Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعید پرشی، سرپرست امور نگهداری و تعمیرات کنترل و ابزار دقیق نیروگاه رامین اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: برای احتراق بهینه در داخل کوره نیروگاه‌های حرارتی، میزان ترکیب مناسب سوخت و هوا اهمیت زیادی در کاهش اتلاف انرژی و افزایش راندمان تولید انرژی دارد و با توجه به اینکه در فرآیند احتراق، همه اکسیژن موجود در هوا با سوخت ترکیب نمی‌شود، بنابراین مقداری اکسیژن اضافی جهت احتراق کامل نیاز است که این میزان هوای اضافی را دستگاه آنالایزر اکسیژن تشخیص داده و بر مبنای آن میزان هوا تنظیم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: نبود سیستم آنالایزر اکسیژن در کوره موجب کنترل نشدن اکسیژن اضافی می‌شود و در صورت زیاد بودن اکسیژن در دود خروجی، مقدار زیادی انرژی حرارتی را با خود خارج می‌کند، همچنین اکسیژن داغ، در ترکیب با نیتروژن، گاز‌های NOX ایجاد می‌کند که جزو آلاینده‌های محیط زیست است و از طرف دیگر در صورت کم بودن اکسیژن در کوره، به جای کربن دی اکسید، کربن منوکسید تولید شده که موجب کاهش راندمان و افزایش آلایندگی می‌شود.

پرشی با بیان اینکه برای اندازه گیری آنلاین اکسیژن در گاز دود کش از دو روش استفاده می‌شود، اظهار داشت: سیستم آنالایزر اکسیژن قبلی واحد ۶ که دچار یک خرابی غیر قابل تعمیر شده بود از روش Extractive یا نمونه برداری از گاز برای اندازه گیری استفاده می‌کرد. در این روش اول گاز به وسیله ادوات بسیاری آماده سازی شده و بعد از فیلتراسیون غبار و گرفتن رطوبت به آنالایزر اعمال می‌گردد، ولی سیستم آنالایزر اکسیژن جدید شاخه A واحد ۶ از روش In-situ برای اندازه گیری استفاده می‌کند که در این روش سنسور در محل و بر روی دودکش نصب شده و مبتنی بر سنسور زیرکونیوم اکسید است و از مزایای این فناوری می‌توان به طول عمر بالای آن و قابلیت استفاده در شرایط سخت همچون بویلر‌ها اشاره کرد.

آغشام جهان کارشناس ابزار دقیق نیروگاه رامین اهواز بیان کرد: با توجه به توان بالای کارشناسان داخلی و اهمیت وجود آنالایزر پایش آنلاین اکسیژن در دود برای سیستم، نیروگاه رامین در شرایط تحریم و به منظور حمایت از تولید داخل اقدام به تامین تجهیز مورد نیاز خود از نمونه‌های ساخت داخل که به دست متخصصان توانمند داخلی ساخته می‌شوند، کرده است.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دستگاه پایش اکسیژن نیروگاه رامین نیروگاه رامین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۹۰۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجهز بودن ۹۷ درصد ناوگان اتوبوسرانی مشهد به سیستم سرمایشی

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، سخنگوی سازمان اتوبوسرانی مشهد امروز گفت: ۹۷ درصد ناوگان اتوبوسرانی مشهد مجهز به سیستم سرمایشی است و رانندگان باید در شرایط گرمای هوا این سیستم را فعال کنند.

 

عباس اتحادی افزود: هم اکنون هزار و ۷۱۷ دستگاه اتوبوس و مینی بوس در سطح شهر مشهد فعال هستند که ۵۶ دستگاه از این تعداد کولر ندارند.

 

وی اضافه کرد: اتوبوس های فاقد کولر نیز با ورود ناوگان جدید از سرویس دهی خارج خواهند شد.

 

سخنگوی سازمان اتوبوسرانی مشهد ادامه داد: بازدید از سیستم سرمایشی ناوگان از اسفند پارسال آغاز و شارژ کولر رفع نقص انجام شده است.

 

اتحادی تاکید کرد: رانندگان موظف هستند در ساعات گرم روز سیستم گرمایشی را فعال کنند و چنانچه راننده ای به خواسته شهروندان بی توجه باشد، شهروندان می توانند از طریق تماس با شماره ۱۳۷ و یا ارسال پیام کوتاه به سامانه ۳۰۰۰۸۸۸۸ موضوع را با کد اتوبوس اعلام کنند تا موضوع رسیدگی شود.

 

٩٠٠ هزار جا به جایی و سفر درون شهری روزانه شهروندان مشهدی با بیش از هزار و ٧٠٠ دستگاه اتوبوس و مینی بوس ناوگان اتوبوسرانی این شهر انجام می شود.

دیگر خبرها

  • واحد‌های بخار نیروگاه طرشت وارد مدار تولید شد
  • مجهز بودن ۹۷ درصد ناوگان اتوبوسرانی مشهد به سیستم سرمایشی
  • راه‌اندازی سه نیروگاه برق با ظرفیت ۵۸ مگاوات در صنایع بزرگ کرمانشاه
  • سلسله کارگاه راه‌اندازی کسب و کار در دانشگاه شهید چمران اهواز
  • ماجرای قلیان اکسیژن در کافه‌های تهران چیست؟
  • ماجرای گاز «خنده» قلیان‌ها چیست؟/ جزییات طرح وزارت بهداشت درباره قلیان «اکسیژن»
  • ۵ شعبه تخصصی شورای حل اختلاف اتاق اصناف اهواز راه‌اندازی می‌شود
  • ماجرای قلیان اکسیژن در کافه‌های تهران | این دستگاه تاییدیه نهایی ندارد | وجود گاز خنده در این قلیان‌ها صحت دارد؟
  • ماجرای گاز «خنده» در قلیان اکسیژن صحت دارد؟/ قلیان اکسیژن اعتیاد آور نیست؟
  • جزییات طرح وزارت بهداشت درباره قلیان «اکسیژن» / ماجرای گاز «خنده» قلیان‌ها