Web Analytics Made Easy - Statcounter

ملکی گفت: باور دارم که به فضل الهی در صورت پشتیبانی نمایندگان، برنامه های ذکر شده قابلیت اجرایی شدن دارد. یکی از دو مشکل اصلی کشور تورم و بیکاری است و نمایندگان دغدغه بیکاری دارند، اگر چه تولید و اشتغال در صنعت کشاورزی گردشگری آموزش و... شکل می گیرد اما با توجه به اینکه این وزارتخانه دبیرخانه اشتغال دارد لازم است با فرماندهی عالی رییس جمهور این امور محقق شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرنگار سیاسی برنا، «حجت الله عبدالملکی» وزیر پیشنهادی کار ، رفاه و تعاون اجتماعی در تشریح برنامه های خود برای این وزارتخانه گفت: از اعتماد رییس جمهور محترم برای اعتماد به بنده تشکر می کنم همچنین از نمایندگانی که در مخالفت و موافقت با بنده صحبت کردند نیز تشکر می کنم. نکات و نقل قول هایی به من نسبت داده شد که صحت ندارد. در نظر بگیرم که همگی در محضر خداوند هستیم و افتخار دارم که بیش از نیمی از عمر چهل ساله ام را در حوزه اجرایی گذرانده ام وسابقه فعالیت و مدیریت در بیش از ١٠ مجموعه ی اقتصادی بزرگ را دارم. 

او در ادامه گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بالاترین سطح با حوزه های معیشتی بازنشستگان سالمندان کودکان مراکز غیر انتفاعی و... ارتباط دارد و به بیش از ٧٠ درصد مردم خدمات می دهد و من این وزارتخانه را وزارت مردم می دانم. تحقق تعداد زیادی از اسناد بالادستی نظام در گرو مدیریت صحیح این وزارتخانه است. من به عنوان یک مدیر اجرایی معتقد هستم بخش زیادی از مشکلات کشور ناشی از درست اجرا نشدن قوانین است لذا من بر اجرای قانون نظارت خواهم داشت. قوانین کار، قانون جامع حمایت از معلولین و.. باید در این وزارتخانه اجرا و پیگیری شود.

ملکی گفت: باور دارم که به فضل الهی در صورت پشتیبانی نمایندگان، برنامه های ذکر شده قابلیت اجرایی شدن دارد. یکی از دو مشکل اصلی کشور تورم و بیکاری است و نمایندگان دغدغه بیکاری دارند، اگر چه تولید و اشتغال در صنعت کشاورزی گردشگری آموزش و... شکل می گیرد اما با توجه به اینکه این وزارتخانه دبیرخانه اشتغال دارد  لازم است با فرماندهی عالی رییس جمهور این امور محقق شود. در حال حاضر اطلاعاتی در خصوص وضعیت اشتغال مردم نداریم و زیرساخت های لازم وجود ندارد که با زدن کد ملی، وضعیت شغلی مردم مشخص شود که ما در این زمینه سامانه اشتغال ایرانیان را راه اندازی می کنیم. این سامانه به برنامه ریزی کمک می کند و بانک اطلاعاتی بزرگی برای کارفرمایان است. همچنین این سامانه سیاست های ما را در حوزه آموزش ها مشخص می کند؛ این سامانه به همه وزارتخانه ها دسترسی خواهد داد.

وزیر پیشنهادی بیان کرد: برنامه های مطرح شده در مناطق مختلف کشور باید پیشرفت اقتصادی منطقه و زنجیره ارزش شغلی را تکمیل کند. حذف ضوابط زائد و تسهیل امور بیمه ای تامین اجتماعی در دستور کار است چرا که آیین نامه های پیچیده وجود دارد که ضرر و زبان هایی را برای کارگران و کارفرمایان دارد. من در جایگاه شغلی قبلی ٧٠ درصد ضوابط زائد را حذف کردم. من جلسات متعددی با کارگران و کارفرمایان داشتم که آنها اعتقاد داشتند در حوزه پرداخت حقوق، باید اصلاحاتی انجام دهیم. بسیاری از کارفرمایان عنوان می کنند اگر هزینه بیمه ای کم شود ما کارگران بیشتری می توانیم استخدام کنیم که ما در این خصوص برنامه داریم یارانه ای را به کارفرمایان برای بیمه کارگران اختصاص می دهیم. در برخی از کشورها سهم مشاغل خانگی بالاست و در کشور ما ٣ درصد است که عنوانی وجود دارد به عنوان کار در منزل که به جای محل کار از منزل استفاده می شود.

در حال تکمیل

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: وزارتخانه رییس جمهور کار و رفاه اجتماعی سالمندان مشکلات قانون تورم بیکاری کشاورزی اشتغال تامین اجتماعی آیین نامه یارانه حجت الله عبدالملکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۹۰۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید ۸۰ درصد تورهای ماهیگیری در سیستان و بلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری سیستان و بلوچستان گفت: ۸۰ درصد تور ماهیگیری و ۳۰ درصد کنسرو ماهی کشور در این استان تولید می‌شود.

بتول دانش شهرکی شامگاه جمعه در شورای سرمایه گذاری استان سیستان و بلوچستان افزود: وجود بیش از ۳۱۰ کیلومتر نوار ساحلی و ظرفیت‌های فراوان بالقوه مناطق ساحلی چابهار، کنارک و دشتیاری، سیستان و بلوچستان را به مرکز تولید و اشتغال این منطقه تبدیل و زمینه های سرمایه گذاری در بخش های مختلف را فراهم کرده است.

وی تاکید کرد: ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شیلاتی محرک توسعه اقتصادی سواحل بکر مَکُران است که می‌توان با سرمایه‌گذاری بیشتر در این حوزه علاوه بر ایجاد اشتغال و نقش‌آفرینی گسترده در صادرات آبزیان و ارزآوری، زمینه توسعه هرچه سریعتر این سواحل را فراهم کرد.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری سیستان و بلوچستان گفت: چابهار، دشتیاری و کنارک از شهرستانهای ساحلی زیبا و با ظرفیت‌های فراوان در حوزه گردشگری، شیلات، اقتصادی، تجاری، ترانزیتی و اشتغالزایی به دلیل نزدیکی به خط استوا نسبتا گرم و مرطوب و درجه حرارت سواحل این شهرستان در طول سال مناسب برای پرورش میگو و صید و صیادی و بویژه تن ماهیان است.

وی بیان کرد: حوزه شیلات یکی از بخش های کم هزینه برای ایجاد اشتغال است و می تواند اشتغال را به چند برابر افزایش دهد و به نوعی سرمایه‌گذاری در حوزه شیلات با صرفه‌ترین راه و اقتصادی‌ترین فعالیت در سواحل مکران محسوب می‌شود.

شهرکی با اشاره به ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان در حوزه صنعت گفت: وجود ۳۰ شهرک و ناحیه صنعتی با مساحت چهار هزار و ۵۳۶ هکتار بستر مناسبی را همراه با مشوق‌های لازم برای جذب سرمایه گذار در حوزه های مختلف صنعتی، صنایع تبدیلی معدنی، کشاورزی و شیلاتی فراهم آورده است.

وی افزود: علاوه بر و جود سه کارخانه تولید سیمان و تعداد هشت واحد تولیدی شناور سازی ۳۰ درصد پاکت سیمان، ۴۰ درصد پای بند ریل آهن، ۱۲ درصد سموم دفع آفات مورد نیاز کشور نیز در این استان تولید می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جذب نخبگان در ۳۳ دستگاه اجرایی در دستور کار بنیاد ملی نخبگان
  • طرح توانمندسازی و کارآفرینی مردم پایه در دشتستان اجرا می‌شود
  • افزایش اعتبارات مسئولیت اجتماعی در حوزه فرهنگی استان بوشهر
  • تحقق ۶۹ هزار شغل در استان اصفهان
  • تولید ۸۰ درصد تورهای ماهیگیری در سیستان و بلوچستان
  • «چرم دوزی» اشتغال کهن برای نسل نو
  • تیم فوتسال افغانستان نیمی از راه جام جهانی را طی کرد
  • سخنگوی وزارت خارجه آمریکا استعفا کرد
  • سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به جنگ غزه از سمت خود استعفا کرد
  • نقش مهم تعاونی ها در جهش تولید