویسرکان نیازمند تدوین یک سند چشم‌انداز فرهنگی است

ایسنا/همدان در حالی‌که شهرستان تویسرکان از ظرفیت‌ها و نیروهای مستعد فرهنگی بالایی برخوردار است احساس می‌شود مجموعه فعالیت‌های فرهنگی صورت گرفته در آن باید به صورت هدفمند از یک سند چشم‌انداز مدون برخوردار باشند تا شاهد به حداقل رساندن موازی‌کاری و پراکنده کاری و کاهش دایره اثرگذاری آنها نباشیم.

به گزارش ایسنا، گرچه این روزها دغدغه بخش زیادی از جامعه حل مشکلات اقتصادی و معیشتی است اما مشکلات در بخش‌های مختلف نباید اهمیت مقوله فرهنگ و فرهنگ‌سازی را در نظر ما به حاشیه برانند و کمرنگ کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فقر فرهنگی به نوعی ریشه فقر عمومی در بخش‌های مختلف اقتصادی، سیاسی و اجتماعی است و رابطه در هم تنیده شده مقوله فرهنگ و اقتصاد و معیشت مردم را هرگز نمی‌توان نادیده گرفت و انکار کرد.

شهرستان تویسرکان از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های متنوع و بسیاری در زمینه فعالیت‌های فرهنگی برخوردار است و وجود نخبگان، اندیشمندان و نیروهای مستعد فرهنگی یکی از بزرگترین داشته‌های این شهرستان به حساب می‌آید.

در این میان اما نبود یک نقشه راه و سند چشم انداز مشخص و هدفمند موجب شده تا شاهد موازی کاری و پراکنده کاری‌هایی در حوزه فرهنگ شهرستان باشیم که دایره اثرگذاری این فعالیت‌ها را به شدت کاهش می‌دهد.

دستگاه‌های اجرایی و نهادهایی که به‌طور ذاتی و بر اساس قانون به نوعی متولی امور فرهنگی و یا مرتبط به این امور هستند باید علاوه بر تدوین یک برنامه جامع فرهنگی، ارکان اصلی و پیشرو و سامان بخش به فعالیت‌های فرهنگی باشند نه آنکه در ابتدایی‌ترین وظایف ذاتی و قانونی خود منتظر تذکرها و بیدارباش‌های بیرونی باشند.

از تلاش و فعالیت‌های اثر بخش نهادهای فرهنگی تویسرکان در بسیاری از ایام سال نمی‌توان به راحتی عبور کرد و به‌طور قطع زحمات زیادی در این زمینه کشیده شده و می‌شود اما این موضوع که بخشی از مناسبت‌های بسیار مهم فرهنگی نیز با غفلت و کم توجهی برخی از نهادهای مرتبط شهرستانی روبه رو شده را هم نمی‌توان نادیده گرفت.

امروز در شرایطی که نظام سلطه جهانی و ابرقدرت‌های دنیا برای خود امپراطوری رسانه‌ای تشکیل داده و دنیا را آنگونه که دوست دارند برای مردم جهان ترسیم می‌کنند، فعالیت هدفمند، سازنده و روشنگرانه در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی نه یک کار تشریفاتی و گاه به گاه بلکه یک وظیفه و رسالت برای دستگاه‌های مختلف فرهنگی و فعالان فضای مجازی است.

فعالیت بالنده و رشد دهنده فرهنگی و فرهنگ‌ساز در فضای مجازی و رسانه‌ها تنها یک رسالت فرهنگی و دینی نیست بلکه یک وظیفه ملی و تمدنی است که متأسفانه گویا برخی از مسئولان در عصری که از ایستگاه انفجار اطلاعات هم عبور کردیم، هنوز به اهمیت آن پی نبرده‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سند فرهنگی فضای مجازی شبکه های اجتماعی استانی شهرستانها فعالیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۸۹۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورزش صبحگاهی در شهر تویسرکان

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • صنعت چاپ در آینده نیازمند تغییر ریل است
  • محتوای فرهنگی برای کاروان‌های حج استان سمنان تدوین شود
  • تدوین 4 آیین‌نامه جدید برای ارتقای فرهنگ هواداری در دستور کار وزارت ورزش
  • اسبقیان: چهار آئین نامه برای ارتقا فرهنگ هواداری تدوین می‌شود
  • تکمیل ساختمان کانون پرورش فکری خمام نیازمند حمایت مسوولان است
  • عوامل درگیری دسته جمعی در تویسرکان دستگیر شدند
  • لزوم بهره‌مندی از ظرفیت‌های گیلان برای توسعه صنایع دریا محور
  • گام‌های لرزان برای ثبت جهانی محور ساسانی کرمانشاه
  • ورزش صبحگاهی در شهر تویسرکان
  • صالحی عمران: نیازمند نظر کارفرمایان صنایع در تدوین برنامه‌های درسی هستیم