Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-07@16:30:49 GMT

پیام‌آوران زندگی؛ تقدیرنامه‌ای به مناسبت روز پزشک

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۹۰۷۳۰

پیام‌آوران زندگی؛ تقدیرنامه‌ای به مناسبت روز پزشک

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، امروز از آنهایی سخن می‌گوییم که نگاهشان به آسمان گره خورده است و دلشان به دریا وصل، درجه امید در وجودشان همیشه بالا و وجدانشان در هر حال گوش به زنگ برای خاموش کردن ناله رنجوری از درد است.

پویایی، زندگی‌بخشی، شادی آفرینی و کوشش برای احیای جان،  یک تعبیر از عنوان پزشک است، آنانی که صدای قلبشان با نبض بیماران گره خورده.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پزشکان هم آنها که با شوق و رنج می‌آموزند تا رنج دیگر انسان‌ها را به شوق و آرامش برسانند، حضورشان اشارتی‌ست پیامبرانه و رسالت‌شان به استجابت نزدیک‌تر کردن یا مجیب المضطر بعد از، أ من یجیب المضطر اذا دعاه و یکشف السوء و امیدبخش‌تر کردن ذکر یا من اسمه دواء و ذکره شفاء است.

با تقوا قسم یاد کرده‌اند که حافظ جان باشند و تا پای جان تلاش کنند، درد را خوب می‌فهمند چون می‌دانند شاید دردمندی به دستان‌شان دخیل بسته باشد.

آری، پزشک رسالتش این‌گونه برایش تعریف شده که قدرت نهفته در رشته پزشکی، تبلور دمیدن قدرت خداوند در کالبد انسان به دست انسانی دیگر است و از اینجاست که با ذهن و اندیشه‌های پاک و تجربه و علم، دست به کار شده و سلامت را بر دردمندان هدیه می‌کند.

پزشکان نیک می‌دانند که آنگاه که دردمندی سلامتی خود را باز می‌یابد؛ لبخند خداوند پهنه گیتی را در بر می‌گیرد و آنگاه که دستی به نشان شکر به  آسمان بلند می‌شود؛ ملائک آنها را می‌ستایند.

و امروز که یادآور زادروز حکیم بزرگ ایرانی، شیخ‌الرئیس ابوعلی سینا است؛ به حق و با شایستگی تام و تمام، روز شماست، روزی که از بزرگترین افتخارات جامعه ایرانی است.

با گرامی‌داشت امروز و اهدای هزاران هزار اقیانوس قدردانی از تلاش‌های بی‌دریغ شما، این جمله ماندگار از پزشک نام‌دار ایرانی و الگوی بی‌بدیل، شادروران دکتر قریب را یادآور می‌شویم که در جایگاه یک پزشک، مادامی که تلخی زندگی دیگران را شیرین می‌کنی بدان که زندگی می‌کنی و خوشا به سعادت شما که در ازای زندگی بخشیدن، در سایه توکل و اعتماد به علم و تجربه و بازگرداندن آرامش به تن و جان بیماران خسته، با آرامش زندگی می‌کنید و زندگانی را معنا می‌بخشید.

می‌دانم که از آغاز ورود به این راه، این نکته را به خودتان یادآور شده‌اید که، اگر پزشک هستی دیگر متعلق به خودت نیستی و اگر متعلق به خودت هستی دیگر پزشک نیستی چرا که باز می‌دانم بارها این را نیز تجربه کرده‌اید که
چو بیمار از شفا سرمست گردد؛
طبیب از فرط شادی مست گردد

و در پایان با عشق و ارادت به راه سرشار از انسانیت و تلاش‌های شبانه‌روزی‌تان، در این روزهای سخت و دشوار و پرکار کرونایی، به شما که در ادامه مسیر صاحب قانون، عشق بدون مرز را تجربه می‌کنید و مردانه و زنانه جانتان را جهادگرانه کف دست گرفته‌اید و در راهروهای بیمارستان‌ها، پشت درهای بسته اتاق عمل، در سخت‌ترین لحظات و حادترین شرایط مردم داری و محافظت از جان و تن بیماران را بر هر خوشی و تفریحی ترجیح می‌دهید؛ می‌گوییم:
تا همتت ای پزشک باقی‌ست
دستان تو نعمتی الهی‌ست
دعای خیر ما بدرقه راهتان است.

انتهای پیام/ن

منبع: فارس

کلیدواژه: پزشک کتاب درد تقدیر روز پزشک ابوعلی سینا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۹۰۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم مراسم تجلیل از مدال آوران ورزش سال ۱۴۰۲ با حضور رییس جمهور

دریافت 79 MB کد خبر 6099306

دیگر خبرها

  • پیام تصویری حماس درباره کشته شدن اسیر اسرائیلی
  • فیلم مراسم تجلیل از مدال آوران ورزش سال ۱۴۰۲ با حضور رییس جمهور
  • قدرت‌نمایی مقاومت بحرین و پیام‌های آن برای منطقه
  • پیام سپاه لرستان به مناسبت هفته بسیج سازندگی
  • پیام استاندار لرستان به مناسبت هفته بسیج سازندگی
  • قدرت‌نمایی مقاومت بحرین و پیام‌های آن برای منطقه
  • پیام تبریک فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مناسبت فرارسیدن روز بسیج سازندگی
  • عکس| پیام احساسی یک استقلالی پس از اولین بازی
  • پیام سرلشکر سلامی به مناسبت روز بسیج سازندگی
  • پیام تسلیت وزیر کشور به مناسبت درگذشت نخبه جوان مازندرانی