Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس همایش تخصصی خیر قرآنی در بستر مشارکت‌های مردمی به همت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

سمینار خیر قرآنی این سمینار با مشارکت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد خیریه آلاء برپا می‌شود و شامل بر پنج نشست جداگانه اما به لحاظ موضوعی به هم پیوسته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نشست‌ها در روزهای دوم، چهارم، ششم، هشتم و دهم شهریورماه و از ساعت ۱۷ تا ۱۹ به صورت مجازی و متناسب با شرایط کرونایی برگزار می شود.

تهیه بانک اطلاعات جامع از خیرین قرآنی از جمله اقداماتی است که در حوزه خیر قرآنی در دست انجام است و این بانک مشتمل بر اطلاعات افرادی که در شهرستان‌ها و استان‌ها در زمینه احداث ساختمان‌های قرآنی، نشر و توسعه مصحف شریف، آموزش و تحقیق و پژوهش، جشنواره‌ها و برنامه‌های هنری قرآنی تلاش کرده‌اند، خواهد بود.

دانشگاه اصفهان و پژوهشکده آلاء که تنها پژوهشکده مطالعه وقف و امور خیریه در ایران است از نظر علمی این نشست‌ها را پشتیبانی می‌کنند. همچنین افرادی که خواهان گواهی حضور در این سمینار باشند، می‌توانند با مراجعه به سایت https://khairemandegar.com/live/ امکان ثبت‌نام و شرکت در این رویداد علمی را داشته باشند.

برنامه نشست‌های سمینار خیر قرآنی به شرح زیر است

اولین نشست دوم شهریورماه با حضور حجت‌الاسلام محمدعلی خسروی، مدیرکل سابق دفتر آموزش معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد و با موضوع نقش وقف در ترویج خیر قرآنی برگزار می‌شود. روز ۴ شهریورماه نیز نادر ریاحی‌سامانی، عضو هیأت مدیره در مجامع سلامت و مسکن‌ساز با موضوع «مجمع خیرین قرآنی و نقش آن در ترویج خیر قرآنی با مرور بر مجامع خیرین موجود» سخنرانی خواهد کرد.

روز ۶ شهریورماه محمدعلی خواجه پیری، پیشکسوت قرآنی و داوود جعفری، دبیر اجرایی جشنواره تلاوت‌های مجلسی با موضوع «فعالیت‌ها، تجربه‌ها و ایده‌های نو در خیر قرآنی» صحبت خواهند کرد. روز ۸ شهریورماه نیز عبدالهادی فقهی‌زاده، معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با موضوع «خیر و نیکوکاری در قرآن» سخنرانی می‌کند.

محمدصالح طیب‌نیا، رئیس پژوهشکده آلاء نیز روز ۱۰ شهریورماه با موضوع ایده‌های مشارکت مردم به سخنرانی می‌پردازد. همچنین کارشناس‌مجری این نشست‌ها حجت‌الاسلام علی ملانوری، مدیرکل ارتباطات و هماهنگی معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد است.

این نشست ها از ساعت ۱۷ تا ۱۹ برگزار و به صورت زنده از نشانی khairemandegar در اینستاگرام و آپارات پخش می‌شود.

 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: قرآن فرهنگ مشارکت آموزش خیر قرآنی معاونت قرآن و عترت وزارت نشست ها خیر قرآنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۹۱۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، محسن رضایی از برگزاری نوزدهمین دوره آزمون‌های ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم در ادارات تبلیغات اسلامی یاسوج و کهگیلویه فردا، ۱۴ اردیبهشت‌ماه، ساعت ۸ همزمان با سراسر کشور خبر داد. وی افزود: این آزمون با حضور ۱۶۷ نفر از بانوان و آقایان در رده‌های سنی در بخش‌های حفظ ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و حفظ کل با هدف ترویج فرهنگ قرآن کریم و با حضور علی‌اکبر ظفرآبادی، داور و پیشکسوت قرآنی کشور برگزار می شود.
رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان ادامه داد: مرحله دوم این دوره از آزمون به‌صورت شفاهی در تیرماه سال جاری برگزار می‌شود. رضایی گفت: مدرک حفظ ۱۰ جزء معادل دیپلم، حفظ ۲۰ جزء معادل فوق دیپلم و حفظ کل معادل لیسانس محسوب می‌شود و امتیاز ویژه‌ای در آزمون‌های استخدامی دستگاه‌های اجرایی دارد. رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان با بیان اینکه داوطلبان حضور در این آزمون می‌توانند کارت ورود به جلسه را از طریق درگاه https://bpms.telavat.ir دریافت کنند، گفت: برای ورود به صحفه مربوط به مشاهده و دریافت کارت باید شماره ملی داوطلب وارد شود.

دیگر خبرها

  • آزمون‌ دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن در نی ریز
  • برگزاری آزمون‌های تخصصی حافظان قرآن کریم در اهواز
  • آزمون اعطای مدرک تخصصی حفاظ قرآن کریم در کردستان برگزار شد
  • برگزاری آزمون اعطای مدرک تخصصی قرآن در کرمانشاه
  • رقابت ۱۶۳ لرستانی در نوزدهمین آزمون تخصصی قرآن
  • برگزاری نشست‌های تخصصی بیست و هشتمین همایش و نمایشگاه ملی مهندسی نقشه‌برداری
  • برگزاری آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن
  • ۵۰ همت فرصت سرمایه‌گذاری در قم شناسایی شد
  • رقابت ۶۵۰ دانش‌آموز یزدی در مسابقات قرآن، عترت و نماز استان یزد
  • شرکت دو میلیون و ۶۰۰ هزار دانش‌آموز در مسابقات قرآنی