Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@16:19:32 GMT

روز بزرگداشت بوعلی سینا، روز همدان

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۸۹۶۷۹

روز بزرگداشت بوعلی سینا، روز همدان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،شهر همدان، شهری که بیش از ۳ هزار سال قدمت دارد و یکی از کلان شهر‌های کشور و همچنین پایتخت تاریخ و تمدن در کشور است و نخستین پایتخت ایران در دورهای گذشته بوده است. 

باشگاه خبرنگاران جوان این روز بزرگ را به جامعه پزشکان و پرستاران و کادر درمان تبریک می‌گوید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از مکان‌های گردشگری شهر همدان می‌توان به غار علیصدر، دریاچه و سد اکباتان، دهکده تفریحی گردشگری گنج‌نامه، آرامگاه باباطاهر و تپه هگمتانه، امامزاده حسین، بازار سنتی همدان برج قربان، حمام تاریخی قلعه، موزه تاریخ طبیعی، مجسمه شیرسنگی، مسجد جامع، موزه هگمتانه و در نهایت به آرامگاه ابوعلی سینا اشاره کرد.

بنای آرامگاه بوعلی تلفیقی از دو سبک معماری ایران باستان و ایران بعد از اسلام است؛ و در طراحی این مجموعه از عناصری از هنر معماری سنتی ایرانی استفاده شده است.

۱۲ ستون آرامگاه نشانگر ۱۲ دانشی است که این سینا بر آن‌ها مسلط بوده و یکی از جذابترین بخش‌هایی که در این مجموعه وجود دارد بخش کتابخانه‌ای است که در جوار آرامگاه شیخ و تالار شمالی نیز واقع شده است.

از این رو نام شیخ الرئیس ابوعلی سینا با نام همدان در هم تنیده و زمینه ای شده است تا همه ساله گردشگران داخلی و خارجی به همدان سفر کنند گرچه امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا، دیگر مانند قدیم این شهر، چون شهر‌های دیگر، مسافری برای گردشگری ندارد.

استان همدان از لحاظ جمعیت، چهاردهمین و از لحاظ مساحت، بیست و سومین استان کشور است و جمعیت آن بر پایه سرشماری سال ۹۵، یک میلیون و ۷۵۸ هزار و ۲۶۸ نفر بوده است.

استان همدان از سمت شمال به استان‌های زنجان و قزوین، از طرف جنوب به استان لرستان، از سمت شرق به استان مرکزی و از سمت غرب به استان‌های کردستان و کرمانشاه محدود شده است.

بیشتر ساکنان استان همدان، مسلمان و پیرو مذهب شیعه اند؛ و در بعضی مناطق مذهب اهل سنت و یارسان نیز وجود دارد.

زبان ارتباطی مردم استان همدان، فارسی و زبان مرکز استان نیز فارسی و با گویش همدانی است و گویش‌ها و زبان‌های مختلفی از جمله ترکی، لری، کردی نیز در این استان وجود دارد.

انتهای پیام/غ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: روز همدان روز بزرگداشت بوعلی سینا استان همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۸۹۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پشت صحنه سکانس جنجالی صیغه شکلاتی

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 12 سریال آقازده اثر بهرنگ توقیفی با جنجال‌های بسیاری همراه بود و بخشی از این جنجال‌ها به واسطه چند سکانس از جمله سکانس صیغه با طعم آش و شکلات بود. سینا سهیلی که خودش را با نام سینا مهراد معرفی می‌کند، از این سکانس گفت.

دیگر خبرها

  • گل سوم پرسپولیس به آلومینیوم + فیلم
  • (ویدیو) گل سوم پرسپولیس به آلومینیوم توسط سینا اسدبیگی
  • گل تماشایی سینا اسدبیگی به آلومینیوم (آلومینیوم اراک 2-3 پرسپولیس)
  • یورش شهرک‌نشینان به آرامگاه حضرت یوسف (ع)
  • پشت صحنه سکانس جنجالی صیغه شکلاتی
  • آرامگاه فردوسی از جاذبه‌های پربازدید و دیدنی مشهد
  • پاپیروس دو هزار ساله‌ای که احتمالا راز «آرامگاه افلاطون» را فاش می‌کند (+عکس)
  • آرامگاه «گهواره‌گر» یکی از زیباترین بناهای به‌جا مانده در دشت توس
  • مختومقلی فراغی از محور‌های وحدت در گلستان است
  • پیش بینی سود پتروشیمی بوعلی سینا در سال ۱۴۰۳/ بوعلی در سال ۱۴۰۲ چقدر سود ساخت؟