Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:استاد حکیمی قرآن‌شناسی دردمند و حدیث‌دانی برجسته و خردورز بود.

به گزارش روابط عمومی معاونت قرآن و عترت، عبدالهادی فقهی‌زاده، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در پی درگذشت خادم القرآن‌الکریم و حدیث‌پژوه برجسته؛ علامه محمدرضا حکیمی پیام تسلیتی به شرح ذیل صادر کرد:

بسم الله الرّحمن الرّحیم

إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ إِلَی یَوْمِ الْقِیَامَةِ.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبر ارتحال ملکوتی خادم القرآن‌الکریم و حدیث‌پژوه برجسته حضرت علّامه و حکیم متالّه استاد محمدرضا حکیمی(ره) موجب تألم و تأثر فراوان گردید. ایشان عمر سراسر برکت خویش را در مطالعه و پژوهش در آیات و روایات اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و نشرآموزه‌های نورانی آنان سپری‌ کرد و مبلّغ راستین آموزه‌های ناب قرآن و عترت بود و در این راه با تأسی از تعالیم انسان‌ساز و کمال‌بخش اسلام، خود به سمت و سوی کمال در پرواز بود.

استاد محمدرضا حکیمی(ره) قرآن‌شناسی دردمند، حدیث‌دانی برجسته و خردورز بود که با دوری از نام و نان، به قله‌های کمال و حیات طیبه انسانی چشم دوخته بود. دغدغه‌مندی، توجه ویژه به فقرا و مستضعفان، دین‌مداری، دردمندی و درمان شناسی در آثار گرانبار و پرشمار آن ادیب حکیم موج می‌زند که الحیاة، بیدارگران اقالیم قبله، فریاد روزها، کلام جاودانه، خورشید مغرب، عقل سرخ و عاشورا مظلومیتی مضاعف تنها شاخه و برگ‌هایی از آن نخل تنومند معرفت و معنویت است.

اینجانب عروج آسمانی این بزرگ مرد اندیشه و دانشور حریم عشق و ایمان را به همه داغداران این ضایعه اندوهبار به ویژه بیت‌شریف و شاگردان ایشان تسلیت می‌گویم و از خداوند متعال برای آن استاد وارسته -که اکنون از این خاکدان پرگرفته و به ملکوت اعلی پیوسته است- غفران و رحمت واسعه الهی و همنشینی با اولیاء و صلحاء را در بهشت برین مسئلت می‌کنم.

عبدالهادی فقهی‌زاده

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: محمدرضا حکیمی معاون قرآن و عترت محمدرضا حکیمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۹۱۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام رئیسی در پی درگذشت عروس امام خمینی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سیدابراهیم رئیسی رئیس دولت سیزدهم، در پیامی درگذشت معصومه حائری، فرزند آیت‌الله شیخ مرتضی حائری و همسر سیدمصطفی خمینی را تسلیت گفت.

بنبر گزارش ایسنا، متن پیام وی به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون

درگذشت مرحومه حاجیه خانم معصومه حائری، فرزند گرامی آیت‌الله شیخ مرتضی حائری و همسر بزرگوار شهید گرانقدر آیت‌الله سیدمصطفی خمینی، موجب تاثر و اندوه خاطر شد.

اینجانب با ابراز همدردی، این ضایعه را به بیت محترم امام (ره) و خاندان معزز این بانوی مومنه تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند متعال برای ایشان که تا آخر عمر با صبوری و اخلاص آرمان‌های والای همسر شهیدش را پاس داشت، علو درجات و همجواری با اولیای الهی و برای عموم بازماندگان صبر و سلامتی مسئلت دارم.

سید ابراهیم رئیسی
رئیس جمهوری اسلامی ایران»

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899596

دیگر خبرها

  • حضور قاری افغانستانی در بیست و نهمین جشنواره بین المللی قرآن و حدیث
  • اختتامیه جشنواره قرآن و حدیث در تانزانیا برگزار می شود
  • پیام تسلیت مخبر درپی درگذشت مادر شهید دستوری رزاز
  • پیام تسلیت آیت الله نریمانی در پی درگذشت ماموستا ملااحمد فخری
  • پیام های تسلیت در پی درگذشت همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی
  • پیام رئیسی در پی درگذشت عروس امام خمینی
  • پیام تسلیت رئیس جمهور در پی درگذشت مرحومه معصومه حائری
  • پیام تسلیت مخبر برای درگذشت مادر شهید غلامحسین دستوری رزاز
  • پیام تسلیت معاون اول رئیس‌جمهور برای درگذشت مادر شهید غلامحسین دستوری رزاز
  • پیام تسلیت وزیر فرهنگ در پی درگذشت معصومه حائری