Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار فارس‌من خبرگزاری فارس از ابتدای امسال طبق قانون دولت مصوب شد صاحبان ملک فقط تا ۲۵ درصد بر نرخ اجاره‌بها خود در شهر تهران بیفزایند و بطور خودکار یکسال دیگر مدت اجاره‌نامه‌ها تمدید شود، ولی تعداد کمی از موجران حاضر به پذیرش آن شدند و راهروهای شورای اختلاف از اختلافات مستاجر و موجر پر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در کنار این تورم در اجاره‌بها و هزینه‌های فزاینده که بوجود آمده‌است، رکود ناشی از کرونا در بازار سایه‌انداخته و مردم فقط توانایی خرید مایحتاج ضروری آن هم به طور محدود را دارند. حال اگر قشر حقوق بگیر را در نظر بگیریم افزایش حقوق‌های مصوب نتوانست پاسخگوی تورم کنونی بازار باشد و به اصلاح برای مشاغل آزاد،کارگران و کارمندان خرج به دخل نمی‌خواند.

 سردبیر سوژه «مطالبه تنفس اقساط بانکی برای آسیب‌دیدگان از کرونا» در گفت‌وگو با خبرنگار فارس من خبرگزاری فارس با انتقاد از عدم همراهی دولت در دوران کرونا با مستاجران و افرادی که از بانک‌ها تسهیلات دریافت کرده‌اند گفت: من خانه اجاره‌ای دارم در این شرایط کرونا که مشاغل با رکود روبرو شده است اجاره خانه‌ها ۷۰ درصد گران شده است.

امسال کسبه‌ای که مجبور به تمدید اجاره‌نامه شده‌اند با وجود آنکه دولت نرخ ۲۵ درصد را برای افزایش اجاره بها تعیین کرده ولی صاحبان ملک از ۱۰۰ تا ۱۵۰ درصد بر نرخ اجاره‌بها افزوده‌اند.مستاجران مغازه‌ها در دو سال گذشته با رکود روبرو شده‌اند و بانک به این قشر آسیب پذیر زمانی برای تنفس اقساط بانکی اختصاص نداده‌است.

این سردبیر فارس‌من با اشاره به طولانی شدن دوران کرونا و سنگین‌تر شدن رکود در بازار و از دست دادن توانایی مشاغل آزاد برای پرداخت اقساط خود به بانک‌ها اظهار داشت: در ابتدای کرونا دولت یک تنفس برای اقساط بانکی سوده به مدت سه ماه تعیین کرد که فقط شامل وام‌های سوده بود و وام‌های مسکن را شامل نمی‌شد ما به همان هم راضی هستیم، حتی اگر امکانش را ندارند که سه ماه تنفس بدهند لااقل برای یک ماه تنفس بدهند.

وی افزود: اجاره بهای مسکن امسال تا ۱۰۰ درصد افزایش یافته است و برای تمدید آن نیز هیچ حمایتی از سوی دولت نشد و مالکان حاضر به پذیرفتن قانون دولت برای افزایش ۲۵ درصدی اجاره بها نشدند، نرخی که امسال بر حقوق‌ها افزوده شد نتوانست جبران تورم را بکند. واقعاً نمی‌دانم امسال با این نرخ اجاره نشینی به کجا بروم. تا سال‌های پیش حقوقمان و اجاره بها به سختی کفاف می‌داد ولی امسال کمرمان زیر هزینه‌ها خرد شده است. لااقل در این چند ماهه تنفس اقساط بانکی در نظر بگیرند تا زندگیمان از هم نابود نشود. تمام سرمایه‌ام هم بابت اجاره‌بها در حال تمام شدن است و نمی‌دانم بعد از چند ماه دیگر چه کنم. اگر همین طور پیش برود تا چند ماه دیگر با جمعی از کسبه که ورشکسته هستند، روبه‌رو خواهیم شد.

این مستاجر در شهر تهران اضافه کرد: ما حتی توان پرداخت اجاره‌بهای منزل ۵۰ متری را هم نداریم از سال گذشته تا امروز بابت یک خانه ۵۰ متری در جنوب شهر ۱۰۰ میلیون تومان بر مبلغ رهن افزوده شده است، شما بگویید من با یک حقوق ثابت و دو فرزند چه کنم؟

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: تنفس اقساط بانکی دولت سیزدهم تورم اجاره بها مستاجر فارس من خبرخوب اقساط بانکی اجاره بها فارس من

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۹۰۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصمیم نهایی مجلس درباره یارانه‌ها در سال ۱۴۰۳/ اعلام جزییات مصوبه دولت

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه روز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ صحن مجلس در جریان رسیدگی به جدول شماره ۱۴ لایحه بودجه ۱۴۰۳ کل کشور (بخش دوم- جداول) با عنوان «جدول منابع و مصارف هدفمندسازی یارانه ها (تبصره ۸ قانون بودجه ۱۴۰۳) »، با تصویب این جدول موافقت کردند.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901331

دیگر خبرها

  • یک مرکز معاینه فنی سنگین در پایانه شرق ایجاد می شود
  • دیوان‌عدالت، رای به ابطال مصوبه افزایش حقوق کارگران می‌دهد؟/ میرغفاری: مزد ۱۴۰۳ مشروعیت خود را بین جامعه کارگری از دست داده است
  • تصمیم نهایی مجلس درباره یارانه‌ها در سال ۱۴۰۳/ اعلام جزییات مصوبه دولت
  • بررسی اضافه شدن نام «خلیج فارس» به استقلال/ اولیایی:مالکان جدید باشگاه اول طرح توسعه ارائه بدهند
  • اتفاق عجیب در بازار اجاره؛ اجاره راه پله به جای مغازه
  • اتفاق عجیب در بازار اجاره مغازه / ۵ متر راه پله ماهی ۵ میلیون!
  • مبلغ گواهی اسقاط خودروهای مونتاژی افزایش یافت
  • اولین جلسه هیات مدیره استقلال با مالکان جدید
  • گلایه والدین از افزایش سرسام آور شهریه مدارس غیرانتفاعی در رشت
  • اعزام ریلی زائران به عتبات عالیات از استان مرکزی