Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ رامین پاشایی معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا اظهار کرد: اعضای یک باند سه نفره با ترفند ارسال پیامک‌های جعلی ابلاغیات قضائی در پوشش سامانه ثنا قوه قضائیه حاوی لینک بد افزار از کاربران درخواست می‌کرد که فرم اقرار جعلی عدالت ایران را به جهت اطلاع از ابلاغیات قضائی روی گوشی تلفن همراه خود نصب کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام مسئول ادامه داد: این افراد پس از انجام این فرآیند و به دست آوردن دسترسی غیر مجاز به گوشی تلفن همراه قربانی  می‌شوند و از طریق به دست آوردن اطلاعات کارت بانک فریب خوردگان، نسبت به برداشت غیر مجاز از حساب بانکی آنان اقدام می‌کردند.

وی افزود: پس از اقدامات تخصصی کارشناسان پلیس فتا در استان زنجان متهمان مورد شناسایی قرار گرفتند و ضمن هماهنگی با مقام قضائی در محل سکونت خود دستگیر شدند.

سرهنگ پاشایی ادامه داد: تجزیه و تحلیل نحوه ارتکاب جرایم حوزه اسکیمر و پیامک‌های جعلی مبین این قضیه است که مجرمان عمدتا با سوءاستفاده از شرایط عمومی کشور در ایام تعطیلات آخر هفته و یا سایر مناسبت‌های خاص که دارای تعطیلات عمومی چند روزه است، دست به این گونه جرایم می‌زنند.

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا از هموطنان خواست که فریب اینگونه کلاهبرداری‌ها را که به دفعات متعدد هشدار‌های آموزشی از طریق رسانه ها، خبر گزاری ها، سایت‌ها و کانال‌های خبری به سمع و نظر آن‌ها رسیده، نخورند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: شهروندان همواره آگاه باشند که سازمان‌ها و نهاد‌های خصوصی و دولتی عمدتا از شماره تلفن‌های پوششی موسوم به number mask  به جهت اطلاع رسانی و ابلاغیات استفاده می‌کنند و به هیچ عنوان از شماره تلفن‌های شخصی استفاده نمی‌کنند.

بیشتر بخوانید

کنترل گوشی های تلفن همراه در اختیار هکرها با یک اشاره/پیامک‌هایی که جیب مردم را نشانه گرفته است

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مجرمان سایبری کلاهبرداری سایبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۸۹۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایسنا: تکذیب خبر فعال شدن سامانه دهک ریاست جمهوری

خبر فعال شدن سامانه دهک ریاست جمهوری و پرداخت مبلغی به خانوارها جعلی است.

به گزارش ایسنا، خبری با عنوان فعال شدن دهک ریاست جمهوری در فضای مجازی دقایقی است که به نقل از این خبرگزاری منتشر و لینکی هم برای ورود شهروندان معرفی شده است، اما این خبر واقعیت نداشته و جعلی است و ایسنا نیز چنین خبری را منتشر نکرده است.

مردم از باز کردن این لینک خودداری کنند.

این برای چند بار است که سودجویان و کلاهبرداران به‌دنبال کلاهبرداری از شهروندان هستند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ایسنا: تکذیب خبر فعال شدن سامانه دهک ریاست جمهوری
  • کشف محموله گوشی تلفن همراه سرقتی در گرمسار
  • کلاهبرداری با ترفند رسیدساز جعلی
  • آموزش: ۸ ترفند ساده برای شارژ سریع‌تر گوشی
  • ببینید | تصاویری از دزدی تلفن همراه در پشت چراغ قرمز در کمتر از 30 ثانیه!
  • خطرات استفاده از تلفن هوشمند با دمای بالا
  • نارضایتی کاربران از ارسال نشدن پیامک بانکی برای تراکنش‌های کمتر از ۳۰ هزار تومان
  • چگونه دمای گوشی را پایین بیاوریم؟/ خطرات استفاده از تلفن هوشمند با دما بالا
  • ممنوعیت استفاده از گوشی آیفون درمراکزنظامی کره‌جنوبی
  • کره‌جنوبی استفاده از گوشی آمریکایی آیفون را در مراکز نظامی ممنوع کرد