Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@00:28:21 GMT

آغاز اکران مستند «آیدین» در سینماهای «هنر و تجربه»

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۸۹۹۶۷

آغاز اکران مستند «آیدین» در سینماهای «هنر و تجربه»

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا، اکران فیلم مستند آیدین به کارگردانی اشکان مهریار و تهیه‌کنندگی ‎مهدی برجیان از روز دوم شهریور ماه در سینماهای «هنر و تجربه» آغاز می‌شود.

فیلم مستند آیدین روایتی با صدای پرویز پرستویی، از زندگی آیدین نیکخواه بهرامی بازیکن فقید بسکتبال ایران است.

آیدین نیکخواه بهرامی پس از قهرمانی تیم ملی در جام ملت‌های آسیا در سال ۲۰۰۷ میلادی و کسب سهمیه المپیک، در حالی که تنها چندماه به حضورش به همراه تیم ملی در المپیک  پکن باقی مانده بود، در جاده چالوس در یک سانحه رانندگی درگذشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در خلاصه داستان این فیلم مستند آمده است: فیلم مستند آیدین روایتی است با صدای پرویز پرستویی از زندگی بازیکن فقید بسکتبال ایران، آیدین نیکخواه بهرامی. خاطره گویی از زبان خانواده و هم‌بازی‌های آیدین نه تنها این مستند را جذاب کرده، بلکه شخصیت این اسطوره فقید را به علاقه مندان و به خصوص نسل جدید بسکتبال معرفی کرده است.

از جمله عوامل این مستند می توان به مشاور پروژه: یوسف حاتمی‌کیا، مجری طرح: مهیار لؤلؤ، سرمایه گذار: علی ملک آرایی، مدیر فیلمبرداری: ‎وحید قلی زاده زحمتکش، تصویربرداران: امیرحسین قلی زاده زحمتکش، سپهر میکائیلیان و جفری آیس فولگر، ‎تدوین: محمد تنکابنی، دستیار تدوین: ‎امیرحسین مدبر، اصلاح رنگ و نور جلوه های ویژه بصری: آرمین به امید حق، صدا بردار: مهراد خورشیدی، طراحی و ترکیب صدا: ‎محمد حسین ابراهیمی، نویسنده گفتار متن: ‎موحد تاری مرادی مطلق، ‎مدیر تولید: ‎کامران مدبر، ‎دستیار کارگردان: ارژنگ درویش، ‎موسیقی متن: مهرداد اسماعیل پور، خواننده تیتراژ: آمین، عکاس صحنه: ‎علیرضا زینعلی، مشاور رسانه‌ای: آزاده فضلی اشاره کرد.

برچسب‌ها تیم ملی بسکتبال ایران هنر و تجربه پرویز پرستویی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تیم ملی بسکتبال ایران هنر و تجربه پرویز پرستویی تیم ملی بسکتبال ایران هنر و تجربه پرویز پرستویی فیلم مستند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۸۹۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسابقات فوتسال در شبانکاره برگزار شد

بخشدار شبانکاره گفت و گو با خبرنگار مهر با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مرتضی مطهری و شهدای معلم و فرهنگیان فقید با تبریک هفته معلم به معلمان و فرهنگیان و قدردانی از برگزار کنندگان این یادواره در اظهار داشت: برگزاری این مسابقات به یاد فرهنگی فقید نعمت الله نظامات که سال‌ها به عنوان معلم به تعلیم و تربیت فرزندان این دیار مشغول خدمت بودند و با خوش نامی ماندگار ماندند کار ارزشمندی است و نشان از قدرشناسی و تجلیل از مقام شامخ معلم است.

ابراهیم حسینی افزود: معلمان حق بزرگی بر ما و سایر اقشار جامعه دارند زیرا آنان همواره در کنار علم آموزی درس زندگی و چگونه زیستن را به ما آموخته‌اند.

وی با بیان اینکه هدف از بعثت انبیای الهی تربیت انسان است، اظهار کرد: انبیا مبعوث شدند تا جوهر درونی انسان را شکوفا کنند زیرا شغل معلمی همان شغل انبیاست.

حسینی افزود: امروز که به یاد شهید مطهری به عنوان روز معلم نامگذاری شده است باید قدردان فرهنگیان بود.

در بازی پایانی تیم دبیرستان باقرالعلوم روستای خلیفه موفق به کسب پیروزی در این رقابت شد.

کد خبر 6094835

دیگر خبرها

  • هفته پررنگ فیلم کوتاه و مستند/ از یک شایعه تا وظیفه جدید سینمایی
  • پیام تسلیت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی درگذشت حاج عیسی قلی‌پور
  • از آغاز پیش‌فروش بلیت یک نمایش تا «مدرسه در دست بچه‌ها»
  • برنامه سینماهای تهران، مشهد و شیراز امروز ۱۴ اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت
  • برنامه سینماهای اصفهان امروز جمعه ۱۴ اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت
  • تجربه حضور «رویاباف و قاضی» در کانادا/ ماجرای خانم قاضی چیست؟
  • ایساتیس پرمخاطب‌ترین فیلم هنر و تجربه
  • مسابقات فوتسال در شبانکاره برگزار شد
  • برنامه سینماهای تهران، مشهد و شیراز امروز ۱۳ اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت
  • برنامه سینماهای اصفهان امروز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت