Web Analytics Made Easy - Statcounter

اباذری امروز (دوشنبه) در گفت وگو با ایرنا درباره اعزام زائر و تبادل کلی زائران بین دو کشور ایران و عراق گفت: مسئولان سفارت، اعم از سفیر ایران در بغداد و مسئولان مربوطه شامل سازمان حج و زیارت و نهادهای مرتبط مثل وزارت میراث فرهنگی و گردشگری، وزارت بهداشت و دیگر طرف ها، جلسات متعددی برگزار کرده اند و در حال حصول به توافقی هستند که حرکت زائران بین دو کشور با رعایت پروتکل های بهداشتی اعم از تست کرونا و واکسن (اگر درباره واکسیناسیون توافق و تایید شود) و با رعایت سن زائران و تعداد کاروان ها برقرار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رایزن فرهنگی ایران در بغداد افزود: اراده جمهوری اسلامی ایران و سفارت آن در بغداد بر باز کردن مسیر حرکت زائران است.

اباذری خاطرنشان کرد: مسئولان عراقی در این باره نه تنها منعی ندارند، بلکه چون این موضوع موجب رشد اقتصادی به ویژه در شهرهای زیارتی می شود، تمایل بیشتری برای باز کردن این مسیر نشان می دهند، اما یک سری اقدامات و تدابیر اداری مورد نیاز است که باید نهایی شود و تقریبا ۹۰ درصد کار در این باره انجام شده است.

رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بغداد، سپس به مسائل منتشر شده در فضای مجازی درباره معطلی و هزینه های ایجاد شده برای زائران ایرانی در فرودگاه های عراق اشاره و تصریح کرد: کسانی که در فرودگاه های عراق معطل شدند افرادی هستند که با ویزای فرودگاهی آمدند. ویزای فرودگاهی به این معناست که مسافر، بدون ویزا از کشور خود به راه می افتد و وارد فرودگاه کشور مقصد می شود. کشور مقصد در فرودگاه به او ویزا می دهد. تعداد افرادی که با یک پرواز می آیند معمولا بیش از حد انتظار پیش بینی شده و به خاطر علاقه مردم بزرگوار ایران به امام حسین (ع) ظرفیت هواپیما معمولا تکمیل است.

اباذری ادامه داد: مثلا در یک پرواز، یکباره ۳۰۰ تا ۴۵۰ نفر وارد فرودگاه بغداد یا نجف می شوند. صدور ویزا برای هر نفر، دستکم ۲۰ تا ۲۵ دقیقه طول می کشد و فقط یک مهر عبور نیست و باید از روی گذرنامه تمامی مشخصات فرد ثبت سیستم شود. یعنی برای ۳۰۰ نفر با احتساب ۲۰ دقیقه زمان لازم ثبت اطلاعات گذرنامه، ۶ هزار دقیقه زمان لازم است. حتی اگر ۱۰ نفر هم در حال ثبت اطلاعات ۳۰۰ نفر باشند ۶۰۰ دقیقه معادل ۱۰ ساعت کار مداوم و بدون استراحت، وقت می گیرد.

حجت الاسلام اباذری تاکید کرد: توصیه ما این است که ایرانی ها با ویزای فرودگاهی به عراق سفر نکنند و در ایران (از مبداء) ویزا بگیرند.

به گفته اباذری، ایراد دیگر ویزای فرودگاهی این است که ۷ روزه است و طبیعتا این مدت حضور در عراق، برای زیارت عتبات مقدس اعم از سامراء، کاظمین، نجف، کربلا، زیارت مسجد کوفه، سهله، مزار مسلم بن عقیل، مزار حر و... کافی نیست. دو روز از این مدت هم، اگر چه به رفت و برگشت زائر در مسیر می گذرد، اما به حساب ویزای ۷ روزه گذاشته می شود.

رایزن فرهنگی ایران به موضوع هزینه مالی ناشی از اخذ ویزای زائران در فرودگاه مقصد اشاره کرد و توضیح داد: مساله دیگر ویزای فرودگاهی، هزینه های مالی است. زائران در فرودگاه مقصد باید تست پی سی آر بدهند و چیزی حدود ۶۰ دلار فقط برای یک تست باید بپردازند و هزینه های جانبی دیگری نیز برای زائران خواهد داشت، لذا توصیه موکد بر اخذ ویزا از مبدا (در ایران) است.

اباذری تاکید کرد: مردم ما مطمئن باشند که سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق و همه بخش های سفارت، پیگیر روان سازی رفت و آمد زائران بین دو کشور و برداشتن مانع از این راه هستند.

برچسب‌ها کربلا جمهوری اسلامی ایران زائران ایرانی رایزن فرهنگی ایران عراق زائران اربعین ایران نجف بغداد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کربلا جمهوری اسلامی ایران زائران ایرانی کربلا جمهوری اسلامی ایران زائران ایرانی رایزن فرهنگی ایران عراق زائران اربعین ایران نجف بغداد جمهوری اسلامی ایران رایزن فرهنگی ایران ویزای فرودگاهی ایران در بغداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۹۱۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حکیم در دیدار معاون وزیر ارشاد: تبادل تجارب فرهنگی، هنری و آرشیوی میان ایران و عراق ضروری است

سیدعمار حکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق، در دیدار فرشاد مهدی‌پور، معاون امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران، و هیئت همراه وی، وضعیت فرهنگ و ارتباطات دو کشور و چشم‌اندازهای گسترش همکاری‌های عراق و جمهوری اسلامی ایران را بررسی کرد.

به گزارش ایسنا، در این دیدار که در دفتر رهبر جریان حکمت ملی عراق در بغداد انجام شد، حکیم بر ضرورت تبادل تجارب در بخش‌های فرهنگی، هنری و آرشیوی تأکید کرد.

وی با اشاره به نیازهای جوامع اسلامی به برنامه‌های فرهنگی که آنان را در برابر هجمه فرهنگی و اندیشه‌های منحرف مصون نگه دارد، بر ضرورت حمایت از برنامه‌های هنری و تولید فیلم و سریال و استفاده از فناوری‌های نوین برای رساندن آن به مخاطبان تأکید کرد.

رهبر جریان حکمت ملی عراق همچنین بر ضرورت توقف جنگ در غزه تأکید کرد و جامعه جهانی را در قبال پیامدهای آنچه در غزه می‌گذرد و سکوت در برابر کشتار و گرسنه نگه‌داشتن و نسل‌کشی مسئول دانست.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • حکیم در دیدار معاون وزیر ارشاد: تبادل تجارب فرهنگی، هنری و آرشیوی میان ایران و عراق ضروری است
  • تاکید عمار حکیم بر گسترش همکاری فرهنگی ایران و عراق
  • رایزنی عمار حکیم و معاون رسانه‌ای وزارت ارشاد ایران
  • بزرگترین فرودگاه بین المللی دنیا در اینجا ساخته می شود / ۵ باند فرودگاهی برای جابجایی ۲۶۰ میلیون مسافر
  • بازدید رایزن فرهنگی ایران در کابل از نخستین نمایشگاه ملی قرآن کریم در افغانستان
  • باید یک تفاهم بزرگ رسانه‌ای میان ایران و عراق اتفاق بیفتد
  • مرکز مطالعات عراق با ۱۰۰ عنوان به نمایشگاه کتاب می آید
  • سابقه ایران و عراق در حوزه فرهنگ و ارتباطات درخشان است
  • لغو ۱۳ پرواز فرودگاه امارات به علت شرایط نامساعد جوی
  • سپهران کم تاخیرترین ایرلاین فرودگاه نجف شد