Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی صندوق نوآوری وشکوفایی، از آنجا که منابع عظیم نفت و گاز در کشور وجود دارد، افزایش بهره‌وری پالایشگاه‌ها از اهمیت خاصی برخوردار است. در فرآیند استحصال گاز طبیعی، محصولات جانبی پالایش از جمله گاز ترش می‌توانند خطرآفرین باشند و لازم است با در نظرگرفتن اثرات زیست محیطی نسبت به شیرین‌سازی آن اقدام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این راستا صندوق نوآوری وشکوفایی از گروه های پژوهشی و فناور توانمند برای ارایه راه حل دعوت کرد تا پانزدهم شهریور ماه سال جاری پروپوزال خود را از طریق سامانه غزال به نشانی ghazal.inif.ir/grant ارسال کنند.

مجری تحقیق باید ابتدا مطالعه جامعی بر فرآیند شیرین‌سازی گاز ترش داشته باشد. از جمله راهکارهای پیشنهادی و مورد استفاده در شرکت متقاضی، نانوفیلتر جاذب است که به منظور بهینه‌سازی آن، لازم است ترکیبات جاذب  so۳، so۲ و co۲ نیز بررسی شوند. سپس باید ترکیبات و روش‌های شناسایی شده جهت بهینه‌سازی نتایج حاصل و سنتز نانو فیلتر مورد آزمایش قرار گیرند تا نانو فیلتر سنتز شود.

در گام بعدی، فرآیند شیرین‌سازی با نانو فیلتر باید شبیه‌سازی و بهینه‌سازی شود. در نهایت، واحد احیا نانو فیلتر شبیه‌سازی شده و شرایط عملیاتی شیرین‌سازی بهینه می‌شود.

شرکت در فراخوان تحقیقاتی و ارائه پروپوزال در قالب انفرادی، گروهی، شرکتی و سازمانی مجاز است. پروپوزالی که بیشترین تناسب را با الزامات این نیاز تحقیقاتی داشته باشد انتخاب و به عنوان مجری به شرکت دانش بنیان متقاضی معرفی خواهد شد.
 

برچسب‌ها کامپوزیتی صندوق نوآوری و شکوفایی فناوری نانو نفت گاز دانش‎ بنیان ‎ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کامپوزیتی صندوق نوآوری و شکوفایی فناوری نانو کامپوزیتی صندوق نوآوری و شکوفایی فناوری نانو نفت گاز دانش بنیان ها شیرین سازی نانو فیلتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۹۰۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۵۵ میلیارد ریال در صنعت برق میامی سرمایه‌گذاری شد

ربیعی گفت: ۵۰ هزار متر شبکه توزیع برق در شهرستان میامی طی سال گذشته اصلاح و بهینه‌سازی شد.

وی از نصب ۲۵ دستگاه پست هوایی توزیع برای تامین برق متقاضیان میامی خبر داد و گفت: اجرای ۲۰ کیلومتر شبکه فشار متوسط از مرحله نخست و دوم خط ۶۳ کیلوولت عباس‌آباد با هدف تامین برق دهستان فرومد تا مجتمع خدمات رفاهی ساخته شد.

ربیعی ادامه داد: ۳۸ هزار متر شبکه‌ توزیع برق روستاهای طلوبین، گلستان، کوهان، هونستان، محمدآباد، جودانه و کلاته اسد از توابع میامی اصلاح و بهینه‌سازی کامل شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • ۵۵۵ میلیارد ریال در صنعت برق میامی سرمایه‌گذاری شد
  • برای رفع مشکل مصرف انرژی باید صندوق بهینه‌سازی سوخت را فربه کنیم
  • حمایت از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • حمایت ستاد توسعه فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی حمایت می‌شوند
  • بهسازی و رفع افت ولتاژ پست برق مالکریم در مسجدسلیمان
  • افزایش پایداری برق مسجدسلیمان با نوسازی پست «مالکریم»
  • حمایت معاونت علمی از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی / همسان‌سازی یا افزایش حقوق کدامیک مهم‌ترند؟
  • برگزاری مسابقه«سنتز سبز نانوذرات نقره به کمک عصاره لیمو»