Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  رویترز، اعتراضات گروه‌های راست گرای افراطی و گروه‌های چپ گرا در پورتلند در روز یکشنبه به خشونت کشیده شد، زیرا طرف‌های مخالف با هم درگیر شدند. دست کم یک نفر به علت شلیک به سمت معترضان بازداشت شد.

در این تیراندازی کسی آسیب ندید و تا یکشنبه بعد از ظهر در درگیری‌های متعدد دیگر، هیچ گزارشی درباره مجروح شدن کسی مخابره نشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این درگیری ها، طرف‌های مخالف با یکدیگر درگیر شدند و زد و خورد کردند.

چاک لاول، رئیس پلیس پورتلند در کنفرانس خبری در روز جمعه گفت: افسران پلیس برای پایان دادن به درگیری‌های میان این گروه‌ها مداخله نخواهند کرد.

البته او افزود که این که در این صحنه که درگیری‌ها شدید است، بازداشتی صورت نمی‌گیرد به این معنا نیست که افراد به ارتکاب به جرائم متهم نخواهند شد. 

از سال گذشته پورتلند به کانون درگیری میان افراط گرایان سیاسی تبدیل شده است. رسانه‌های محلی گزارش کردند که به تازگی و در ۷ اوت یک گروه سیاه پوش آنتیفا با یک گروه راست افراطی پرود بویز (Proud Boys)، پس از یک جلسه مذهبی در فضای باز به رهبری یک کشیش محافظه کار با هم درگیر شدند.

اعتراضات روز یکشنبه همزمان با سالروز یک درگیری شدید بین گروه‌های راست و چپ در مرکز شهر پورتلند، برگزار شد. سال گذشته و در پی قتل جورج فلوید -یک سیاه پوست که در ۲۵ ماه مه سال ۲۰۲۰ به دست پلیس مینیاپولیس کشته شد- در پورتلند سلسله اعتراضات گسترده‌ای آغاز شد.این درگیری‌ها به تیراندازی مرگبار به یک معترض راست گرا، آرون دنیلسون ۳۹ ساله در ۲۹ ماه اوت منجر شد.

مایکل رینوهل ۴۸ ساله، تیرانداز مظنون، یک فعال مخالف فاشیست بود که امنیت معترضان «جان سیاه پوستان مهم است» را تامین می‌کرد. او در ۴ سپتامبر و زمانی که پلیس تلاش می‌کرد او را دستگیر کند به ضرب گلوله پلیس کشته شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پورتلند آمریکا تظاهرات در آمریکا اعتراضات خیابانی درگیری ها گروه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۸۹۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری عامل ضرب و شتم در اتوبوس

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، سردار عباسعلی محمدیان رئیس پلیس پایتخت امروز در بازسازی صحنه جرم در جمع خبرنگاران گفت: از شهروندی که فیلم ضرب و شتم مردم در اتوبوس را تهیه کرد تشکر می‌کنم؛ چراکه موجب دستگیری این متهم شد و ما پنج تا ۶ روز بعد از این حادثه هویت متهم را شناسایی کردیم.

وی گفت: این متهم به یکی از استان‌های غربی کشور متواری شد و به یکی از روستاها رفته بود اما همکاران با اشراف اطلاعاتی وی را که به هنگام دستگیری با مأموران درگیر شده بود، دستگیر کردند.

سردار محمدیان تاکید کرد: به این گونه افراد هشدار می‌دهیم که پلیس توان و تجهیزات لازم را دارد و از این صحنه‌ها به سادگی نمی‌گذرد و با هماهنگی دستگاه قضائی مجازات سنگینی برای این افراد در نظر گرفته شده است.

وی گفت: شخص دادستان تهران هم پیگیر قضیه بود تا زودتر دادگاه این فرد اجرا شود.

سردار محمدیان گفت: این فرد سابقه دار است و همدست دارد اما در آن فیلم تنها بوده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جنبش دانشجویی آمریکا اراده لازم برای تغییر را دارد
  • اتفاقی که «تانیا» از پشت صحنه «نون خ» فاش کرد
  • اژدهای زرد در مسیر صلح‌سازی / بررسی نوع بازیگری چین در حوزه میانجیگری میان گروه های فلسطینی
  • درگیری دو دانش‌آموز در شوش منجر به قتل شد
  • نماز خواندن مرد غزه‌ ای زیر آوار ساختمان
  • پلیس به وظیفه قانونی خود در ورزشگاه عمل کرد
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه‌های تروریستی در شمال سوریه
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه های تروریستی در شمال سوریه
  • پرفورمنس خروش ملت‌ها در حمایت از اعتراضات دانشجویان آمریکا
  • دستگیری عامل ضرب و شتم در اتوبوس