Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-06@16:12:54 GMT

اهمیت مطالبه گری شورای شهر در موضوع مدیریت کرونا

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۹۰۴۹۷

اهمیت مطالبه گری شورای شهر در موضوع مدیریت کرونا

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، سیامک محبی در نشست امروز رسمی و علنی شورای اسلامی شهر مقدس قم با بیان این که وضعیت کرونا تابع رفتارهای فردی و اجتماعی است اذعان کرد: مدیریت کرونا در قم تنها منحصر در دانشگاه علوم پزشکی و مرکز بهداشت استان نیست، بلکه لازم است تا همه دستگاه ها و نهادها بر اساس شرح وظایف اعلام شده، پای کار باشند و باقی بمانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بدون تعارف باید گفت ما هنوز بعد از ۱۸ ماه از آغاز شیوع این بیماری در کشور نتوانسته ایم این نکته را جا بیندازیم که هر تجمعی می تواند خطرآفرین باشد، بویژه آن که در قم شاهد تجمعات مختلف به صورت خواسته و یا ناخواسته هستیم.

رئیس مرکز بهداشت استان همچنین گفت: باید پرسید آیا واقعا قانون منع تردد بین شهری و بین استانی و یا قانون منع تردد شبانه به صورت کامل اجرایی شده است یا خیر.

محبی اضافه کرد: در این باره می توان به قانون جریمه ۲۰۰ هزار تومانی افراد بدون ماسک در جامعه هم اشاره کرد که متأسفانه از همان ابتدا زیرساخت های اجرایی و ضمانت شده نداشت و نتوانست سبب فرهنگسازی استفاده از ماسک شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همچنین اذعان کرد: متأسفانه باید گفت برخی نهادها و دستگاه ها به مرور زمان شرح وظایف خود را در مسئله مبارزه با کرونا فراموش کرده اند که این امر نیاز به تصمیم سازی و مطالبه گری از سوی نهادهایی مانند شوراهای اسلامی شهر و روستا دارد.

وی با بیان این که میزان استفاده از ماسک و رعایت شیوه نامه های بهداشتی در جامعه به کمتر از ۴۰ تا ۵۰ درصد رسیده است تصریح کرد: این روند قطعا کمکی برای مقابله با کرونا در سطح جامعه نخواهد کرد.

محبی همچنین درباره استفاده از طب سنتی در زمینه مهار کرونا یادآور شد: ما مُنکر ویژگی های طب سنتی به عنوان مکمل طب نوین نیستیم، اما باید توجه داشت که طب سنتی نمی تواند جایگزین طب نوین باشد.

وی با اشاره به اینکه کمبود واکسن در قم وجود ندارد تصریح کرد: البته در استان نیازمند تشویق بیشتر عموم مردم به انجام واکسیناسیون سراسری علیه بیماری کرونا هستیم، بویژه آن که این عدم استقبال از واکسیناسیون حتی در کارکنان برخی نهادها هم دیده می شود.

انتهای پیام/2258

منبع: فارس

کلیدواژه: شورای شهر دانشگاه علوم پزشکی قم مدیریت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۹۰۴۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشنهاد عجیب ایلان ماسک در مورد معترضینی که پرچم آمریکا را پایین می‌کشند

ایلان ماسک در توییتی برای مقابله با معترضان آمریکایی پیشنهادی داد.

به گزارش ایلنا، ماسک در ایکس نوشت: «قانون پیشنهادی: اگر کسی پرچم آمریکا را پایین کشیده و پرچم دیگری را به جای آن نصب کند، آن شخص باید یک سفر یک طرفه رایگان (اما اجباری) به کشور آن پرچم داشته باشد.»

وی این نظر‌سنجی را در اعتراض به حامیان فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا منتشر کرده است.

دیگر خبرها

  • اهمیت وجود پیش‌بینی مالی برای استارت‌آپ‌های کوچک چیست؟
  • (عکس) چهره عجیب محمدرضا گلزار حین انجام ماسک پوست صورت
  • پیشنهاد عجیب ایلان ماسک به حامیان فلسطین
  • استفاده از نظرات نخبگان سرلوحه کار شورای شهر قزوین است
  • در صد و سی و یکمین جلسه علنی شورای شهر اصفهان چه گذشت؟
  • پیشنهاد عجیب ایلان ماسک در مورد معترضینی که پرچم آمریکا را پایین می‌کشند
  • عکس| پیشنهاد عجیب و غریب ایلان ماسک به حامیان فلسطین
  • اهمیت مرحله دوم انتخابات مجلس از مرحله کمتر نیست
  • عضو شورای شهر خواستار شد: برخورد قانونی با خاطیان مرگ کارگر شهرداری تهران
  • شهرستان شدن«چمستان» مطالبه مردمی است