Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@06:15:43 GMT

طرح ایران یاوران جوان در شهرستان سربیشه اجرا می شود

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۹۰۱۹۱

طرح ایران یاوران جوان در شهرستان سربیشه اجرا می شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا رضایی ظهر دوشنبه در دومین نشست قرارگاه عملیاتی کرونای خراسان جنوبی اظهار داشت: با مشارکت اعضای کانون های دانشجویی برای مقابله با ویروس کرونا طرح ایران یاوران جوان در سربیشه و به زودی در شهرستان های قاین و درمیان کلید می خورد.

وی با بیان اینکه در این طرح اعضای داوطلب کانون های دانشگاه های علوم پزشکی هلال احمر برای تسریع واکسیناسیون عمومی مشارکت فعال دارند، افزود: در حال حاضر ۶ دوره آموزشی آنلاین در راستای مقابله با ویروس کرونا برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اشاره به اینکه طی یک ماه گذشته تعداد ۲۲۲ نفر از خدمات بانک های امانات سطح استان بهره مند شده اند، گفت: در این بانک ها ۱۶۸ کپسول اکسیژن و ۲۲ دستگاه اکسیژن ساز برای امانت به نیازمندان نگهداری می شود.

وی با بیان اینکه تا کنون تعداد ۷۷۹ نفر از اعضای داوطلب و کارکنان هلال احمر واکسینه شده اند، عنوان کرد: همچنین همزمان با فرا رسیدن ماه محرم جمعیت هلال احمر استان خدمات بهداشتی در قالب طرح سلامت نذر ۲ را به ۲۴۵ هزار و ۷۹۰ عزادار حسینی ارائه کرده است.

رضایی با اشاره به حضور فعال تیم سلامت هلال احمر در گمرک ماهیرود در راستای قطع چرخه انتقال ویروس کرونا، بیان کرد: تا کنون ۱۷ هزار و ۷۰۰ نفر از خدمات این تیم ها بهره مند شده اند.

وی ادامه داد: داروخانه هلال احمر در ایام تعطیلات از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب فعال بوده و در صورت تامین داروی مورد نیاز بیماران کرونایی آمادگی افزایش ساعت کاری و تعداد نیروی های فعال را نیز دارد.

کد خبر 5287240

منبع: مهر

کلیدواژه: هلال احمر خراسان جنوبی محمدرضا رضایی شیوع کرونا محرم 1400 ویروس کرونا عاشورا ماه محرم مراسم عزاداری آمار کرونا عکس استانها شیوع کرونا واکسن کرونا تاسوعا و عاشورا کرمانشاه بوشهر تاسوعای حسینی گرگان هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۹۰۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیاز گلستان به ساخت ۶ پایگاه امداد و نجات جاده‌ای

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گلستان با بیان اینکه به ازای هر ۳۰ کیلومتر یک پایگاه امداد و نجات جاده‌ای نیاز است، گفت: در حال حاضر ۱۶ پایگاه در گلستان فعال است و به شش پایگاه امداد و نجات جاده‌ای نیاز است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گلستان، قاسم غریب‌آبادی امروز _سه‌شنبه هجدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سال گذشته نیروهای امداد و نجات هلال‌احمر که مهم‌ترین حوزه در ارائه خدمات به مردم است، ۱۹۷۴ حادثه را پوشش دادند.

وی افزود: در این رابطه با یک هزارو ۷۱۷ دستگاه آمبولانس، ۲۸۴ دستگاه خودروی نجات، ۳۰۵ دستگاه ست کمک‌دار و ۶۰ دستگاه ست کوهستان نیروهای امداد و نجات هلال احمر استان به حادثه‌دیدگان خدمت‌رسانی کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گلستان گفت: از حوادث رخ داده در گلستان، تعداد یک هزار و۴۰۴ حادثه جاده‌ای و ۱۰۸ حادثه مربوط به کوهستان گزارش شده‌است.

وی تاکید کرد: هلال‌احمر فارغ از ملیت و قومیت با شعار بی‌طرفی به صورت شبانه‌روزی به تمام افرادی که نیازمند کمک هستند، دست یاری می‌دهد.

غریب‌آبادی با بیان اینکه در سال گذشته ساختمان ستادی هلال‌احمر واقع در کمربندی گرگان آماده بهره‌برداری شد، افزود: برای سهولت کار ارباب‌رجوع و جلوگیری از هرگونه بار ترافیکی سنگین، تمام عوامل هلال‌احمر برای پاسخگویی بهتر در این ساختمان مستقر شدند.

وی ضمن یادآوری این مطلب که در حوزه پایگاه‌های امدادونجات بین‌جاده‌ای اتفاقات خوبی در استان گلستان رخ داده است، اضافه کرد: در هفته دولت سال‌جاری شاهد بهره‌برداری از دو پایگاه امدادونجات بین‌جاده‌ای نوکنده، با اعتبار دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان و پایگاه امدادونجات بین‌جاده‌ای آق‌قلا با اعتبار چهار میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان خواهیم بود.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گلستان اظهار کرد: سال ۱۴۰۲ در حوزه امدادونجات حدود یک هزار و ۹۷۴ حادثه امدادرسانی شده که از این تعداد یک هزار و ۴۰۴ حادثه جاده‌ای، ۱۰۸ حادثه کوهستانی بوده و تعداد دو هزار و ۵۶۶ ناوگان در این حوادث استفاده شده است.

وی در رابطه با پروژه‌های انجام شده سال ۱۴۰۲ بیان کرد: مهمترین دستاورد هلال، جانمایی در ساختمان جدید به لحاظ پدافند غیرعامل نیروهای امدادی بود، زیرا نیروها باید در مکانی که قدرت مانور وجود دارد، اسکان داشته باشند.

غریب‌آبادی با اشاره به کمبود نیروی فیزیوتراپ در جمعیت هلال‌احمر گلستان اضافه کرد: در شهرستان علی‌آبادکتول با همکاری نیکوکاران و با اعتبار دو میلیارد تومان، مرکز فیزیوتراپی احداث و تجهیز شده‌است.

وی با بیان اینکه به ازای هر ۳۰ کیلومتر یک پایگاه امدادونجات جاده‌ای نیاز است، تصریح کرد: در حال حاضر تعداد ۱۶ پایگاه امدادونجات بین‌جاده‌ای در گلستان فعال است و در نیازسنجی‌های انجام شده، تعداد شش پایگاه امدادونجات جاده‌ای نیاز است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گلستان از ساخت پایگاه در محورهای بندرترکمن به گمیشان، دلند، گنبدکاووس به کلاله، خوش‌ییلاق در نزدیکی روستای کاشیدار و نوکنده خبر داد و گفت: دو پایگاه در هفته دولت سال‌جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

کد خبر 751306

دیگر خبرها

  • نیاز گلستان به ساخت ۶ پایگاه امداد و نجات جاده‌ای
  • نیاز گلستان به ساخت ۶ پایگاه امدادونجات جاده‌ای
  • اعزام کاروان سلامت به مناطق کم برخوردار شهرستان قروه 
  • اعزام کاروان سلامت به مناطق کم برخوردار شهرستان قروه
  • تماشای رودخانه فصلی در سربیشه جان یک نفر را گرفت
  • تعداد پایگاه‌های امداد دریایی در استان بوشهر باید افزایش یابد
  • خطر در کمین کشور؛ ابر بارش در ۲۱ استان
  • تعداد خانه های هلال زنجان به ۲۴۸ باب رسید
  • کاروان سلامت هلال احمر تالش در روستاهای بخش مرکزی تالش اجرا شد
  • ۲۰ استان و ۱۱۰ شهرستان متأثر از بارش‌ها و سیلاب بهاری / بهره‌مندی ۳۲۰۰ نفر از خدمات امدادی