Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل توانبخشی مراقبتی سازمان بهزیستی کشور آخرین آمار و اطلاعات واکسیناسیون مراکز توانبخشی و مراقبتی بهزیستی کشور و واکسیناسیون افراد دارای معلولیت مقیم در خانه را تا پایان مردادماه تشریح کرد.

به گزارش ایسنا، مصطفی سراج درخصوص آخرین آمار و اطلاعات واکسیناسیون جامعه هدف و کارکنان مراکز دولتی و غیردولتی سازمان بهزیستی تا پایان مردادماه و با اشاره به واکسیناسیون مراکز شبانه‌روزی توانبخشی که در فاز اول برنامه واکسیناسیون ستاد مقابله با کرونا قرار داشته‌اند گفت: تعداد کل دریافت‌کنندگان واکسن مراکز سالمندان شامل سالمندان و کارکنان این مراکز ۱۹ هزار و ۶۲۰ نفر (۹۳.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۴ درصد کل افراد مقیم و پرسنل) بوده است.

وی با بیان اینکه عمده افراد مقیم و پرسنل مراکز سالمندان نیز دوز دوم را دریافت کرده‌اند، مگر اینکه شرایط خاصی داشته‌اند که امکان دریافت واکسن را نداشتند، گفت: تعداد کل دریافت‌کنندگان واکسن دوز اول مراکز شبانه‌روزی توانبخشی اعم از معلولان ذهنی، جسمی، بیماران روانی مزمن و سالمندان شامل مددجویان و کارکنان ۶۱ هزار و ۵۱۱ نفر (۸۷ درصد افراد مقیم و کارکنان این مراکز) بوده است. همچنین تعداد کل دریافت‌کنندگان دوز دوم واکسن نیز ۴۷ هزار و ۲۶۹ نفر بوده است؛ یعنی ۷۷ درصد دریافت‌کنندگان دوز اول، دوز دوم را دریافت کرده‌اند و به عبارتی ۶۶.۵ درصد کل افراد مقیم و پرسنل دوز دوم را دریافت کرده‌اند. 

مدیرکل توانبخشی مراقبتی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه با انجام واکسیناسیون در مراکز شبانه‌روزی توانبخشی میزان ابتلا و فوت کاهش محسوسی داشت، اظهار کرد: در مطالعه مقایسه‌ای چهار ماهه، در دو بازه زمانی مشخص سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ که واکسیناسیون انجام شد، شاهد کاهش ۵۷.۴ درصدی ابتلا در مراکز سالمندان و کاهش ۷۵.۲ درصدی فوت بر اثر کرونا را شاهد بودیم. در کل مراکز شبانه‌روزی اعم از معلولان و سالمندان و بیماران روانی مزمن در مقایسه این دو بازه زمانی کاهش ۳۶.۴ درصدی ابتلا و کاهش ۶۲.۳ درصدی فوت را شاهد بودیم. 

سراج در ادامه درخصوص واکسیناسیون افراد دارای معلولیت مقیم در خانواده گفت: واکسیناسیون ۵۱۷ هزار نفر از افراد دارای معلولیت شدید و خیلی شدید ۱۸ تا ۵۸ سال از نیمه اول مردادماه شروع شده است که افراد با ثبت‌نام در سامانه وزارت بهداشت و تعیین زمان و مکان، واکسن را دریافت می‌کنند. علی‌رغم درخواست سازمان بهزیستی از وزارت بهداشت تاکنون به ما اعلام نشده که چند نفر از اسامی افراد دارای معلولیت شدید و خیلی شدیدی که اعلام کردیم، واکسن دریافت کرده‌اند. 

مدیرکل توانبخشی مراقبتی سازمان بهزیستی کشور افزود: البته پیش‌بینی ما این است که مشکلی وجود نداشته، زیرا علاوه بر اطلاع‌رسانی به خانواده‌ها اعلام شد که چنانچه در مراحل دریافت واکسن با مشکل مواجه شدند به مددکاران و واحدهای بهزیستی مراجعه کنند که تاکنون در این خصوص مشکل خاصی از استان‌ها گزارش نشده است. 

سراج یادآور شد: درخصوص واکسیناسیون افراد مقیم در خانه، انتظار ما از وزارت بهداشت این است که طی روزهای آینده سهمیه واکسن افراد دارای معلولیت متوسط و خفیف بالای ۱۸ سال را هم به ما اعلام کنند که به جامعه هدف اطلاع‌رسانی کنیم تا این افراد جهت دریافت واکسن به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند. 

وی همچنین این را هم گفت که باتوجه به اینکه واکسیناسیون فاز سه نیز شروع شده که طبق برنامه ستاد ملی مقابله با کرونا شامل زندان‌ها، گرمخانه‌ها، کمپ‌ها، پرسنل بانک‌ها و... بوده، قاعدتا در این فاز هم باید کلیه مراکز شبانه‌روزی و روزانه مانند مراکز نگهداری درمان و کاهش آسیب معتادان متجاهر، مراکز اقامتی بهبود و بازتوانی اعتیاد، مراکز شبه خانواده، مراکز آسیب‌دیدگان اجتماعی، اورژانس اجتماعی، کلینیک‌های مددکاری، مراکز مشاوره و دیگر مراکز تحت پوشش سازمان و هم مددجویان تحت پوشش بهزیستی مقیم در خانواده مانند زنان سرپرست خانوار با اعضای خانواده، فرزندان امدادبگیر و کارکنان واحدها و ادارات بهزیستی نیز در این مرحله که بالغ بر ۴ میلیون نفر هستند واکسن دریافت کنند که از وزارت بهداشت درخواست داریم باتوجه به شرایط خاصی که مراکز و جامعه هدف سازمان دارد در فاز سه هم کارکنان و هم واحدهای تابعه ما در اولویت قرار گیرند و در این خصوص نیز آمار گروه‌ها را به تفکیک به وزارت بهداشت اعلام کردیم. 

مدیرکل توانبخشی مراقبتی سازمان بهزیستی کشور گفت: باتوجه به اینکه پذیرش در مراکز شبانه‌روزی بهزیستی، تحت هر شرایطی اجتناب‌ناپذیر است و ما ورودی جدید خواهیم داشت (به ویژه در مورد افرادی که فاقد سرپرست هستند یا سرپرست موثر ندارند)، واکسیناسیون این افراد که ورودی‌های جدید مراکز هستند باید در برنامه کاری دانشگاه علوم پزشکی قرار گیرد تا ایمنی و سلامت همه جامعه هدف مقیم در این مراکز حفظ شود، زیرا ماهیت مراکز تجمعی به گونه‌ای است که با ابتلا یک فرد همه افراد آن مرکز می‌توانند در معرض خطر باشند.

وی در ادامه با بیان اینکه انجام واکسیناسیون از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، اما کافی نیست، افزود: رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی به ویژه در مراکز تابع بهزیستی که افراد مقیم در آن از سیستم ایمنی ضعیفتری نسبت به عموم جامعه برخوردارند و بیشتر در معرض آسیب هستند اهمیت بسزایی دارد لذا در کمیته پیشگیری از بیماری‌های سازمان بهزیستی تلاش می‌شود به طور مستمر به صدور بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌ها و اتخاذ تدابیر لازم ایمنی، حفاظتی و حمایتی این مهم مورد غفلت قرار نگیرد. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: همه باهم علیه کرونا واکسن کرونا مرکز نگهداری سالمندان سالمندان معلولان افراد دارای معلولیت مراکز شبانه روزی دریافت کرده اند دریافت کنندگان وزارت بهداشت افراد مقیم دریافت کنند جامعه هدف دوز دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۸۹۶۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گوشت قرمز از مراکز معتبر و موردتایید دامپزشکی تهیه شود

بر اساس اعلام جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی، شهروندان گوشت قرمز را از مراکز معتبر و مورد تایید دامپزشکی تهیه کنند و از خرید گوشت‌های بازرسی‌نشده و بدون مهر دامپزشکی (کشتار غیرمجاز) جدا خودداری شود.

قصاب‌ها و افرادی که مستقیم با دام سر و کار دارند، یا در کار ذبح دام هستند، یا افرادی که دام را در منزل یا مجاورت منزل خود نگهداری می‌کنند، بیشتر در معرض ابتلا به بیماری‌های مشترک انسان و دام هستند؛ بنابراین این افراد باید از تماس مستقیم با حیوان و ترشحات آن، اجتناب کرده و افراد فعال در کشتارگاه‌ها هم باید از دستکش، چکمه و روپوش استفاده کنند، رعایت بهداشت فردی تنها راه پیشگیری از ابتلا به بیماری است.

گوشت‌هایی که خارج از زنجیره تولید دامپزشکی ذبح می‌شود اگر علائم بیماری نداشته باشد، بهتر است قبل از مصرف، برای از بین رفتن میکروب بیماری‌های احتمالی مشترک بین انسان و دام، به مدت ۲۴ ساعت داخل کیسه پلاستیکی در یخچال نگهداری شود.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • گوشت قرمز از مراکز معتبر و موردتایید دامپزشکی تهیه شود
  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • بیش از ۳۴۰۰ مرکز مشاوره درکشور به مردم خدمات سلامت روان می دهند
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور