Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@04:33:05 GMT

لزوم شناخت بیشتر خانواده‌ها از مشاغل مهارتی

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۹۰۰۵۵

ایسنا/اصفهان رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان با اشاره به نبود شناخت خانواده ها از مشاغل مهارتی، گفت: به دلیل نبود روشنگری در این زمینه، خانواده ها و جوانان در انتخابات رشته دچار تردید می شوند که ضروری است برای هدایت بهتر جوانام و پیشگیری از بیکاری به سمت رشته های مهارت محور حرکت شود.

بهزاد رضایی امروز ( دوشنبه- اول شهریورماه) در نشست خبری با اشاره به پذیرش دانشجو در دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان برای سال تحصیلی جدید، اظهار کرد: پذیرش دانشجو تا هفتم شهریور تمدید شده که در ۲۲۱کد رشته محل در مقطع کاردانی و ۸۹ رشته محل در مقطع کارشناسی ارشد انجام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در سال تحصیلی پیش رو ظرفیت پذیرش ۱۵ هزار و ۶۶۱ نفر در ۲۱ مرکز آموزشی استان اصفهان فراهم شده است. رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان تصریح کرد: از تعداد کل کد رشته محل های قابل پذیرش در سال جاری، ۶۸ کد رشته محل متعلق به گروه صنعت، یک کد رشته محل در گروه کشاورزی، ۸۹ کدرشته محل در گروه مدیریت و خدمات اجتماعی و ۶۳ کد رشته محل متعلق به گروه فرهنگ و هنر است. همچنین ۳۷ کد رشته جدید در سال تحصیلی پیش رو پذیرش می شود.

به گفته رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان، دانشگاه جامع علمی کاربردی مجموعه ای از مهارت ها و مرجع اصلی رشته های مهارتی در کشور است که در مراکز مختلف ارائه می شود.

وی، یکی از معضلات امروز جامعه را بحث اشتغال دانست که به یکی از دغدغه های جوانان تبدیل شده است و گفت: به دلیل نبود روشنگری در این زمینه، خانواده ها و جوانان در انتخابات رشته دچار تردید می شوند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان، رشد و تعالی جامعه را منوط به رشد تک تک افراد جامعه دانست و افزود: این دو لازم و ملزوم هم هستند و باید هم راستا باهم انجام شود.

وی گفت: در برنامه ششم توسعه مقرر شده بود که بیش از ۵۰ درصد دانش آموزان به سمت رشته های مهارتی هدایت تحصیلی شوند و در حال حاضر ۶۰ درصد تحصیل کرده ها در کشور در مقطع کارشناسی و ۱۴ درصد در مقطع کاردانی است که این هرم نادرست است و نیاز به اصلاح آن وجود دارد. رشته های مهارتی باعث رشد جامعه می شود.

رضایی گفت: مقرر بود که ۳۰ درصد آموزش ها به سمت مهارتی هدایت شود که خوشبختانه در استان اصفهان وضعیت مساعد است و حدود ۵۰ درصد به این سمت حرکت کرده ایم اما در آموزش عالی ۱۳ درصد به این سمت رفته که نشان می دهد در این حوزه خوب عمل نشده است.

وی اضافه کرد: دولت و بخش خصوصی باید با همراهی هم بتوانند آموزش های مهارتی را در محیط کار ارائه دهند و سیاست گذاری باید در این حوزه انجام شود تا محیط های فعال از بین نرود. به گفته رضایی، در حوزه های مختلف رشته های مهارتی در استان سعی شده در عین رقابت، رفاقت میان مراکز وجود داشته باشد، اظهار کرد: هر کدام از مراکز باید در عین مکمل یکدیگر بودن برای بهبود خود تلاش کنند. همچنین با پالایش رشته ها و اضافه کردن دوره های کوتاه مدت سعی شده افراد بجای مدرک گرایی به دنبال یادگیری مهارت باشند.

رضایی با تاکید براینکه در قبال جامعه مسئول هستیم خطاب به روسای مراکز گفت: وظیفه داریم جوانان را با هدایت تحصیلی به سمت استعدادهای آنها هدایت کنیم و نگذاریم به دنبال مدرک گرایی بروند.

وی ادامه داد: در حوزه ورزش مجموعه ای مجهز در استان اصفهان فعال است و مجموعه سپاهان نیز به دنبال ایجاد مرکز علمی کاربردی است که ورزش حرفه ای را پوشش می دهد. همچنین در حوزه چوب و صنایع پیشرفته چاپ مراکزی در حال ایجاد است که به دلیل کرونا با تاخیر مواجه شده است و احتمالا در ترم بهمن ماه این دوره ها برگزار می شود.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان خاطرنشان کرد: در سال گذشته و چهارماهه اول سال ۱۴۰۰ با وجود محدودیت های کرونایی در حدود ۱۷۵۰ فعالیت فرهنگی انجام پذیرفت، چراکه معتقدیم فعالیت های فرهنگی تعطیل نشدنی است.

تحصیل بیش از ۱۲ هزار دانشجو در مراکز علمی کاربردی استان اصفهان

احسان مشکلانی، معاون علمی دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان نیز در این نشست با بیان اینکه دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان بر اساس سند آمایش سرزمین استان اقدام به شناسایی مزیت های نسبی کرده است، اظهار کرد: بر همین اساس رویدار های استارتاپی متعددی در مراکز مختلف برگزار شد.

معاون علمی دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان با بیان اینکه باید سطح اشتغال پذیری دانشجویان را بالا ببریم تاکید کرد: ۵۰ درصد بیکاری ها به دلیل این است که کارجو و کارفرما یکدیگر را پیدا نمی کنند و در دانشگاه علمی کاربردی قصد داریم این خلا را پر کنیم.

مشکلانی افزود: در استان اصفهان بیش از ۱۲ هزار دانشجو فعال در مراکز مختلف مشغول به تحصیل هستند و بیش از ۵۰ درصد تدریس در مراکز به صورت عملی است. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی دانشگاه علمی کاربردی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان دانشگاه علمی کاربردی رشته های مهارتی رشته محل کد رشته محل خانواده ها ۵۰ درصد رشته ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۹۰۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پذیرش دانشجوی دکتری تخصصی در دانشگاه جامع انقلاب اسلامی

دانشگاه جامع انقلاب اسلامی در هفت رشته در مقطع دکتری تخصصی دانشجو می پذیرد. - اخبار سیاسی -

مهدی شیری مدیر روابط عمومی دانشگاه جامع انقلاب اسلامی، در گفتگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم از پذیرش دانشجوی مقطع دکتری تخصصی (PhD) در هفت رشته برای سال تحصیلی 1403-1404 دانشگاه جامع انقلاب اسلامی خبر داد.

 به گفته وی روانشناسی تربیتی، حقوق بین الملل عمومی، مدیریت بحران،  مدیریت رسانه، مطالعات زنان و خانواده گرایش حقوق زن در اسلام، مطالعات زنان و خانواده گرایش مطالعات حقوق خانواده و مطالعات سیاسی انقلاب اسلامی گرایش آینده پژوهی انقلاب اسلامی از جمله رشته هایی است که در این دانشگاه دانشجو جذب می شود.

علاقه مندان برای شرکت در آزمون این رشته ها می‌توانند تا 20 اردیبهشت 1403 به درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه و نسبت به انتخاب رشته خود اقدام کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نشست سراسری مدیران گروه‌ها و اعضای هیئت علمی رشته علوم اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی
  • هنرآموزی برای کسب مهارتی پایدار
  • لزوم هدایت درست انتخاب رشته دانش آموزان در دانشگاه‌
  • پذیرش دانشجوی دکتری تخصصی در دانشگاه جامع انقلاب اسلامی
  • تحصیل ۳۴۰۰ دانشجو در دانشگاه فنی و حرفه‌ای چهارمحال وبختیاری
  • دانشگاه بنگاه اقتصادی نیست/ لزوم تولید دانش کاربردی برای تبدیل به سرمایه
  • گام‌های بلند دانشگاه علمی کاربردی برای اشتغالزایی در کردستان + فیلم
  • لزوم همراهی علم و عمل در رشته‌های روانشناسی و مشاوره
  • اهمیت تلاش برای توسعه پژوهش‌های کاربردی در جهان اسلام
  • برگزاری آزمون سمپاد مهارتی در ۱۱ استان کشور