Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-29@17:19:54 GMT

ادامه حملات سعودي به مناطق مرزي صعده

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۹۱۶۵۱

خبرگزاری آریا- مناطق مرزی استان صعده در شمال یمن هر روز در معرض حملات هوایی رژیم سعودی قرار دارد و تلفات جانی و خسارت مادی فراوانی به شهروندان ساکن این مناطق وارد می‌شود.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از تلویزیون العالم، حملات روزانه سعودی به روستا‌ها در امتداد مرز‌های صعده همچنان ادامه دارد.
مناطق مرزی در استان صعده در شمال یمن تقریبا هر روز در معرض حملات هوایی و موشکی سعودی قرار می‌گیرد، به طوری که تعدادی از غیرنظامیان شهید و زخمی می‌شوند و خسارت‌های سنگین مادی به دارایی‌ها و زمین‌های کشاورزی شهروندان یمنی ساکن در این مناطق وارد می‌سازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تیم خبری شبکه العالم با حضور در برخی از روستا‌های مرزی استان صعده مشکلات ساکنان این مناطق را در گزارش‌های خبری خود به تصویر کشیده است.
خبرنگار شبکه تلویزیونی العالم در گزارشی گفت: در امتداد نوار مرزی بین یمن و عربستان سعودی ده‌ها روستا و مناطق مسکونی وجود دارد که قبایل یمنی با سابقه تاریخی و قدیمی صد‌ها سال است که در آن ساکن هستند. در طول هفت سال از تجاوزات رژیم سعودی به یمن این مناطق و روستا‌های تاریخی نیز در معرض تعداد بسیار زیادی از حملات هوایی و موشکی قرار گرفته است که به شهادت و زخمی شدن ده‌ها شهروند یمنی منجر شده است و خسارت‌های سنگین مادی به دارایی‌ها و زمین‌های کشاورزی مردم وارد کرده است.
یکی از شهروندان یمنی ساکن این مناطق در مصاحبه با خبرنگار العالم گفت: «ما فرزندان و اهالی منطقه طخیه که یک منطقه مرزی است همواره در معرض حملات و تجاوز‌های مستمر سعودی - آمریکایی - صهیونیستی قرار داریم. رژیم سعودی مزارع، مساجد و منازل ما را هدف قرار داد. رژیم آل سعود همه حریم‌ها را نقض کرده است حتی کودکان را در نیمه‌های شب هدف حملات موشکی خود قرار می‌دهد».
یکی از نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در گفتگو با خبرنگار العالم گفت: «ما همان گفتار امام علی بن الحسین زین العابدین (علیه السلام) را به آن‌ها می‌گوییم آیا با مرگ ما را تهدید می‌کنید؟ آیا نمی‌دانید که کشته شدن عادت ماست و کرامت ما از سوی خداوند شهادت است؟».
خبرنگار شبکه العالم در ادامه گزارش خود اظهار داشت: حاج علی الحذیفی از قبایل طخیه یمنی هشتاد سال سن دارد. او از زمان تولد در همین مناطق و روستا‌ها زندگی کرده است؛ وی با ما درباره مشکلات خود و خانواده و قبیله اش بر اثر حملات رژیم سعودی و ادامه تجاوز‌ها سخن گفت. وی تاکید کرد که جنایت‌های سعودی به هر اندازه که باشد همچنان در مقابل آن، تا آخرین نفس پایداری و مقاومت خواهد کرد.
حاج علی الحذیفی در گفتگو با خبرنگار العالم گفت: «بر اثر حملات هوایی و موشکی سعودی 60 راس گوسفند، 5 راس گاو و 6 راس الاغ تلف شد. آن‌ها زمین‌های ما را نابود کردند. مناطق مختلفی از زمین‌های ما را به ویرانه‌ای تبدیل کردند و مردم را می‌کشند».
خبرنگار العالم همچنین افزود: ناظران بر این باورند که افزایش حملات هوایی و موشکی به مناطق مرزی یمنی در راستای سیاست‌های تجاوزکارانه ریاض ضد همسایه خود «یمن» و با هدف کوچ اجباری ساکنان اصلی این مناطق از سرزمین هایشان دنبال می‌شود. ساکنان مناطق مرزی استان صعده بیشترین کسانی هستند که در معرض حملات سعودی قرار دارند و بر اثر تجاوز‌های سعودی خسارت‌های جانی و مالی زیادی را متحمل شده اند، زیرا مناطق مسکونی آن‌ها هر روز در معرض حملات هوایی، موشکی و توپخانه‌ای قرار دارد و زبان حال آن‌ها می‌گوید:‌ای آل سعود! این رفتار‌ها با حقوقی که رسول مکرم اسلام (صلوات الله علیه و آله) برای همسایگان به آن توصیه کردند مغایرت دارد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: صعده حملات هوایی و موشکی خبرنگار العالم معرض حملات مناطق مرزی استان صعده رژیم سعودی روستا ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۹۱۶۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۱۷ میلیاردی کالای قاچاق در مرز‌های آذربایجان غربی

فرمانده مرزبانی استان آذربایجان غربی از کشف مقادیر چشم گیری کالای قاچاق در نوار مرزی این استان خبر داد و افزود: مرزداران با اشراف اطلاعاتی و تشدید کنترل مسیر‌های عبور کالای قاچاق در نوار مرزی، طی عملیات دقیق و منسجم موفق شدند تعداد ۴ هزار و ۶۵۰ عدد ایمپلنت دندان، ۲۱۰ لیتر پولیش خودرو، و چندین قلم کالای قاچاق دیگر را کشف کنند.

سردار محمد احمدی اظهار کرد: کارشناسان ارزش ریالی کالا‌های کشف شده را ۱۷ میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال برآورد کردند، که در این عملیات ۳ نفر متهم دستگیر و ۲ دستگاه خودرو نیز توقیف و با تشکیل پرونده قضایی تحویل مراجع ذی صلاح شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • ‌بری: طرح پیشنهادی فرانسه را دریافت نکرده‌ایم/ نبرد ما تا توقف جنگ در غزه ادامه می‌یابد
  • فروش بیش از ۵۲۶ میلیارد و ۹۷۲ میلیون تومان فرآورده‌های نفتی
  • حملات سنگین روسیه به ۴ نیروگاه حرارتی اوکراین
  • حملات سنگین روسیه به 4 نیروگاه حرارتی اوکراین
  • تصاویر پهپاد ساقط شده آمریکایی در صعده یمن
  • یمن فیلم لحظه سرنگونی پهپاد آمریکایی را منتشر کرد +فیلم
  • کشف ۱۷ میلیاردی کالای قاچاق در مرز‌های آذربایجان غربی
  • وحشت آمریکا از آسمان یمن + فیلم
  • حمله موشکی و توپخانه‌ای عربستان به مناطق مرزی یمن
  • المسیره: عربستان مناطق مرزی یمن را هدف حمله موشکی و توپخانه‌ای قرار داد